Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HDD mp3 speler die inhoud per map speelt

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje opzoek naar een HDD Mp3 speler van ongeveer 5 Gb die de inhoud per map kan spelen zoals bijvoorbeeld mijn mp3 autoradio dat ook doet.
Ik heb al een aantal spelers bekeken maar deze kunnen alleen op alfabetische volgorde of op ID3 Tag spelen, zoals de Iriver H10 en de Zen Micro. Dit vind ik dus knap irritant omdat veel van mijn muziek niet voorzien van naam of ID3Tag. Of er is helemaal geen info over afspeel wijze.

Nu dus de vraag of iemand een merk en type hdd mp3 speler weet die mappen afspeelt?? :)

Verwijderd

eentje uit ipod serie, ik heb zelf Ipod mini en daar kun je gewoon mappen in stoppen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 15:08:
eentje uit ipod serie, ik heb zelf Ipod mini en daar kun je gewoon mappen in stoppen
Kun je dan ook de inhoud van alleen die map spelen, of pleurt ie de inhoud gewoon op 1 grote hoop of alles in 1 lijst?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De Archos Gmini 400 bijvoorbeeld kan dit.
Je kunt zowel via ID3 als via een normale browser je muziek uitkiezen.
Overigens is deze wel 20GB, en relatief duur (€300+) maar dan heb je ook wat :)

Verwijderd

iriver h10 kan ook in mappen hoooorr ... (zowel in mappen «BROWSER», als met ID-Tags «MUSIC»)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 15:23 ]

• powerguy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-11 22:28
ipod mini: 4 gb of 6 gb geen radio geen kleurenscherm 4gb = ong 170 euro
creative zen: 5 gb wel radio geen kleurenscherm ong 180 euro (ik weet niet of die plug and play is en dus mappen ondersteund)
iriver h10 : wel radio wel kleurenscherm ondersteund mappen en plug and play (tevens ook mp3's op een andere comp zetten, en foto's en tekstjes kan die lezen) ong 250 euro

dat zijn nu de 3 populairste 5gb spelers

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04 12:57
de ibead spelers doen dit, de ibead 1000 heeft 1,5 GB schijfruimte en plug and play zonder ambetant programma.

Ook de Rio Carbon 5 GB (verschillende versies) ondersteunen plug and play zonder programma. Dit zijn 2 spelertjes waar ik al ff naar uitkijk en echt wel aan mijn eisen voldoen.

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 15:08:
Dus bij de ipod mini. kun je gewoon de mp3'tjes in mapjes zetten, zoals ik ook op de pc heb, de mp3 autoradio (cd).

• mathijsv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:26
De Creative Zen Neeon (5gb) die binnenkort geintroduceerd wordt in Nederland ondersteunt plug & play en heeft een mappenstructuur (i.p.v. een interface gebaseerd op de ID3-gegevens van je mp3's, ofwel het 'op één grote hoop pleuren' van je mp3's). Je kunt de mp3's dus gewoon dmv windows (verwisselbare schijf) op je Neeon zetten (evt in mappen) en bijv per map afspelen.

[ Voor 55% gewijzigd door mathijsv op 13-06-2005 20:05 ]

Verwijderd

De iaudio M3 heeft ook deze mogelijkheid. Ik heb hem en hij bevalt erg goed! zie ook: iaudio topic
Aanrader!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 20:09:
De iaudio M3 heeft ook deze mogelijkheid. Ik heb hem en hij bevalt erg goed! zie ook: iaudio topic
Aanrader!
Misschien nog even handig te vermelden dat de iAudio M3(L) 'drag-drop-and-play' (iets in die geest) heeft ... dus je kunt gewoon je mp3's van je pc naar je spelert slepen zonder dat je een progje nodig hebt ... is bijvoorbeeld geen optie bij o.a. de iPod (tenminste voor zover ik weet van de mini ipod)

• RoD
  • Niet online

RoD

Mjah, zo kunnen we wel mp3spelers op blijven noemen, ik denk dat de TS beter zn voorkeuren aan kan geven, anders blijven we bezig.

Dus TS.... :>

• m@fkeez
  • Niet online
mathijsv schreef op maandag 13 juni 2005 @ 20:03:
De Creative Zen Neeon (5gb) die binnenkort geintroduceerd wordt in Nederland ondersteunt plug & play en heeft een mappenstructuur (i.p.v. een interface gebaseerd op de ID3-gegevens van je mp3's, ofwel het 'op één grote hoop pleuren' van je mp3's). Je kunt de mp3's dus gewoon dmv windows (verwisselbare schijf) op je Neeon zetten (evt in mappen) en bijv per map afspelen.
Ik heb nu een iriver 195tc en daarbij begin ik ruimte gebrek te krijgen. In het begin is 512 mb wel genoeg, maar na verloop van tijd wil je toch wel wat meer ruimte.

Ik zit nu te kijken naar een ipod mini 4gb, maar die zen neeon heeft ook wel goede eigenschappen.

Vooral dat ik gewoon muziek in mapjes kan zetten vind ik wel handig. Dat dit via een programma moet gebeuren vind ik minder erg. Daarom valt de zen micro en de iriver h10 bij mij bevoorbeeld al af. (hoewel die goede specs hebben verder.).

[ Voor 3% gewijzigd door m@fkeez op 13-06-2005 23:20 ]

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:58
m@fkeez schreef op maandag 13 juni 2005 @ 23:19:
[...]

Ik heb nu een iriver 195tc en daarbij begin ik ruimte gebrek te krijgen. In het begin is 512 mb wel genoeg, maar na verloop van tijd wil je toch wel wat meer ruimte.

Ik zit nu te kijken naar een ipod mini 4gb, maar die zen neeon heeft ook wel goede eigenschappen.

Vooral dat ik gewoon muziek in mapjes kan zetten vind ik wel handig. Dat dit via een programma moet gebeuren vind ik minder erg. Daarom valt de zen micro en de iriver h10 bij mij bevoorbeeld al af. (hoewel die goede specs hebben verder.).
Voor de H10 is er nu EasyH10, dat is een heel klein programma waarmee je kan kan draggen & droppen :P Dat programma kan je dus gewoon op je H10 zetten en het ff installeren als je ooit een andere PC gebruikt.
Trouwens heb je eigenlijk helemaal geen programma nodig, je kan het ook via windows verkenner doen maar dan kan je niet de Database functie gebruiken (dus niet zoeken op artiesten en dergelijke) maar wel gewoon prima muziek luisteren.

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 14:40

Nietzman

Woei!

Of je gaat natuurlijk lekker een middagje Tag&Renamen en hebt al je albums netjes getagged. :Y.

Ik wou er eerst ook niet aan, maar als het eenmaal gedaan is werkt het zoveel fijner.

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

RoD schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 15:20:
De Archos Gmini 400 bijvoorbeeld kan dit.
Je kunt zowel via ID3 als via een normale browser je muziek uitkiezen.
Overigens is deze wel 20GB, en relatief duur (€300+) maar dan heb je ook wat :)
Sorry voor dit offtopic, maar ik moet dit even recht zetten. De Gmini400 is dus duidelijk niet relatief duur. Wat noem jij relatief? :?. Het ding is van een totaal andere klasse, hij speelt ook nog eens .avi (films) met verschillende codecs af, hij kan deze op welke televisie dan ook weergeven via een TV-out, je kan er spellen op spelen en is ongeveer even groot als een iPod. Relatief duur? Dan is een iPod relatief duur...

Verwijderd

m@fkeez schreef op maandag 13 juni 2005 @ 23:19:
[...]

Met de iRiver H10 kun je ook in mappen zetten hoor.. en dat hoeft niet eens met een programma......... Bij de iPod mini heb je bijvoorbeeld geen FM-radio, voicerecorder of kleurenscherm ..
edit: oeps dat eerste zei wekko ook all.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 08:45 ]

Verwijderd

GsJosh schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 01:18:
[...]

Sorry voor dit offtopic, maar ik moet dit even recht zetten. De Gmini400 is dus duidelijk niet relatief duur. Wat noem jij relatief? :?. Het ding is van een totaal andere klasse, hij speelt ook nog eens .avi (films) met verschillende codecs af, hij kan deze op welke televisie dan ook weergeven via een TV-out, je kan er spellen op spelen en is ongeveer even groot als een iPod. Relatief duur? Dan is een iPod relatief duur...
Volgens mij bedoelt hij hetvolgende: de gmini (€300+) kost meer dan bijvoorbeeld de Zen Micro(€179). En aangezien de TS aangeeft dat hij iets zoekt van ong. 5gb zal hij een budget hebben van ong. de prijs van de Zen Micro en is de gmini voor hem dus duur. Jij hebt het over de prijs/kwaliteit verhouding, dat is wat anders.

Verwijderd

[...]

en hij heeft een accuduur van 4 uur :|

• mauwz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-11 22:48
Ik zou zelf dus voor de Iriver, Creative of de Rio Carbon gaan. De Rio is als beste getest, dus je mag verwachten dat deze goede prestaties levert. Van de Iriver en de Creative weet ik dat ze erg makkelijk te bedienen zijn en heel mooi geluid hebben.

Redenen om geen Ipod te nemen.
- Geen Ipod(mini), vanwege de minder goede geluidskwaliteit
- Geen Ipod(mini), valt maar op 1pc te installeren. Installeer je deze op de pc van een vriend van je om muziek over te zetten, wordt je Ipod compleet gewist en begin je met een lege mp3-speler.

Been geen ipod-hater ofzo, maar deze dingen hebben mij direct doen overwegen om er nooit een aan te schaffen (tenzij ze dit eruit halen). Wil je graag een Ipod kopen, zoals iedereen doet, zou ik je aanraden om de 6gb versie van de mini te nemen i.p.v. de 4gb versie. Koop er een ander setje oordopjes bij zoals in het 'welke oordopjes zijn het beste'-topic al gezegd wordt.

• RoD
  • Niet online

RoD

[...]

Nee, in dat opzicht is hij zeker niet duur (vooral nu niet, nu hij afgeprijst is).
Maar hij is wél duur ten opzichte van andere spelers die ook gewoon per map liedjes af kunnen spelen.
Dat ie van een totaal andere klasse is heb ik buiten beschouwing gelaten, ik had het puur over die functie :)

• m@fkeez
  • Niet online
Nietzman schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 00:03:
Of je gaat natuurlijk lekker een middagje Tag&Renamen en hebt al je albums netjes getagged. :Y.

Ik wou er eerst ook niet aan, maar als het eenmaal gedaan is werkt het zoveel fijner.
mmh dan moet ik tussen 25 en 30 gb gaan taggen en renamen. Daar heb ik met die mooie weer weinig zin in.

Verwijderd

m@fkeez schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 16:10:
[...]

mmh dan moet ik tussen 25 en 30 gb gaan taggen en renamen. Daar heb ik met die mooie weer weinig zin in.
Er zijn ook tools die dat automatisch doen. Super handig, als je bv. de volgende directory structuur hebt D:\Genre\Artist\Album\ dan wordt aan de hand van die gegevens genre, artiest en album bepaald, en aan de hand van de bestandsnaam de titel.

Verwijderd

In Windows Media Player kun je heel simpel meerdere liedjes tegelijk 1 tag meegeven.. (bv heel veel tegelijk als artiest 'Red Hot Chili Peppers'..)

• m@fkeez
  • Niet online
ik ga hier vanmiddag hier maar is effe een rondje maken door het dorp. Es kijken hoe die dingen er in het echt uitzien. Misschien maakt dat de keuze wel makkelijker.

• m@fkeez
  • Niet online
m@fkeez schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 11:03:
ik ga hier vanmiddag hier maar is effe een rondje maken door het dorp. Es kijken hoe die dingen er in het echt uitzien. Misschien maakt dat de keuze wel makkelijker.
ik ben effe wezen kijken in het dorp. De iriver hadden ze hier niet, de zen micro vond ik niet zo mooi en de ipod mini ziet er wel rielekst uit.

Verwijderd

Voor het retaggen van mijn mp3 bestanden gebruik ik de "tagscanner". Dit is een tool wat je kan gebruiken om naar aanleiding van je directory structuur/filenaam de tags aan te passen.

Werkt als een speer.
Pagina: 1