[XP] SP2 onherstelbare systeemfout*

Pagina: 1
Acties:

• bullish
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-03-2023

bullish

. . . - - - . . .

Topicstarter
Mijn pb r8720 wil er echt niet aan; na alles metd e stofkam geformateerd te hebben ben ik weer leuk 5 uur bezig geweest alles te instaleren incl update office. Getracht partition magic te installeren maar daarvan mis ik toch stukje. wel werden er andere progjes geinstalleedr waarvan ik de functie niet kan achterhalen maarmisschien dat die mijn reg wel vernaggelen. Ik merkte in iedergeval nog niets.
Totdat ik de pc eens uit zette (hij staat normaal altijd aan ivm emule). Na het opstarten kreeg ik BSOD met de melding: onherstelbare systeemfout c000021a status 0xc000006 instructie op 0xc7cgef08f verwijst naar 0xc7cgef08f. en dan nog een melding over I/O status. Opstarten in de savemodus geeft hetzelfde beeld.
In het korte verleden heb ik al vaker gezeik gehda waarbij het systeem herstel vastliep op het repareren van de clusters, progjes vasliepen en de hdd ging tikken, explorere pas na een kwartier opstarte en de hdd ook tikte... Laat aub mijn hdd stuk zijn.....softwarematig heb ik al veel geprobeerd.. :(

motorola cd920 - Nokia 6210 - SE T610 - K750 - K800 - N95 - N96

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

In het korte verleden heb ik al vaker gezeik gehda waarbij het systeem herstel vastliep op het repareren van de clusters, progjes vasliepen en de hdd ging tikken, explorere pas na een kwartier opstarte en de hdd ook tikte... Laat aub mijn hdd stuk zijn.....softwarematig heb ik al veel geprobeerd..
Wanneer er iets tikt kun je er vanuit gaan dat je hdd aan het doodgaan is, heb het hier ook gehad. Is het toevallig een western digital?

I am the great Cornholio!

• bullish

bullish

. . . - - - . . .

Topicstarter
Nee, een Hitachi 4k80. Maar ben bang dat het een death star is

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd, gezocht en gevonden om dit probleem op te lossen? In Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen. en Windows XP en 2000 BSOD guide nog wat nuttige info kunnen vindn?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• bullish

bullish

. . . - - - . . .

Topicstarter
gezocht naar een verklaring voor de foutmelding 0x7cgef08f. alles geformateerd met sleutel u/c/ opnieuw geinstalleerd, systeemherstel (chkdsk) gedraaid (liep vast op repareren van een cluster) savemodus geeft zelfde probleem. deinstalatie software, swissnife. en heel veel tijd! Maar ik kan nergens iets zinnigs vinden.

• bullish

bullish

. . . - - - . . .

Topicstarter
Heb gekeken naar de info in de genoemde files. Mijn fijne foutmelding is niet te vinden. Hoe kan ik nu een oude situatie terug zetten (herstelpunt) als ik niet in windows kom. Als de code een driver code is, hoe kan ik die dan verwijderen? helaas geeft de bib geen enkel aanknopingspunt. :?

Verwijderd

doe 0x7cgef08f is een geheugenadres dus daar zal je waarschijnlijk niet al te veel op vinden, wel als je zoekt op c000021a, bijvoorbeeld http://www.experts-exchan...ems/WinXP/Q_20790028.html

• bullish

bullish

. . . - - - . . .

Topicstarter
Tja, dat is die betaal site waarvan ik niet weet wat die beter doet dan Google...De overige hits geven niet zoveel info want daarmee kan ik alle kanten op. Inn iedergeval mooi dat ik weet dat ik met de geheugencode niets op schiet. Inmiddels PackardBell aan de lijn gehad en die waren het ook zat. Heb de laptop ingeleverd en ze gaan er een nieuwe hdd in plaatsen..Clusters repareerde hij tijdens checkdisk in grote getalen wel maar die gingen toch weer moeilijk doen...
Op hoop van zegen, heb hem binnen een week terug, volgens PB..........

Verwijderd

als je naar beneden scrollt op experts exchange kan je toch de oplossing zien :)

• bullish

bullish

. . . - - - . . .

Topicstarter
He! Dat had ik effe over het hoofd gezien. Daar staan een boel goede tips en solutions tussen. Kan het wel niet uitproberen aangezien ik een nieuwe hdd krijg maar het verhaal over updates etc,. is erg nuttig. Ik kon met mijn app geen kant meer op:F5 en F8 was niet meer beschikbaar en de software die pb erbij leverd laat niet toe dat je XP repareert. alleen maar alles opnieuw installeren.
Thx >:)

• bullish

bullish

. . . - - - . . .

Topicstarter
Om het topic af te sluiten;

de hdd is dood en wordt vervangen door PB. Dus als je dezelfde verschijnselen ziet, denk dan hier aan! SUCCES

Pagina: 1