mailman alleen als verzendlijst?

Pagina: 1
Acties:

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09-2025

shotputty

I'll be back

Topicstarter
Ik ben een lijst aan het aanleggen om een groep mensen ineens te mailen. De enige voorwaarden die ik wil is dat iemand zich vanaf de website kan aanmelden en via de mail kan afmelden.

Wat ik dus niet wil is dat iemand een mailtje naar de lijst stuurt, het lijkt erop dat ik nu een of andere discussielijst heb gecreerd.
Ik heb de complete webinterface doorlopen en ik zie dus niet eens hoe ik alleen als administrator een berichtje kan laten uitgaan.

Heb ik nou het verkeerde programma voor dit doeleinde? (ik gebruik het omdat het toevallig bij de website geleverd wordt) :?

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Je kunt instellen dat standaard alles in de moderation queue terecht komt. Vervolgens stel je in dat standaard alles wat niet geaccepteerd wordt gewoon weggepleurd of gebounced wordt.

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:22

M-ThijZ

Riding on Rails

Iets simpels als een bericht naar een lijst met mensen te sturen is zelf nog wel te proggelen lijkt mij. Volgens mij is mailman ook bedoelt voor mailinglijsten, inderdaad discussiegroepen.

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09-2025

shotputty

I'll be back

Topicstarter
_JGC_ schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 12:36:
Je kunt instellen dat standaard alles in de moderation queue terecht komt. Vervolgens stel je in dat standaard alles wat niet geaccepteerd wordt gewoon weggepleurd of gebounced wordt.
dat heb ik nu gedaan. Maar nu stuur ik dus vanuit de moderator mailbox een mailtje naar nieuws@de_website.nl en dan komt ie ook in de moderatie.

Of is dat juist het hele idee, dat ik dan dat ene mailtje wel doorlaat?

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

Verwijderd

> dat heb ik nu gedaan. Maar nu stuur ik dus vanuit de moderator mailbox een mailtje naar nieuws@de_website.nl en dan komt ie ook in de moderatie. Of is dat juist het hele idee, dat ik dan dat ene mailtje wel doorlaat

Precies dat is de bedoeling.

Misschien heb je nog wat aan http://mrlee.homelinux.net/Mailman.htm . Daar heb ik ook een voorbeeld van een publicatielijst. Mailman is erg veelzijdig en kan veel.