Toon posts:

[Outlook XP] standaard locatie pst's bepalen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Situatie: Windows 2000 omgeving met een handje vol Terminal servers. (Windows 2000 SP4)
Hierop is Office XP + SP3 geinstalleerd.

Nu wil ik de standaard lokatie voor pst bestanden aanpassen.
Ik dacht dit op te lossen door gebruik te maken van de standaard policy's voor office en wel in de Outlk10.adm --> Default location for PST files.

Zodra ik outlook open en via Bestand --> archief de lokatie van de pst opvraag dan wordt deze nog steeds verwezen naar c:\ Documents and Settings\ etc etc en niet naar de door mij opgegeven lokatie.

In HCKU\Software\Policys\Microsoft\Office\10\Outlook wordt netjes een tekenreeeks aangemaakt met de naam ForcePSTPath met de juiste verwijzing.

Ik heb het profiel van mijn test gebruiker al eens weggegooid. Ook zijn er geen andere policy's aanwezig die bovenstaande polocy overruelen.

Iemand enig idee waarom outlook stug zijn pst's op de C schijf wilt parkeren?

Verwijderd

Topicstarter
Bovesntaande policy lijkt dus wel te werken, althans voor nieuwe bestanden met persoonlijke mappen. Echer de lokatie waar de autoarchiveringsbestanden neer gezet worden blijft dus stug naar c:\Documents and Settings \etc \etc\ staan.

Na mijn weten heeft MS hier geen extra policy voor uitgebracht of wel?

Verwijderd

Topicstarter
Trap trap O-)

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 20:20
*.pst bestand weghalen (even ergens anders neerzetten).
Vervolgens Outlook opstarten, die komt met de melding dat ie de *.pst mist. Geef nu de nieuwe locatie.
Outlook geeft vervolgens een melding dat niet alles goed is ingeladen, dit klopt omdat de juiste parameters niet zijn geladen. Start outlook wederom opnieuw en het werkt. Je *.pst staat dan nog steeds op de plaats die je kort daarvopor hebt opgegeven.

omslachtig, maar t werkt wel!
OP deze manier wordt mijn pst van schijf E gelezen.

(Maar maak voor de zekerheid even een kopie van je *.pst file... je weet maar nooit natuurlijk)

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn (lieve) gebruikers werken in een Terminal Server omgeving (zie TS) Nu staan die pst's dus in roaming profiles van de gebruikers en die worden nu dus iedere heen en weer gesleurd tussen de Terminal Server(s) en de Fileserver.

Het handmatig aanpassen is dus niet echt een optie :)
Daarnaast zodra een gebruiker een nieuw archief aanmaakt dan zal deze weer vorlijk op de C schijf gezet worden.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je de homedrive variabele niet in gebruik hebt in je ADUC zou je eventueel daar je pst in kunnen donderen... (noem het een M: drive ofzo).

Zorg er alleen wel voor dat je je caching goed hebt ingesteld aangezien MS geen support verleent op *.pst's die op netwerk drives staan.

MSKB 297019: Personal folder files are unsupported over a LAN or over a WAN link

(daar liep ik ook tegenaan toen ik overal unknown error 0x80040116 tegenkwam bij een klant...bleek manual caching aan te staan op die share. Kan je 15+ corrupte .pst files met het handje lopen restoren / opnieuw aanmaken :/ )

[ Voor 26% gewijzigd door alt-92 op 31-03-2005 22:29 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
]Als je de homedrive variabele niet in gebruik hebt in je ADUC zou je eventueel daar je pst in kunnen donderen... (noem het een M: drive ofzo).
Dan moet het dus nog steeds met het handje toch? Daarnaast zodra de gebruiker een nieuw archief aanmaakt dan zal deze weer op C gezet worden.
Heb je naar prf files gekeken?
Daar wordt wel ingegaan op de standaard locaties van pst's maar niet expliciet over de locaties van achiverings pst's.

Ik zal hier wel eens mee gaan spelen.

Verwijderd

Ik denk dat je dit artikel nodig hebt :)
http://support.microsoft.com/?id=836755

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 16:21:
[...]

Dan moet het dus nog steeds met het handje toch? Daarnaast zodra de gebruiker een nieuw archief aanmaakt dan zal deze weer op C gezet worden.
Niet als je je Office GPOs inzet + je prf files goed gebruikt :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Wij denken hetzelfde :)

Met dit document gaat het helemaal goed komen. Dank u!

Verwijderd

Topicstarter
Deze locatie wordt dus vastgeled in een Registry key.

code:
1
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows Messaging Subsystem\Profiles\Microsoft Outlook\0a0d020000000000c000000000000046]

Maak hierin een tekenreeks aan (kan zijn dat ie al bestaat) met de naam:
code:
1
001e0324

Onder gegevens vul je het volledige pad in waar de pst moet komen te staan. in mijn geval dus:
code:
1
g:\outlook\archief.pst

En de standaard locatie voor je archief mappen is veranderd :)
Pagina: 1