Toon posts:

[install prog] Installeren en tegelijkertijd verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey lui,

We brengen wel eens een eigen gemaakte mod enzz uit voor het spel F1 Challenge 99 - 02 en uiteraard zit er hier en daar wel is een bug in. We gebruiken gewoon een simpel wizard programma'tje om het installatie programma te maken, meestal Install Creater 2 (dutch taalpatch), echter nu moeten we een update uitbrengen voor de mod die eerst wat onnodige bestanden verwijderd en ook nog wat bestanden installeert. Weten iemand hier een methode waarmee je dus gemakkelijk wat bestanden kan verwijderen, zo ja hoe of met welk programma.

Kan zelf namelijk geen haalbare methode vinden, heb veel op google gezocht maar weet niet precies op welke termen ik moet zoeken, en hier op de site staat er niet veel over, zeg maar helemaal niets.

Groeten,

Jos Verstappen
Ruud duz :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 16:19 ]

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Voor dit soort zaken gebruik ik altijd InstallShield producten. Laatste product dat ik heb gebruikt, waarover ik ernstig tevreden was, was DevStudio. Installhield maakt het met zijn producten mogelijk allerlei zaken op te nemen in een installatie. En als klap op de vuurpijl kun je dingen die er niet standaard in zitten zelf scripten. Misschien zou je daar dus eens naar kunnen kijken .....

My personal website

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Of het gratis Inno Setup, ook tot in detail te tweaken en zelf te scripten. Dan kan je voor de eigenlijke installatie dmv een stukje inno script (Pascal based) die bestanden verwijderen, en daarna kan je de nieuwe files installeren.

[ Voor 40% gewijzigd door AtleX op 29-03-2005 16:50 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:26

Tomatoman

Fulltime prutser

OZ-Gump schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 16:45:
Voor dit soort zaken gebruik ik altijd InstallShield producten. Laatste product dat ik heb gebruikt, waarover ik ernstig tevreden was, was DevStudio. Installhield maakt het met zijn producten mogelijk allerlei zaken op te nemen in een installatie. En als klap op de vuurpijl kun je dingen die er niet standaard in zitten zelf scripten. Misschien zou je daar dus eens naar kunnen kijken .....
InstallShield levert inderdaad de Rolls Royce onder de installers. Voor jou is InstallShield Express misschien een optie. Dat is redelijk eenvoudig te leren en er worden speciale versies meegeleverd met diverse Borlandproducten. Mocht je een InstallShield product tegen de volle prijs moeten kopen, dan zul je flink moeten betalen. Zoek je een gratis installer, dan zul je een ander product zoals InnoSetup moeten kiezen (dat ik niet ken).

Een goede grap mag vrienden kosten.

Verwijderd

AtleX schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 16:49:
Of het gratis Inno Setup, ook tot in detail te tweaken en zelf te scripten. Dan kan je voor de eigenlijke installatie dmv een stukje inno script (Pascal based) die bestanden verwijderen, en daarna kan je de nieuwe files installeren.
Inno setup kan ik inderdaad ook aanbevelen. Vergeet dan niet het programmaatje ISTool ook te downloaden ( te vinden via de site van Inno Setup, onder 3rd party tools ). Met deze GUI is het maken van setups met Inno een stuk eenvoudiger.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:27

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zolang het niet direct met ontwikkelen te maken heeft maar je opzoek bent naar een programma dat ...... kan je het beste terecht in SA. Hier in P&W draait het puur om het ontwikkelen zelf en de eventuele problemen en vraagstukken die daarbij horen.

En groeten onder je post hoef je niet te plaatsen, je naam staat er namelijk al naast ;)

Move -> SA

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1