Toon posts:

[conversie] .exe bestand omzetten naar .msi

Pagina: 1
Acties:
  • 4.889 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat ik het juiste forum heb uitgekozen en de juiste titel want het is nogal wazig te omschrijven.
Mijn probleem is als volgt;

Ik wil graag RealVNC (setup programma) omzetten naar een .msi bestand. Dit omdat ik het dan kan uitrollen via GPO.

Natuurlijk heb ik zelf gezocht en ben de volgende "oplossingen" tegengekomen:
  • Repackaging tools; met behulp van snapshots
  • .exe bestand openen, wanneer setup actief is, zoeken op de lokale hd naar .msi bestand
  • MSI creators
Ik heb repackaging tools geprobeerd maar helaas wordt niet alle informatie meegenomen. Ik beschik dan ook niet over een clean systeem. :( Voorbeeld van een tool: winINSTALL 2003 LE (freeware). Ms heeft ook een soort van repackaging wizard, die heeft iets te maken met MS SMS Server...

.exe bestand openen, dit werkt helaas niet bij deze, er wordt geen .msi aangemaakt. :( Ik heb wel trouwens overige installaties terug gevonden?! Aardig ;)

MSI creators, tjah om eerlijk te zijn? Veel! te veel opties over dingen waar ik niet eens van weet dat ze bestaan. Volgens mij werkt dit alleen als je hier vaak mee gewerkt hebt, uitgepakte bestanden ter beschikking hebt en een iq hebt van 170+ :) Voorbeelden hiervan:
MakeMSI, VISE, InstallShield, AdminStudio.

Verder heb ik sites bezocht van MS, google dir / groups, etc...
GoT heeft volgens mij geen topic welke er op lijkt, tenzij ik niet goed gezocht heb... *welke ik nou ook nog verder ga doen ;)*

Heeft iemand tips of ideeën dan hoor ik het graag!

P.s. liever niet via een script...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een work-around gevonden voor het probleem, een programma genaamd "Fastpush" zou RealVNC door het netwerk verspreiden. Ik zal nog het eindresultaat posten. Voor diegene die ook interesse hadden, het is te downloaden op:

http://www.darkage.co.uk/downloads/

/Offtopic
Ik ben nog steeds geïnteresseerd of er een programma bestaat welke daadwerkelijk de conversie kan uitvoeren ;)

-Edit-
Fastpush is ook een script. Maar hey, het werkt ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 16:54 ]

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik zit met precies hetzelfde probleem. Iemand een oplossing?

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Wise Package Studio - Professional Edition heb je hiervoor. Met de light edtie kan je namelijk weinig.

Komt meer bij kijken dan je denkt dus is wel even werk.

There is no art to find the minds construction in the face

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Op dit moment gebruik ik het programma VAI INSTALL SPY MSI CREATOR. Dit programma werkt met 3 simpele stappen.

1. Create snapshot
2. Install aplication
3. Create MSI

Het werkt perfect zonder moeilijke instellingen. Het enige probleem is dat de trial versie alleen kleine programma's aankan. Het programma dat ik wil installeren is te groot. En ik wil wel zeker weten of het goed functioneert voordat ik het product ga aanschaffen.

Ik ben dus op zoek naar een vergelijkbaar programma dat geen beperking heeft, hoeft geen freeware te zijn, als het maar een trial heeft.

Verwijderd

waar is je programma msi creator te downloaden? Kan 'm nergens vinden

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:41

JohnD

Bernd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 11:44:
hij heeft z'n email adres in z'n profiel staan

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 11:44:
Google geeft al bij de eerste link deze pagina aan, waar ik het bestand gewoon kan downloaden. ;)

Signature

Pagina: 1