Toon posts:

IBM thinkpad 390x wil niet partitioneren / installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een IBM thinkpad 390x die niet wil partitioneren, ik krijg de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ralron/error.jpg

Naar aanleiding van deze error heb ik geprobeerd met phdisk een (hibernate) partitie te maken, maar na een reboot is deze foutmelding er nog steeds, en is de partitie ook weer verdwenen.

Verder heb ik geprobeerd te partitioneren met de windows xp installatie cd, fdisk en partition magic, maar na een reboot zijn steeds de partities weer verdwenen.

Vervolgens heb ik diverse tools van de IBM website gedownload, de drive fitness test geeft aan dat de hd in orde is... een zero fill en een low level format hadden geen effect.

Daarna heb ik de bios ge-update naar de laatste versie, ook dit had geen effect... na wat gegoogled te hebben kwam ik een suggestie tegen om alle powersavings settings uit te zetten, maar ook dit had geen effect.

Er staan in de bios verder ook geen wachtwoorden geactiveerd.

Nadat ik de schijf in een andere laptop gestopt had en hem had gepartitioneerd werkte hij wel, ik kon hem formatteren en kom hem middels een sys c:\ commando doorstarten. Toen ik hem weer terug plaatste had ik weer hetzelfde problem.

Ook heb ik IBM gemailt over het probleem, maar zij vragen 40 pond per opgelost probleem.

Iemand een goede suggestie wat het probleem kan zijn?

Verwijderd

Topicstarter
schop

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Als je nog een ander notebook schijfje hebt dan zou je kunnen proberen of die wel gewoon boot.
Mogelijk is de schijf gewoon kapot.
Of mogelijk is er een harde schijf handmatig ingesteld met de verkeerde parameters.
Dat zou je in de BIOS kunnen checken als je er in kan komen.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
in de bios staan geen wachtwoorden aan, dus daar kan ik gewoon in komen, de hd settings staan goed.

hd heb ik getest in een andere laptop en daar werkt ie naar behoren, maar ik heb geen andere schijf over dus vica versa kan ik ff niet proberen op het moment.

Verwijderd

Topicstarter
kick, punch, block

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

bij partition magic zit een partition table editor ptedit.exe
verander hiermee alles in nulletjes ;)
start opnieuw op en maak partities aan.
je hebt geen hibernate partitie nodig voor windows xp, daar heeft xp zn eigen oplossing voor.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
tof! bedankt, ik ga het binnenkort even proberen!
Pagina: 1