Restoren van Linux tape onder Windows 2003

Pagina: 1
Acties:

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-03 08:58

FastBunny

Give it the Works !

Topicstarter
We hebben hier een Windows 2003 server welke de backups ook regelt, nu hebben we van een klant een tape gekregen welke met linux is beschreven. Als ik probeer de tape te 'inventory-en' zegt Veritas Backup-EXEC 9.1 'bad media'. Ik kan dan ook niet kiezen voor import media of catalog media.

De tapedrive is een Dell DDS4 (ARCHIVE Python 06408-XXX Model ;)
Ik heb gezoch op het internet en Tar for Windows gevonden maar die wil niets van '//./TAPE0' of iets vergelijkbaars weten en zegt dat het niet bestaat. Het booten met een Knoppix cd kan niet aangezien het de mailserver is en ik deze niet kan uitzetten, via google werd ik weinig wijzer en dacht wellicht kan iemand mij een duw in de goede richting geven,

In het log van Backup-Exec staat de melding:
Warning - A severe error occurred while reading or writing data. This job may not have been successfully completed.
Robotic Library:
Drive: DDS4
Slot:
Iemand een idee?

Software: Backup Exec 9.1
Tapedrive: ARCHIVE Python 06408-XXX Model

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik zou een losse Linux-bak zoeken/maken met een dat-streamer en daarop de tape restoren. Of is dat geen werkbare oplossing?

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:32

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

In Windows 2000 zat nog de POSIX util 'pax' - in Win2k3 vindt ik het inderdaad niet meer terug. Pax is een cpio en tar compatible util voor restoren en lezen van tapes. Zie http://www.microsoft.com/...d/help/ntcmds.htm?id=5562 en dan scrollen naar PAX.
Ik zie net dat het (samen met de echte tar) ook in SFU zit, eventueel zou je SFU op een XP Prof kunnen installeren als je het liever niet op de server zet.
Het is een hele download, als je SFU 3.5 misschien op een MSDN CD hebt liggen ben je in een kwartier klaar - zie http://www.microsoft.com/windows/sfu/default.asp

Specs ...ik doe er niets meer aan.