Toon posts:

Pinnacle studio 8 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik op opnemen klik dan slaat het programma vast.
Wanneer de 1394 kabel losgetrokken word uit de moviebox werkt het programma weer.
het zit als volgt aangesloten.
Mijn camera is een Sony Hi 8.
vanaf de s-video aansluiting op de camera loopt er een s-video kabel naar de moviebox ( S-video in ingang ).
Vanuit de moviebox loop er een 1394-kabel naar de Pc toe.
als ik deze erin steek dan komt hij met de melding dat windows een camera gevonden heeft dus deze moet goed zitten.
alleen wanneer ik Pinnacle studio 8 opstart en dan op opnemen klik slaat hij vast, wanneer de 1394 kabel tussen de moviebox en pc word ontkoppeld loopt het programma weer door.
Heb al de patch van microsoft geinstalleerd die het probleem met de drivers van de 1394-kaart in service pack 2 zou moeten oplossen maar dit had geen resultaat.
Ook is er al een andere firewire kaart geprobeerd maar dit werkt ook niet ( Nu zit er weer de standaard pinnacle 1394-kaart in ).

Pc specs:

Asrock k8 combo-z
Amd athlon 3000+ 64 bit ( 2,0 Ghz)
1gb ram
geforce fx 5200 128 Mb.

Als iemand me verder zou kunnen helpen zou super zijn :)

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:17

Caveman

whahoehaha

Probeer eens ff andere software, dan weet je of het aan pinnacle ligt of aan je config....een eenvoudig firewire programma is bv. http://www.scenalyzer.com/download.html is shareware dus je kunt het ff proberen.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 14:08:
Als ik op opnemen klik dan slaat het programma vast.
Wanneer de 1394 kabel losgetrokken word uit de moviebox werkt het programma weer.
het zit als volgt aangesloten.
Mijn camera is een Sony Hi 8.
vanaf de s-video aansluiting op de camera loopt er een s-video kabel naar de moviebox ( S-video in ingang ).
Vanuit de moviebox loop er een 1394-kabel naar de Pc toe.
als ik deze erin steek dan komt hij met de melding dat windows een camera gevonden heeft dus deze moet goed zitten.
alleen wanneer ik Pinnacle studio 8 opstart en dan op opnemen klik slaat hij vast, wanneer de 1394 kabel tussen de moviebox en pc word ontkoppeld loopt het programma weer door.
Heb al de patch van microsoft geinstalleerd die het probleem met de drivers van de 1394-kaart in service pack 2 zou moeten oplossen maar dit had geen resultaat.
Ook is er al een andere firewire kaart geprobeerd maar dit werkt ook niet ( Nu zit er weer de standaard pinnacle 1394-kaart in ).

Pc specs:

Asrock k8 combo-z
Amd athlon 3000+ 64 bit ( 2,0 Ghz)
1gb ram
geforce fx 5200 128 Mb.

Als iemand me verder zou kunnen helpen zou super zijn :)
Ja ik weet wat het is want heb het programma zelf ook. Je moet de nieuwste patch van hun website halen V8.12 om wat precieser tezijn :) . Dan loopt alles vlekkeloos en zonder problemen. Zelfs mijn render tijd ging op vooruit met mijn 64 3200+ en 1gb :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai zelf versie 8.6.2

Verwijderd

Dus versie 8.TWAALF downloaden ;)

8.6 heeft wel firewire ondersteuning maar dus waarschijnlijk niet voor jou firewire(chip)camera combo. Firewire camera's hebben altijd gekloot met drivers/update's....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 02:21 ]

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
pinnacle schijnt heel erg buggie te zijn. Je kan beter een ander pakket gebruiken (bv premiere oid)

• Momfert487
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-04-2022
Heb je al een oplossing voor het probleem? Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem met Moviebox DV (maar dan met studio 9).

Ook oude capturedrivers teruggezet, andere firewirekaart geprobeerd, laatste Studio 9 patch.

Ter info: Bij mij loopt Windows Moviemaker ook vast als ik met de moviebox wil capturen. Het capturen van de webcam werkt weer wel via Studio. Het is naar mijn idee dus geen Studio probleem, maar ofwel driver gerelateerd, of anders is de moviebox kapot.

Bij Pinnacle heb ik dit probleem een week geleden aangemeld. Nog geen reactie ontvangen. Al sik een reactie krijg, zal ik dat in deze thread plaatsen.

Groeten,

Erik

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog geen oplossing voor t probleem :? :? :?

Ook pinaccle een mail gestuurd maar dat is ook al een week terug of 2 weken.
`k Gebruik geen windows movie-maker voor de duidelijkheid.
Capturen doe ik gewoon met studio 8 en een DV Moviebox

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:26
ueh, kun je met Windows Movie Maker wèl een stuk video capturen? Als die het namelijk ook niet doet dan ligt het probleem waarschijnlijk NIET aan Pinnacle... Het proberen waard lijkt mij..

[ Voor 50% gewijzigd door Bart© op 04-04-2005 14:54 ]

Pagina: 1