Geen geluid op onboard sound ac97

Pagina: 1
Acties:

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:37
Ik heb laatst uit mijn oud systeem mijn SB Live! kaartje eruit gehaalt. En bij mijn vader zijn pc er in gestopt. Maar nu krijg ik het geluid op mijn oud systeem niet meer aan de gang...

System specs:
P4 1.8
512mb ram
MSI 845E Max
Onboard sound avance AC97
GeForce 4 MX440
winxp pro sp2

Ik heb het volgende al allemaal gedaan
- nieuwe drivers
- in het bios goed uitgeschakelt daarna ingeschakeld
- heb zelfs een complete herinstallatie van het systeem gedaan

Ik ben ten einde raad, hij ziet het apparaat goed geen conflicten of wat dan ook...Maar geluid wil er niet echt uitkomen?!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:03
check een in je control panel van windows of je geluidskaart wel wordt gebruikt (wat staat er bij default out)
anders misschien je geluid gedempt?
of misschien is je kabel slecht/jack plug stuk etc...

• Fuske
savale schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 16:29:
check een in je control panel van windows of je geluidskaart wel wordt gebruikt (wat staat er bij default out)
anders misschien je geluid gedempt?
of misschien is je kabel slecht/jack plug stuk etc...
Dat heb ik natuurlijk allang nagekeken! En de jackplug mankeert niks want hij de speakers doen het perfect op het ander systeem

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02 20:48
Je moet een aantal jumpers terug plaatsen op je mobo...ik heb het ook gehad...het staat waarschijnlijk niet duidelijk in het boekje van je mobo. Normaal gesproken moet je die jumper weghalen als je je audio doorlust naar de voorkant van je case.

[ Voor 67% gewijzigd door Omebas op 29-03-2005 19:47 ]

• TRASH_LORD
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-02 11:45
Controlleer een bij "control panel -> sounds and audio devices -> het tabblad audio en voice" of je onboard geluid ook als default staat ingesteld. Want als je er een sb kaart in had en die verwijder je blijft de sb kaart als default staan terwijl die er niet is. Controlleer ook eens de bios.
Meerdere keren controlleren kan geen kwaad :)
Heb je de laaste drivers en bios update geinstalleerd?

• Omebas
TRASH_LORD schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 16:40:
Controlleer een bij "control panel -> sounds and audio devices -> het tabblad audio en voice" of je onboard geluid ook als default staat ingesteld. Want als je er een sb kaart in had en die verwijder je blijft de sb kaart als default staan terwijl die er niet is. Controlleer ook eens de bios.
Als je een complete reinstall doet weet je pc echt niet meer dat er een live kaartje in zat hoor, en drivers had ie al gecheckt. En waarom een bios update...lijkt me sterk dat ie het niet zou moeten kunnen doen met de huidige/originele bios

[ Voor 10% gewijzigd door Omebas op 29-03-2005 16:43 ]

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-02 21:29

jurma

simply connecting...

TRASH_LORD schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 16:40:
Hij heeft het systeem opnieuw geinstalleerd, dus dit zal waarschijnlijk verdwenen zijn.
Verder kijk even in het boekje van je moederbord of je een jumpertje moet verplaatsen voor het enable van sound.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• TRASH_LORD
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-02 11:45
Omebas schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 16:36:
Je moet een aantal jumpers terug plaatsen op je mobo...ik heb het ook gehad...het staat waarschijnlijk niet duidelijk in het boekje van je mobo. Normaal gesproken moet je die jumper weghalen als je je audio doorlust naar de voorkant van je case. Mischien dat je hier meer jumpers ziet van je zelf op je mobo hebt zitten.

http://www.hwluxx.de/Images/MSI/845EMax2/05230011.jpg
De TS had eerst een sb kaartje en die werkte. Voor dat sb kaartje hoef je geen jumpers te veranderen. Het gaat de TS erom dat de onboard werkt nadat hij het sb kaartje heeft verwijderd. :)

• Omebas
TRASH_LORD schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 16:43:
[...]

De TS had eerst een sb kaartje en die werkte. Voor dat sb kaartje hoef je geen jumpers te veranderen. Het gaat de TS erom dat de onboard werkt nadat hij het sb kaartje heeft verwijderd. :)
Deed de onboard het dan voordat hij de live erin had? Heeft ie niet gezegd geloof ik. Die jumpers staan ook los van de live kaart en beinvloeden alleen de onboard soundchip.

Maarja we horen het wel van de TS waar of dit het was. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Omebas op 29-03-2005 16:46 ]

• Fuske
Ik ga eens even de handleiding doorleze...kijken of ik een jumpersetting kan vinden

Maar dit systeem heb ik zo gekocht incl. de het live kaartje. bij paradigit

en heb nog nooit getest of het onboard sound het deed voorheen.

--::dat is trouwens niet het betrefende mobo of die foto! dat is de Max2::--

[ Voor 16% gewijzigd door Fuske op 29-03-2005 17:30 ]

• Fuske
In de handleiding staat hier niks over geschreven...iets van jumper verzetten of wat dan ook alleen dat je de biosinstellingen moet wijzigen

• Omebas
tommy schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 17:31:
In de handleiding staat hier niks over geschreven...iets van jumper verzetten of wat dan ook alleen dat je de biosinstellingen moet wijzigen
Ik heb de handleiding ff gedownload en het staat er wel degelijk in...sorry voor die pic btw kad er nie zo op gelet...In chapter 2-18 (front panel audio connector) staat een note.
Note:
If you dont want to connect to the front audio header, pins 5 and 6, 9, and 10 have to be shorted by jumper caps in order to have signal output directed to the rear audio ports.
Ik weet voor 99,9% zeker dat dit het probleem is en ga het nou maar snel fixen dan heb je lekker weer geluid. De handleiding is ook hier te vinden

http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=313&kind=1
1.0 English 3394KB E6566Ev1.0.exe heb ik gedownload van de usa site

[ Voor 3% gewijzigd door Omebas op 30-03-2005 11:22 ]

• Fuske
Huh, helemaal overheen gelezen 8)7
Werkt nu weer perfect
Bedankt _/-\o_

• Omebas
tommy schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:50:
Huh, helemaal overheen gelezen 8)7
Werkt nu weer perfect
Bedankt _/-\o_
;)

Ff zitte trash lord >:)

Is dit trouwens niet iets voor de faq? Bij de sectie "waarom komt er geen geluid uit mijn speakers".

[ Voor 21% gewijzigd door Omebas op 30-03-2005 10:15 ]

Pagina: 1