Ik hoop dat ik het juiste forum heb uitgekozen en de juiste titel want het is nogal wazig te omschrijven.
Mijn probleem is als volgt;
Ik wil graag RealVNC (setup programma) omzetten naar een .msi bestand. Dit omdat ik het dan kan uitrollen via GPO.
Natuurlijk heb ik zelf gezocht en ben de volgende "oplossingen" tegengekomen:
Voorbeeld van een tool: winINSTALL 2003 LE (freeware). Ms heeft ook een soort van repackaging wizard, die heeft iets te maken met MS SMS Server...
.exe bestand openen, dit werkt helaas niet bij deze, er wordt geen .msi aangemaakt.
Ik heb wel trouwens overige installaties terug gevonden?! Aardig
MSI creators, tjah om eerlijk te zijn? Veel! te veel opties over dingen waar ik niet eens van weet dat ze bestaan. Volgens mij werkt dit alleen als je hier vaak mee gewerkt hebt, uitgepakte bestanden ter beschikking hebt en een iq hebt van 170+
Voorbeelden hiervan:
MakeMSI, VISE, InstallShield, AdminStudio.
Verder heb ik sites bezocht van MS, google dir / groups, etc...
GoT heeft volgens mij geen topic welke er op lijkt, tenzij ik niet goed gezocht heb... *welke ik nou ook nog verder ga doen ;)*
Heeft iemand tips of ideeën dan hoor ik het graag!
P.s. liever niet via een script...
Mijn probleem is als volgt;
Ik wil graag RealVNC (setup programma) omzetten naar een .msi bestand. Dit omdat ik het dan kan uitrollen via GPO.
Natuurlijk heb ik zelf gezocht en ben de volgende "oplossingen" tegengekomen:
- Repackaging tools; met behulp van snapshots
- .exe bestand openen, wanneer setup actief is, zoeken op de lokale hd naar .msi bestand
- MSI creators
.exe bestand openen, dit werkt helaas niet bij deze, er wordt geen .msi aangemaakt.
MSI creators, tjah om eerlijk te zijn? Veel! te veel opties over dingen waar ik niet eens van weet dat ze bestaan. Volgens mij werkt dit alleen als je hier vaak mee gewerkt hebt, uitgepakte bestanden ter beschikking hebt en een iq hebt van 170+
MakeMSI, VISE, InstallShield, AdminStudio.
Verder heb ik sites bezocht van MS, google dir / groups, etc...
GoT heeft volgens mij geen topic welke er op lijkt, tenzij ik niet goed gezocht heb... *welke ik nou ook nog verder ga doen ;)*
Heeft iemand tips of ideeën dan hoor ik het graag!
P.s. liever niet via een script...