[DynDNS] geen update icm DHCP Casema Eurodocsis?

Pagina: 1
Acties:

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Lieden,

Ik heb een Sitecom DC-202 (versie weet ik zo even niet, ik meen V2) router. Dat ding ondersteunt in principe gewoon DynDNS accounts. So far so good. Heeft het ook altijd gedaan, maar sinds ik van COM21 overgestapt ben naar een Motorola Surfboard (COM21 was brak) update het ding mijn DYNDNS account dus niet meer. Krijg iedere keer mailtjes dat mijn account bijna expired is, omdat er geen updates doorgegeven worden.
Nou was het dus zo dat die COM21 met PPPoE werkte. Kreeg ook een dynamisch IP, maar die veranderde regelmatig. Die motorola werkt met DHCP - maar voor zover ik kan zien krijg ik de laatste tijd geen ander IP. Geen IP-verandering --> router heeft niks om door te geven aan DynDNS (d'r is niks veranderd, dus waarom zou ie ook :? ) --> account niet tijdig geupdate --> dreigt telkens te verlopen :(

Is er een manier waarop ik mijn sitecom kan forceren om de zoveel tijd de DynDNS te updaten?

Ik heb al gezocht op GoT, niks gevonden helaas. Ik snap dat ik van die losse progsels kan gaan draaien op mijn werkstation, maar waarom zou ik dat doen als de router het zelf ook kan :?

Help / tips anyone :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ColdSTone|IA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12-2017

ColdSTone|IA

lui..

Je hebt in principe een vast ip-adres bij casema, het is dus helemaal niet nodig te updaten. Er is een dhcp-lease van een week geloof ik, en ookal laat je die verlopen (als je bijvoorbeeld op vakantie gaat) krijg je alsnog je oude ip-adres terug. Ik heb nu al ruim een jaar dezelfde, en gebruik dus gewoon static-ip bij dyndns.

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik neem aan dat je al gekeken hebt of je kunt instellen dat hij na een x periode een update stuurt, Ik ken de Sitecom die jij hebt niet, maar ik kan het in mijn router tegenwoordig we linstellen na een firmware update..
Voorheen was het dus ook niet mogelijk en had ik hetzelfde probleem als jij.

Koffie!!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Tsja, aan een firmware-update had ik ook al zitten denken, maar dat wil ik eigenlijk alleen in geval van nood doen. Met een update raak ik al mijn settings kwijt, en dat kost me dan een avondje om het weer in te stellen - het zijn er nogal wat ;)
Daarnaast kan ik nergens een lijst met bugfixes van de afzonderlijke firmwares vinden op de site van sitecom :( Wel dat ze in de laatste firmware alle bugfixes hebben opgenomen, maar dat mag je eigenlijk ook wel verwachten ;)

Dus als iemand weet waar ik een overzichtje kan vinden - dan graag :)

Alle andere tips blijven natuurlijk ook welkom :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Jaywalker
Indien ik kijk op de site van Sitecom bij de DC-202 en kijk bij de firmware updates krijg ik toch echt wel iets met DynDNS te zien:

Firmware versie 1022
Alle voorgaande bugfixes geïmplenteerd.
Problemen m.b.t. DynDNS en ICMP zijn opgelost.
Debug optie toegevoegd.

Achh kijk zelf http://www.sitecom.nl/faq_2.php?grp_id=7&prod_id=152 maar even..

Koffie!!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Jaywalker schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:40:
Indien ik kijk op de site van Sitecom bij de DC-202 en kijk bij de firmware updates krijg ik toch echt wel iets met DynDNS te zien:

Firmware versie 1022
Alle voorgaande bugfixes geïmplenteerd.
Problemen m.b.t. DynDNS en ICMP zijn opgelost.
Debug optie toegevoegd.

Achh kijk zelf http://www.sitecom.nl/faq_2.php?grp_id=7&prod_id=152 maar even..
Die had ik ook al gezien ja :) Alleen zit ik zelf al op 1024, dus da's een latere. Had ik er ff bij moeten zeggen.

Ik ga vanavond als ik tijd heb ff testen met de 1025 firmware. Testresultaten kan mogelijk nog wel op zich laten w88 tot er weer een mailtje van DynDNS komt ben ik bang :X

Heb mijn settings opgeslagen, dus hoop ze zo weer te kunnen importeren naar de nieuwe firmware. Als iemand weet of dat gaat werken of niet dan hoor ik dat ook graag (zou het nl vervelend vinden als mijn oude settings niet in de nieuwe firmware geladen kunnen worden) :)

Edit: nog even gekeken gisteren, en heb idd de DC-202 v2

[ Voor 10% gewijzigd door The Eagle op 30-03-2005 11:02 ]

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03 08:09
The_Eagle schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:01:
[...]

Die had ik ook al gezien ja :) Alleen zit ik zelf al op 1024, dus da's een latere. Had ik er ff bij moeten zeggen.

Ik ga vanavond als ik tijd heb ff testen met de 1025 firmware. Testresultaten kan mogelijk nog wel op zich laten w88 tot er weer een mailtje van DynDNS komt ben ik bang :X

Heb mijn settings opgeslagen, dus hoop ze zo weer te kunnen importeren naar de nieuwe firmware. Als iemand weet of dat gaat werken of niet dan hoor ik dat ook graag (zou het nl vervelend vinden als mijn oude settings niet in de nieuwe firmware geladen kunnen worden) :)

Edit: nog even gekeken gisteren, en heb idd de DC-202 v2
Bespaar je de moeite. Heb precies dezelfde router als jij. Met de 1025 f/w. Update tijden kun je niet instellen.

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
benedictuz schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 12:03:
[...]

Bespaar je de moeite. Heb precies dezelfde router als jij. Met de 1025 f/w. Update tijden kun je niet instellen.
Thanx, maar dat had ik net even eerder moeten lezen als nu (18:19u). Zojuist de firmware naar 1025 geflasht, en ik kan bij deze je verhaal helaas bevestigen :(
Misschien toch maar eens een mailtje aan sitecom sturen.

Wel mooi van de 1024 firmware: ik heb niet hoeven resetten :) Zeker een nieuwigheidje in de 1024 fw, want dat zat er met mijn eerste (ik meen 1022 ofzo) nog niet in. Router na flashen nog steeds up & running :)

En nou maar hopen dat ik dat laatste niet te vroeg gezegd heb :X

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het is juist de bedoeling dat als je ip niet wijzigd dat er geen update gedaan wordt. Dit is een vereiste zelfs bij dyndns.

Als je ip-adres langer dan de vervaltijd van dyndns niet wijzigd, kan je je ipadres via de site van dyndns omzetten in een static ip.

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Kleine update: reactie van Sitecom support op een mailtje van mij:
Geachte,

Neem hiervoor contact op met Dyndns. Er is geen instelling op de router die het IP-adres kan veranderen. Wellicht kan Dyndns ervoor zorgen dat uw account actief blijft.

Hopend u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Technical Support
Sitecom Europe BV
Kortom: niks aan te doen :'(
Dan toch maar veranderen naar static ben ik bang...

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 15:32
The_Eagle schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 14:16:
Kleine update: reactie van Sitecom support op een mailtje van mij:

[...]

Kortom: niks aan te doen :'(
Dan toch maar veranderen naar static ben ik bang...
Ik had het zelfde alleen ik heb een Linksys router. Ik heb de mijne gewoon omgezet naar static en werkt sinds dien perfect. IP's zijn zo goed als statisch tegenwoordig.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• Jaywalker
Indien je je router nu eens in de 3 weken even uit en aan schakelt?
Of doet hij dan nog niets met dyndns?

Tsja ik weet het, geen mooie methode....

[ Voor 18% gewijzigd door Jaywalker op 31-03-2005 16:48 ]

Koffie!!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04-2025
Jaywalker schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:47:
Indien je je router nu eens in de 3 weken even uit en aan schakelt?
Of doet hij dan nog niets met dyndns?

Tsja ik weet het, geen mooie methode....
schakelaar maken voor de stroom die af en toen ff uitgaat?

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:45
Ik bij @home precies hetzelfde: Heel lang hetzelfde IP, heel af en toe verandert het. Ik ben dus ook over naar static dyndns. Dat is in principe hetzelfde, allen hoef je niet steeds te updaten om je account actief te houden. Verder duurt het iets langer voordat een IP-update door het hele DNS-systeem is overgepakt, maar je hebt immers bijna nooit wijzigingen... Dus overstappen naar static en je hebt er geen omkijken meer naar!

[ Voor 1% gewijzigd door valkenier op 31-03-2005 21:29 . Reden: typo ]

Verwijderd

Het is hierboven al eens gezegd, maar voor de duidelijkheid:

Ook al zegt casema dat je via DHCP je ip krijgt, het is niet dynamisch meer, je kan er van uit gaan dat je een vast ip hebt.

Ik zit ook bij wanadoo cable/casema en heb bij Dyndns.org gewoon een statisch ip ingesteld. Gaat al meer dan een half jaar goed.

Hoef je dus niet meer de dyndns instellingen in je router te gebruiken.

Verwijderd

Clueless schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 15:01:
[...]

Ik had het zelfde alleen ik heb een Linksys router. Ik heb de mijne gewoon omgezet naar static en werkt sinds dien perfect. IP's zijn zo goed als statisch tegenwoordig.
Ik hoop dan dat je je dyndns configuratie bedoeld i.p.v. je ip configuratie van je router. Anders doe je je naam echt eer aan :) .

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 09:23 ]

Pagina: 1