Toon posts:

W-LAN Bridge, werkt niet naar mijn idee

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

ik heb vandaag een SMC 2870W-EU W-LAN Bridge gekocht, plus twee USB2.0 W-LAN sticks. Ik heb namelijk al een bestaand netwerk, werkt goed, wat ik ook zo wil houden, en dit wou ik tevens draadloos maken. Ik heb de W-LAN Bridge geïnstalleerd en werkt naar mijn idee goed. Ik kan alleen geen verbinding krijgen met de bridge. Gebruik ik het verkeerd? Is het precies tegenovergesteld bedoeld? Een draadloos netwerk als hoofdnetwerk en hier een bedraad netwerk aan kunnen koppelen?

Sorry, maar ik zie het licht even niet meer. Zou iemand mij misschien verder kunnen helpen..

• rainmaker2k
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 20:17
Hmm.. je hebt volgens mij het verkeerde gekocht. Een WLAN bridge is om een bestaand DRAADLOOS netwerk te koppelen aan ene bedraad netwerk. Dus stel dat jou WLAN access point beneden staat en je wil je playstation 2 of xbox voorzien van netwerk boven, dan sluit je de xbox/ps2 aan op de WLAN bridge en stel je die in om verbinding te maken met het access point.

Wat jij nodig hebt is een access point of een wlan router.

[ Voor 9% gewijzigd door rainmaker2k op 29-03-2005 13:52 ]

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
Rainmaker2k heeft gelijk.

Een (Wireless) bridge is gemaakt om netwerken of netwerkapparatuur te koppelen aan een draadloos netwerk.

[ Voor 5% gewijzigd door OneUp op 29-03-2005 13:57 ]

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

Volgensmij is het een acces point met een bridge ingebouwd. Alleen volgensmij heb je die bridge niet nodig. Als je het WLAN-netwerk als extra netwerk aan het bedrade netwerk hangt kun je het acces point gewoon zonder bridge gebruiken en aan het bedrade netwerk hangen. Of is de bedoeling anders?

voor de duidelijkheid, de bridge is hier beneden dus het kastje dat twee draadloze netwerken met elkaar verbindt:
Afbeeldingslocatie: http://uk.asus.com/products/communication/wireless/wl-330/bridge.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 14:00 ]

• rainmaker2k
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 13:57:
Volgensmij is het een acces point met een bridge ingebouwd. Alleen volgensmij heb je die bridge niet nodig. Als je het WLAN-netwerk als extra netwerk aan het bedrade netwerk hangt kun je het acces point gewoon zonder bridge gebruiken en aan het bedrade netwerk hangen. Of is de bedoeling anders?

voor de duidelijkheid, de bridge is hier beneden dus het kastje dat twee draadloze netwerken met elkaar verbindt:
[afbeelding]
Zoals in het plaatje naar voren komt, verbindt de bridge zich met 2 bestaande access points. Maar dat is geloof ik niet wat de TS wil. Hij heeft in dit geval gewoon een WLAN router of access point nodig, om die USB sticks met zijn netwerk te verbinden.

Verwijderd

rainmaker2k schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 14:06:
[...]

Zoals in het plaatje naar voren komt, verbindt de bridge zich met 2 bestaande access points. Maar dat is geloof ik niet wat de TS wil. Hij heeft in dit geval gewoon een WLAN router of access point nodig, om die USB sticks met zijn netwerk te verbinden.
Nee idd dat heb ik ook het idee. Alleen wat TS heeft gekocht is volgensmij een access point met bridge.

http://www.smc.com/index....N_NLD&cid=5&scid=&pid=588
It can also operate as an Access Point and has built-in Repeater functionality for connecting your 802.11b and/or 802.11g clients to a wireless network or extending the coverage of your Wireless LAN in your home or office by placing additional SMC2870Ws in desired locations.
TS: ik denk dat je iets verkeerd hebt ingesteld (gebruik hem dus als AP)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 14:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm precies! Een miskoop dus? Ik moet namelijk nu dus nog een draadloos netwerk opzetten, heb hier alleen nog bekabeld. Als ik in de webinterface kijk staat er inactive, omdat ie dus de router probeert te pakken. Maar die is er niet. Zou ik terug moeten gaan naar MyCom en om een w-lan router vragen? Zouden ze dat inruilen? Of krijg ik problemen omdat niet alles meer in plastic zit. Toch bedankt voor de snelle reacties mensen!

• rainmaker2k
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 14:10:
[...]

Nee idd dat heb ik ook het idee. Alleen wat TS heeft gekocht is volgensmij een access point met bridge.
Je hebt gelijk. Althans, op de SMC site staat het volgende over de 2870W
SMC2870W EU
EZ Connect™ g Wireless Ethernet Bridge

2.4GHz 54 Mbps Wireless Ethernet Bridge

Enlarged picture

Overview
SMC, the leader in wireless networking, introduces another breakthrough for expanding your wireless local-area network — the SMC2870W 2.4GHz 54Mbps Wireless Ethernet Adapter. The SMC2870W instantly transforms any Ethernet device, such as a gaming console, printer, set-top box, point-of-sale terminal, desktop, or notebook computer into a wireless network device. It can also operate as an Access Point and has built-in Repeater functionality for connecting your 802.11b and/or 802.11g clients to a wireless network or extending the coverage of your Wireless LAN in your home or office by placing additional SMC2870Ws in desired locations. Using the very latest in advanced wireless technology, the SMC2870W delivers incredibly fast 54 Mbps data-transfer speeds in the 2.4GHz frequency, with a wide operating range and auto-fallback for noisy environments. For security, the SMC2870W supports 64-/128-bit Wired Equivalent Privacy (WEP), Wi-Fi Protected Access (WPA), disable SSID broadcast, and MAC address filtering. With these features, the SMC2870W is the ultimate solution for expanding your wireless local area network quickly, securely, and cost effectively.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 14:10:
Hmm precies! Een miskoop dus? Ik moet namelijk nu dus nog een draadloos netwerk opzetten, heb hier alleen nog bekabeld. Als ik in de webinterface kijk staat er inactive, omdat ie dus de router probeert te pakken. Maar die is er niet. Zou ik terug moeten gaan naar MyCom en om een w-lan router vragen? Zouden ze dat inruilen? Of krijg ik problemen omdat niet alles meer in plastic zit. Toch bedankt voor de snelle reacties mensen!
Kun je hem niet aan het bestaande netwerk koppelen, als AP instellen en de USB-dingies vervolgens met het AP laten connecten?

edit
Met bestaande netwerk bedoel ik dus je modem. Nu zie ik alleen dat je het wlan-netwerk als hoofdnetwerk wilt hebben (dus eigenlijk een draadloze verbinding tussen tussen een compleet netwerk en modem?). In dat geval moet je of op alle pc's een WLAN-USB-stick hebben, of je moet alle pc's in het netwerk bedraad met elkaar verbinden en vervolgens dit voorzien van USB-stick(s??).

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 14:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Euh, ik hoop het wel :) Toen ik 'm stook in m'n router, en een andere pc ook in die router, kon de pc 'm wel vinden mbv SMC software. Toen ik 'm in een hub stook in dit netwerk, en een andere pc in diezelfde hub, konden ze elkaar niet vinden.

Ik had het dus wel "werkend" gekregen toen ik 'm in de router had gestopt. Ik heb 'm nu weer in de doos zitten. Ik zou 'm dus weer eens even uit moeten proberen :) ?

Verwijderd

ROUTER > Acces Point (SMC dinges, niet als bridge) )))))) WLAN (((((( WLAN-USB (PC) > HUB

En dan alle pc's op hub, dat is toch de bedoeling of niet? Moet je alleen even een pc aansluiten op de router om te configgen totdat het werkt (vanaf dan kun je het vanaf de andere pc's doen).

edit
Dan kun je alleen verbinding maken met het AP als er ee pc aanstaat waarop een USB-stick is aangesloten :P Het lijkt me daarom verstandiger de USB-sticks te ruilen voor een AP die je aan de hub kan hangen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 14:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt. Ik heb nu van de bridge een access point gemaakt. Ik kan nu een verbinding maken met de bridge mbv usb2 w-lan stick.

De vorige situatie was:

router > hub > pc

Nu is het:

router > hub/bridge > pc/usb2 wlan stick

Ik kan alleen nog geen verbinding met google.nl maken. Ik heb de bridge zo ingesteld dat het IP 10.0.0.152 krijgt, en de gateway 10.0.0.138 is. Een goede keuze?

Verwijderd

De gateway moet het ip van je modem zijn, kan zo niet zien welke dat is bij jouw :P

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt perfect! Allen hartstikke bedankt! TOP!

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 17:19 ]

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:49
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 15:01:
De gateway moet het ip van je modem zijn, kan zo niet zien welke dat is bij jouw :P
Speedtouch 510 zo te zien. ;)
Pagina: 1