hyperlinks in pdf

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
Ik wil word documenten met daarin url's omzetten naar pdf formaat.

zo gauw als ik de pdf open met acrobat reader professional 6 dan zie ik de links wel blauw worden maar ik kan ze niet aanklikken.

Als ik hem met reader 7 uitlees kan ik ze wel open en met versie 5 weer niet.

Het lijkt me sterk dat het aan de reader ligt, want als ik zelf een link maar in adobe acrobat dan kan ik wel maken dat als je hem aanklikt dat ie dan opent.

Ook heb ik de settings van de adobe pdf printer nagelopen maar kan daar niets vinden over hyperlinks
Ook heb ik andere programma's gebruikt om te testen als ik daar een pdf mee maak of hij het dan wel doet.

Cutepdfwriter heb ik ookgetest en deze werkt ook niet met hyperlinks.

Weet iemand hoe ik dit wel voor elkaar krijg want ik moet een helehoop word docs omzetten en daar staan veel hyperlinks in.

• andreict
*kikker

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

PDF printer zal dat wel niet hebben nee, een printer doet in de regel geen hyperlinks :P
De Distiller van Acrobat zelf heeft er daarentegen geen probleem mee. Als je toch Acrobat Pro 6 hebt, waarom gebruik je de PDFmaker plugin van Word niet? Die is er voor gemaakt.
Versie 5 vs. 7: let op dat je opslaat in het juiste PDF formaat.
Het lijkt me sterk dat het aan de reader ligt, want als ik zelf een link maar in adobe acrobat dan kan ik wel maken dat als je hem aanklikt dat ie dan opent.
Huh?

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 30-03-2005 11:48 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• andreict
F_J_K schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:48:
PDF printer zal dat wel niet hebben nee, een printer doet in de regel geen hyperlinks :P
De Distiller van Acrobat zelf heeft er daarentegen geen probleem mee. Als je toch Acrobat Pro 6 hebt, waarom gebruik je de PDFmaker plugin van Word niet? Die is er voor gemaakt.
Versie 5 vs. 7: let op dat je opslaat in het juiste PDF formaat.

[...]

Huh?
Ik wil dus opslaan in pdf5 formaat.... maar die plugin in word, waar kan ik die ergens vinden? IN excel kwam automatisch een knop erbij maar bij word niet.

Het gaat over office 97 btw.

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Rechtsklikken op knoppenbalk en dan PDFmaker balk toevoegen? (weet niet 100% zeker, heb zelf nieuwere Word versie, nl. 2000).

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Ik weet ook niet zeker of de combo Off97 en Acrobat6 werkt, maar check naast bovenstaande of de plugin/invoegtoepassing actief is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• andreict
F_J_K schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 13:56:
Ik weet ook niet zeker of de combo Off97 en Acrobat6 werkt, maar check naast bovenstaande of de plugin/invoegtoepassing actief is.
ik heb alleen geconstateerd dat:

PDFMPowerPoint.dll
PDFMExcel.dll
PDFMWord.dll

Aaanwezig zijn in de map

C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\PDFMaker\Office

En ik weet ook dat ze in excel en powerpoint werken behalve in word.. Kan het zijn om dat wij gebruikmaken van smartdocuments? dat is voor standaart briefen tegeneren in word.

Deze gedachte heb ik omdat ik in die map ook een PDFMakerA.dot zie staan.

En die dot gebruiken wij niet, wij gebruiken die van smartdocuments... Kan het daar aan ligge?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Wat is er mis met beide gebruiken? Zoals ik zeg: zie de invoegtoepassingen, niet het openen van een template bij file -> new. (Al weet ik niet meer hoe dat ik Off97 zat, misschien zit ik er wel naast maar IIRC kan dat gewoon).

Pagina: 1