Toon posts:

[Flash] Wazige dynamic text

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dynamic text, met als lettertype een pixelfont. In eerste instantie was de tekst wazig, maar dat werd al gauw verholpen doordat deze niet op een hele pixel stond. Nu stuit ik echter op een volgende probleem. Als ik die font embed (wat helaas noodzakelijk is, omdat ik een mask over die tekst heen wil), word de tekst weer wazig ('gesmoothed').

De grootte staat op 8 en de tekst staat op een hele pixel. Dus ik snap niet wat nu het probleem kan zijn. Het ligt iig niet aan het lettertype, want ook met bijv. Verdana krijg ik dat wazige effect.

Iemand een goede oplossing?

BIj voorbaat dank.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:01
Misschien moet je even prutsen met anti-aliasing ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Mmm.. ik heb mijn vorige probleem opgelost. Ik loop nu echter tegen een ander probleem.

Aangezien ik nu mijn font embedded heb, toont hij geen teksten meer die tussen bijv. een <b> staan. Weet iemand hoe dit komt / hoe dit op te lossen?

Bij voorbaat dank...

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

MX neem ik aan?

Wat je moet doen met html text is het volgende (is vaag, maar werkt)
In het textveld wat je wil gaan vullen, moet je een dummy text zetten met de varianten die je wil gebruiken.

de info van MM: http://www.macromedia.com...ase/index.cfm?id=tn_16054

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-03 23:22
tie-rep schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 17:20:
MX neem ik aan?

Wat je moet doen met html text is het volgende (is vaag, maar werkt)
In het textveld wat je wil gaan vullen, moet je een dummy text zetten met de varianten die je wil gebruiken.
Dat klopt, in feite embed je andere fontsets daarmee, dus dat is ook weer niet zo vaag.

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm. Flash doet echt vaag met dynamic textfields.
Het probleem dat ik nu weer heb, is dat het textfield geen HTML pakt die ingeladen is uit XML.

Voorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
sInfo = "<b>Projectname:</b><br>" + aInfo[1] + "<br><br>";
sInfo += "<b>Location:</b><br>" + aInfo[2] + "<br><br>";
sInfo += "<b>Description:</b><br>" + aInfo[3] + "<br><br>";

sProjectInfo = sInfo;

Het textfield heeft dus als variabele 'sProjectInfo'

in aInfo[3] (string geladen uit XML) staat HTML en die geeft ie gewoon weer (Dus niet als html), maar de <b>tjes en de <br>etjes die ik in de code heb ingetypy pakt ie wel gewoon.

Weird |:(
Pagina: 1