Beste heren en dames,
Ik heb een Debian Sarge mailserver gebouwd, met daarop Postfix en Amavisd-new (allebei gewoon uit de standaard Debian packages). Deze server draait voor 1000+ mailboxes (IMAP m.b.v. cyrus) en is ingesteld om virussen en spam te filteren. Echter, in het serverpark waar dat ding draait, staan een hoop andere servers die mail sturen via de Debian Sarge mailserver... Ik zou graag zien dat deze mail (van een beperkt aantal IPs) niet gescand wordt op virussen en spam. Deze mail wordt namelijk gecontroleerd verzonden, daar zal dus geen spam of virus bijzitten.
De huidige (relevante) configuratie in main.cf van Postfix:
en in master.cf:
Ik wil dus als het ware zeggen tegen Postfix in main.cf:
Zodat mail van die andere servers niet gescand wordt (dat scheelt resources). Ik heb al zitten kijken naar een interne instelling van Amavis (iets met "local domains acl"), maar dat gaat niet lukken aangezien het niet gaat om mail van een domein, maar van een IP-adres. Volgens mij moet dit dus echt in Postfix opgelost worden.
Iemand suggesties? Op het internet wordt alleen maar gesproken over per-domain filtering, maar dat is dus niet van toepassing!
Ik heb een Debian Sarge mailserver gebouwd, met daarop Postfix en Amavisd-new (allebei gewoon uit de standaard Debian packages). Deze server draait voor 1000+ mailboxes (IMAP m.b.v. cyrus) en is ingesteld om virussen en spam te filteren. Echter, in het serverpark waar dat ding draait, staan een hoop andere servers die mail sturen via de Debian Sarge mailserver... Ik zou graag zien dat deze mail (van een beperkt aantal IPs) niet gescand wordt op virussen en spam. Deze mail wordt namelijk gecontroleerd verzonden, daar zal dus geen spam of virus bijzitten.
De huidige (relevante) configuratie in main.cf van Postfix:
code:
1
| content_filter = smtp-amavis:127.0.0.1:10024 |
en in master.cf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| smtp-amavis unix - - y - 3 smtp -o smtp_data_done_timeout=1200
127.0.0.1:10025 inet n - n - - smtpd
-o content_filter=
-o local_recipient_maps=
-o relay_recipient_maps=
-o smtpd_restriction_classes=
-o smtpd_client_restrictions=
-o smtpd_helo_restrictions=
-o smtpd_sender_restrictions=
-o smtpd_recipient_restrictions=permit_mynetworks,reject
-o mynetworks=127.0.0.0/8
-o strict_rfc821_envelopes=yes
-o smtpd_error_sleep_time=0
-o smtpd_sort_error_limit=1001
-o smtpd_hard_error_limit=1000 |
Ik wil dus als het ware zeggen tegen Postfix in main.cf:
code:
1
2
| content_filter = smtp-amavis:127.0.0.1:10024 content_filter_exclude_ips = [een paar IPs van de andere servers] |
Zodat mail van die andere servers niet gescand wordt (dat scheelt resources). Ik heb al zitten kijken naar een interne instelling van Amavis (iets met "local domains acl"), maar dat gaat niet lukken aangezien het niet gaat om mail van een domein, maar van een IP-adres. Volgens mij moet dit dus echt in Postfix opgelost worden.
Iemand suggesties? Op het internet wordt alleen maar gesproken over per-domain filtering, maar dat is dus niet van toepassing!