2 Speakersets op Audigy 2 ZS?

Pagina: 1
Acties:

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-02 10:42
Ok mensen ik heb een vraag. Ik heb mijn pc (in slaapkamer) aangesloten op mijn Z-640 set en TV (in woonkamer). Je begrijpt wel dat ik dus geen geluid in mijn slaapkamer heb (op mijn koptelefoon na dan). Nu was ik een beetje aan het rondkijken en zag ik dat de audigy 2 een Optical uitgang had en de standaard 3 pluggen uitgang. Mijn vraag is nu of je er dan ook 2 setjes op aan kan sluiten? En nee, kun je dan op de audigy 2 een set aansluiten en op mijn onboard geluidskaart (A8N-SLI) een set? Ik ben benieuwd of 1 van deze dingen mogelijk zijn.

Alvast bedankt

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als je niet dat extra rackje bij je Audigy hebt dan heb je als het goed is geen optische uitgang.
Het zou wel kunnen volgens mij als je de hele tijd op je computer insteld welke uitgang gebruikt moet worden, analoog of digitaal. Dan zou je eventueel wel twee speakersets aan kunnen sluiten.

`t kan zijn dat ik er compleet naast zit...

• Quickkie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-01 19:56
Dit kan wel maar dan moet je iedere keer je instellingen veranderen ik draai het zelf namelijk ook maar dan met een z680.

What we do in life echo`s in eternity

• Jilvoos
Trasos schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 00:10:
Als je niet dat extra rackje bij je Audigy hebt dan heb je als het goed is geen optische uitgang.
Het zou wel kunnen volgens mij als je de hele tijd op je computer insteld welke uitgang gebruikt moet worden, analoog of digitaal. Dan zou je eventueel wel twee speakersets aan kunnen sluiten.

`t kan zijn dat ik er compleet naast zit...
Dat optical ding, dat zit zkr niet bij de bulk/oem versies? Die van 55 euro...

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:55
Je kunt er prima 2 setjes op aansluiten. Digitaal en analoog tegelijk gaan prima samen. Er komt uiteraard wel dezelfde stream uit, dus geen 2 verschillende nummers door 2 speakersets

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-02 14:03
Koop anders gewoon een minijack splitter. Kost nauwelijks wat en werkt uitstekend (zo heb ik ook m'n stereo en m'n Z-640 tegelijk aangesloten).

• Jilvoos
DarkFlow schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 01:39:
Koop anders gewoon een minijack splitter. Kost nauwelijks wat en werkt uitstekend (zo heb ik ook m'n stereo en m'n Z-640 tegelijk aangesloten).
Ik heb altijd het gevoel dat die dingen voor ernstig geluidskwaliteitsverlies zorgen.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Als je niet de allergoedkoopste van de markt koopt dan is het geen probleem. :)

Senile! Senile Oekaki

• Logic Lion
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
de audigy 2 zs heeft geen optical out alleen spdif, op dat extra rackje zit alleen een midi aansluiting.

Verwijderd

je kan gewoon 1 speakerset aansluiten op de digitale output en 1 op de analoge.

Je kan dan bij instellingen zeggen dat hij het signaal naar allebij moet sturen :)

Ik heb dit zelf ook. maar dan met een z-680 en een headset.

• Jilvoos
Ok dan, ik denk dat ik genoeg weet. Hartstikke bedankt voor jullie hulp...
Pagina: 1