Toon posts:

Google en DIV layers

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Even een vraagje. Ik heb me net laten vertellen dat Google om DIV-jes heen leest maar kan dit haast niet geloven aangezien het toch gewoon een HTML tag is... (??)

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Dat is pure onzin.

[ Voor 6% gewijzigd door G F0rce 1 op 29-03-2005 11:52 ]

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Google indexeert divjes uitstekend: [google=site:atlex.nl] :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

klok-klepel verhaal denk ik. Ik vermoed dat hetgeen je gehoord hebt te maken heeft semantiek. Een divje heeft geen semantische waarde en tekst binnen een <div> zal door google minder van belang worden gevonden dat bijvoorbeeld een <h1>

• G F0rce 1
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 11:54:
klok-klepel verhaal denk ik. Ik vermoed dat hetgeen je gehoord hebt te maken heeft semantiek. Een divje heeft geen semantische waarde en tekst binnen een <div> zal door google minder van belang worden gevonden dat bijvoorbeeld een <h1>
Ach, een H1 kan (en in veelgevallen hoort) ook gewoon binnen een div te staan. Wederom pure onzin dus.

[ Voor 3% gewijzigd door G F0rce 1 op 29-03-2005 11:56 ]

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 11:54:
Maar er zijn er toch die een site maken door te beginnen met een div? betekend dat dan dat die sites slecht geindexeerd worden??

• G F0rce 1
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 11:57:
[...]

Maar er zijn er toch die een site maken door te beginnen met een div? betekend dat dan dat die sites slecht geindexeerd worden??
Elke site die een zich een beetje aan de standaard houd begint met een Doctype specificatie gevolgd door een <html> , een <head> en vervolgens de body, die vervolgens weer divs bevat. Maar zoals ik al zei, er is niks van waar, text in divs wordt net zo goed geindexeerd als welke andere tekst dan ook.

Verwijderd

Topicstarter
G F0rce 1 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 12:02:
[...]

Elke site die een zich een beetje aan de standaard houd begint met een Doctype specificatie gevolgd door een <html> , een <head> en vervolgens de body, die vervolgens weer divs bevat. Maar zoals ik al zei, er is niks van waar, text in divs wordt net zo goed geindexeerd als welke andere tekst dan ook.
Oke tks!!!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 12:08 ]

Verwijderd

<div> is een heel belangrijk opmaakelement van HTML waarmee je (o.a.) een site layout kan bouwen. Sites die volgens 'moderne' principes gebouwd zijn hebben steeds vaker een layout die puur uit Divs en CSS bestaat, omdat zo'n layout makkelijk te beheren en veranderen is. Dat Google pagina's met DIVs minder waardeert lijkt mij regelrechte onzin. Het gaat in tegen elke logica. Tags die wel een nadelige invloed kunnen hebben zijn bijvoorbeeld de META refresh tag.

EDIT:
The DIV and SPAN elements, in conjunction with the id and class attributes, offer a generic mechanism for adding structure to documents. These elements define content to be inline (SPAN) or block-level (DIV) but impose no other presentational idioms on the content. Thus, authors may use these elements in conjunction with style sheets, the lang attribute, etc., to tailor HTML to their own needs and tastes.
bron

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 12:16 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:44

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Clientside zaken horen thuis in Webdesign & Graphics :)

>> Webdesign & Graphics

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Een div kan zeker semantische waarde hebben mits goed gebruikt. Het geeft een bepaald onderdeel van de pagina aan. Dit kun je extra ondersteunen door hem een betekenisvolle ID of class te geven, want uit de naam van het element kun je dat zelf niet afleiden. Maar het kan zeker in semantische zin goed gebruikt worden imo.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Michali schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 12:21:
Een div kan zeker semantische waarde hebben mits goed gebruikt. Het geeft een bepaald onderdeel van de pagina aan. Dit kun je extra ondersteunen door hem een betekenisvolle ID of class te geven, want uit de naam van het element kun je dat zelf niet afleiden. Maar het kan zeker in semantische zin goed gebruikt worden imo.
Maar het heeft vanuit de xhtml dtd niet direct een semantische waarde :). En Google kan verder niet weten wat jij met je divs wil :P

TS:

Het algemene idee is dus dat het beter is om een kop in een <h1> te zetten, en de subkoppen in <h2>, en dergelijke, dan om bijvoorbeeld <div class="heading1"> te gebruiken, omdat in het eerste geval Google doorheeft dat het een kop is, en het dus belangrijk is, en in het tweede geval wordt het gewoon op de stapel normale tekst gegooid :)

• JeromeB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-03 22:07

JeromeB

woei

Michali schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 12:21:
Een division heeft geen semantische waarde, maar een structurele waarde.

Mophor had daar een artikel over geschreven: HTML do you smurf what I smurf?. In zijn artikel staat echter niet duidelijk in welke gevallen divisions wel gebruikt kunnen worden. Om die reden heb ik zelf een artikel geschreven: (X)HTML divisions en structuurproblemen,

PC load letter? What the fuck does that mean?

• Noork
  • Niet online
Google leest geen hidden div's. Google leest uberhaupt geen verborgen tags in. Misschien bedoel je dat?

Verwijderd

mophor schrijft ook meer dingen:
http://www.rikkertkoppes.com/thoughts/about-div

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Noork schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 14:46:
Google leest geen hidden div's. Google leest uberhaupt geen verborgen tags in. Misschien bedoel je dat?
Google leest alleen je HTML en geen CSS of JavaScript. Dus als jij een <div/> opneemt in je code en die vervolgens met behulp van CSS/JavaScript hidden maakt, dan leest Google dat ding dus wel. Ik weet niet wat je met verborgen tags bedoelt, maar er lijkt vrij weinig van je bewering te kloppen.

Verwijderd

Harm schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 19:03:
[...]

Google leest alleen je HTML en geen CSS of JavaScript. Dus als jij een <div/> opneemt in je code en die vervolgens met behulp van CSS/JavaScript hidden maakt, dan leest Google dat ding dus wel. Ik weet niet wat je met verborgen tags bedoelt, maar er lijkt vrij weinig van je bewering te kloppen.
Hmm, volgens mij is het ranking algoritme van Google een van de best bewaarde geheimen in de Information Retrieval business. Zou graag een bron willen zien... :)

Kortom, het is gewoon onbekend wat Google precies doet. Er is een aantal dingen prijsgegeven; Google hecht waarde aan semantiek, Google tegen spam etc.
Maar de details geven ze niet prijs. Terecht. Cloakers moeten hard gestraft worden. Wie weet zijn de crawlers intelligent genoeg om een verborgen element te negeren of te bestraffen als er 'verkeerde content' in staat.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 19:13 ]

Verwijderd

Server logs?

• Blaise
  • Niet online
AtleX schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 11:52:
Google indexeert divjes uitstekend: [google=site:atlex.nl] :)
offtopic:
Je gebruikt veel te veel div's. Op veel plekken kan je beter een <p>aragraph gebruiken, en het menu kan beter in een unordered list.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Blaise schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 21:02:
[...]
offtopic:
Je gebruikt veel te veel div's. Op veel plekken kan je beter een <p>aragraph gebruiken, en het menu kan beter in een unordered list.
offtopic:
Weet ik, ik ben bezig aan het optimaliseren van de template.

[ Voor 3% gewijzigd door AtleX op 30-03-2005 11:58 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Pagina: 1