Toon posts:

meerdere input tegelijk in 1 geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nu wel het goede forum :Z

Ik heb een vraag over geluidskaarten in het algemeen..

Klopt het dat het niet mogelijk is om meerdere externe bronnen voor andere doeleinden gelijktijdig te gebruiken?

Ik heb net een nieuwe PC met ASUS A8N moederbord en onboard Realtek AC97 soundcard. In mijn computer zit ook een TVkaart (pinnacle PCTV stereo). Die TV-kaart zit op het moederbord verbonden met de aux-analoge-ingang van de onboard geluidskaart.
Nu probeerde ik zojuist een tv-programma op te nemen en te Skypen tegelijkertijd. De opname liep al en toen ik wilde skypen met een microfoon in de microfoon ingang van de geluidskaart. Toen ik ging skypen hoorde mijn gesprekspartner niet mij, maar het tv-programma dat werd opgenomen (zelf hoorde ik dat overigens niet omdat aux was 'mute'). toen het me uiteindelijk lukte om mijn mic aan de praat te krijgen hoorde mijn gesprekspartner mij wel en niet meer het TV-programma. Alles goed dus, totdat....

Ik het opgenomen tv-prog ging bekrijken. vanaf het moment dat mijn microfoon het deed werd niet meer het geluid van de aux-ingang opgenomen, maar mijn mic! in het opgenomen programma stond dus mijn gesprek, tenminsten alleen wat ik zei, niet de input van mijn gesprekspartner.

Nu, een heel verhaal, maar de vraag is dus: ligt het aan mijn onboard geluidskaart of is het gewoon niet mogelijk om meerdere inputs voor meerdere doeleinden tegelijk te gebruiken in een (1) geluidskaart???

alvast bedankt!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Klopt. Als je wilt Skypen en tv kijken/opnemen tegelijk, zul je een 2e geluidskaart moeten aanschaffen. :)
Skype verandert zelf automatisch de record instellingen in windows naar je microfoon (tenzij je die optie uitzet), vandaar dat je tv beelden vanaf een bepaald moment zijn verkloot door je gesprek :)
Als je Skype die instellingen niet laat veranderen en aan het opnemen bent van je tv, hoort je skype partner alleen je tv geluid..
En als je de mogenlijkheid hebt om alle2 je inputs (mic en aux) te selecteren, hoort je skype partner jou met daardoorheen het geluid van de tv..en hoor je in je tv opname het tv geluid en je eigen gekwebbel :P

Even een 2e soundcard op de kop tikken is het devies dus :)

Verwijderd

Topicstarter
dat wordt dan de geluidskaart uit mijn oude compu, geen probleem. Dan gebruik ik die gewoon alleen voor skype.... (ik hoop dat XP accepteert dat er twee geluidskaarten tegelijktijd zijn geinstalleerd)

In ieder geval bedankt voor je duidelijke antwoord,

groeten

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 18:49:
dat wordt dan de geluidskaart uit mijn oude compu, geen probleem. Dan gebruik ik die gewoon alleen voor skype.... (ik hoop dat XP accepteert dat er twee geluidskaarten tegelijktijd zijn geinstalleerd)

...
XP zelf geeft geen problemen, de vraag is of je software het toelaat om een andere audiokaart te kiezen voor de line/mic ins (Bijv. Skype de onboard audio en je Pinnacle software de losse audiokaart)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

laat maar .....

[ Voor 93% gewijzigd door Fish op 29-03-2005 19:37 ]

Iperf

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 19:16:
XP zelf geeft geen problemen, de vraag is of je software het toelaat om een andere audiokaart te kiezen voor de line/mic ins (Bijv. Skype de onboard audio en je Pinnacle software de losse audiokaart)
Lijkt me geen probleem :)
Gewoon even de kaart die je voor pinnacle wilt gebruiken als standaard instellen in windows en in skype de andere kaart kiezen..
Pagina: 1