Toon posts:

[MCE 2005] Paar Vragen (DTS, TV- & Videokaart)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een Windows Media Center systeem aan te schaffen / te bouwen. Echter heb ik een paar kleine vragen.

Is het nou verstandig om een dual tuner tv kaart te kopen (Haupage PVR-500) of is de PVR-150 voldoende.. Want is het nou de bedoeling dat de er een coax kabel naar de pc gaat en dat er ook nog steeds 1 in de tv blijft? Of moeten ze dan allebij naar de pc toe?
Hoe is de kwaliteit hiervan dan? Dat is gewoon prima? of is er toch kwaliteitsverlies?

Op dit moment ben ik in het bezit van een home cinemaset van JVC (TH-V70R). Opzich een goed systeem kwa geluid etc echter heeft het laadmechanisme een probleem en accepteert hij helaas niet al te veel (gebrande) dvd's meer. Dit systeem is meteen een DTS receiver. DTS bevalt me eigenlijk wel heel erg goed (DUH) en wil dit ook niet kwijt. Kan ik MCE koppelen aan mijn tuner van JVC zodat deze DTS kan afspelen?

Mijn laatste vraag is over de videokaart. Boeit het nou wat voor videokaart ik neem of is dit niet echt belangrijk?

Alvast Bedankt voor de eventuele hulp

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 11:44:
Ik ben van plan om een Windows Media Center systeem aan te schaffen / te bouwen. Echter heb ik een paar kleine vragen.

Is het nou verstandig om een dual tuner tv kaart te kopen (Haupage PVR-500) of is de PVR-150 voldoende.. Want is het nou de bedoeling dat de er een coax kabel naar de pc gaat en dat er ook nog steeds 1 in de tv blijft? Of moeten ze dan allebij naar de pc toe?
Hoe is de kwaliteit hiervan dan? Dat is gewoon prima? of is er toch kwaliteitsverlies?
Met een dualtuner kaart kun je dus twee kanalen te gelijk bekijken danwel opnemen. Je kan natuurlijk ook gewoon nog een coax-kabel naar je TV laten lopen dat kijk je gewoon via je TV..net zo handig imo. De kwaliteit is tegenwoordig bijna niet meer te onderscheiden van gewoon TV-beeld.
Op dit moment ben ik in het bezit van een home cinemaset van JVC (TH-V70R). Opzich een goed systeem kwa geluid etc echter heeft het laadmechanisme een probleem en accepteert hij helaas niet al te veel (gebrande) dvd's meer. Dit systeem is meteen een DTS receiver. DTS bevalt me eigenlijk wel heel erg goed (DUH) en wil dit ook niet kwijt. Kan ik MCE koppelen aan mijn tuner van JVC zodat deze DTS kan afspelen?
Ja, als je een geluidskaart erin zet die een digital-out heeft, optisch of coaxiaal, en hem op die manier op de receiver aansluit. Bijvoorbeeld de Terratec Aureon 5.1 Fun.
Mijn laatste vraag is over de videokaart. Boeit het nou wat voor videokaart ik neem of is dit niet echt belangrijk?
Ja enigszins wel. Ik zou een kaart kopen die volgende de microsoft-website zéker wordt ondersteund..want ik heb een Radeon 7500 en die ondersteund 'ie dus niet.. dus kun je geen films kijken. (Draai nu Meedio..dat werkt wel en is imo net zo mooi).
Alvast Bedankt voor de eventuele hulp
Geen dank.

Verwijderd

Topicstarter
HyperioN. schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 11:57:

[...]

Ja enigszins wel. Ik zou een kaart kopen die volgende de microsoft-website zéker wordt ondersteund..want ik heb een Radeon 7500 en die ondersteund 'ie dus niet.. dus kun je geen films kijken. (Draai nu Meedio..dat werkt wel en is imo net zo mooi).
Maar maakt het dan nog uit wat voor videokaart (Kwaliteittechnisch)? Of is het al voldoende als het door Microsoft wordt ondersteund.

Andere vraag nog.. is het nou verstandiger om een MCE te kopen in plaats van een dvd recorder.. Ik was namelijk eerst van plan om een dvd recorder te kopen, maar volgens mij doet MCE precies hetzelfde ÉN nog meer natuurlijk. Of is de kwaliteit van een dvd recorder weer beter tenopzichte van MCE.. Ik neem aan van niet eigenlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 12:21 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:00

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
met MCE kan je ook direct naar MPEG-4 opnemen (als je dat zou willen..) en je kan later HDTV afspelen, als je een snel genoege pc gebruikt/koopt...
en je kan nog gamen natuurlijk, en internetten :)...

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Topicstarter
Ok, daar ben ik weer. Heb mijn spullen besteld en zal ze deze week allemaal binnen krijgen (Heb al een gedeeltje binnen gehad ook)

Baal eigenlijk een beetje van de keuze van mijn videokaart, heb een XFX FX5200 besteld, maar ben bang dat ik hier problemen mee krijg (zoals zo vele hier op het forum, maar het kan meezitten natuurlijk).

Ik wil in principe de MCE pc in principe puur als MCE systeem gebruiken... Maar wat voor kabel kan ik het beste gebruiken naar mijn televisie? Bij die XFX kaart is een S-Video kabel geleverd die ik in principe kan gebruiken, maar zijn er nog andere kabels die betere kwaliteit zullen geven?

Ik heb een JVC Breedbeeld Televisie. Ik lees dat je het beste een RGB-Scartkabel kan gebruiken.. maar kan mijn tv dit aan?

Verwijderd

BiG-GuY schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 12:40:
met MCE kan je ook direct naar MPEG-4 opnemen (als je dat zou willen..) en je kan later HDTV afspelen, als je een snel genoege pc gebruikt/koopt...
en je kan nog gamen natuurlijk, en internetten :)...
MCE neemt toch in DVR-MS formaat op? Of zijn er nog andere opties?

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:00

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 07:58:
[...]

MCE neemt toch in DVR-MS formaat op? Of zijn er nog andere opties?
aha.. dat wist ik niet.. ik nam aan dat die gewoon in MPEG-4 opnam... of is dit een vorm van MPEG-4?

en

@Vreez
het was waarschijnlijk slimmer geweest om de goedkoopste Radeon gekocht te hebben, ik had namelijk gelezen erges, dat je daarvoor een RGB-out kabel kon kopen...

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

BiG-GuY schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 08:23:
[...]
aha.. dat wist ik niet.. ik nam aan dat die gewoon in MPEG-4 opnam... of is dit een vorm van MPEG-4?
Het is een mpeg, maar Microsoft het er een soort van versleuteling erbij gedaan. Nadeel is dat als je direkt op een dvdr zou branden je het alleen op een MCEbak kan bekijken. Er zijn wel programma's waarmee je die DVR-MS kan encoderen naar svcd of vob-files.
Voor meer info zie hier.

Verwijderd

het is en ingepakte vorm van mpeg- 2 niet 4, vandaar dat er alleen Hardware-encoding-tv-kaarten door MCE worden ondersteunt

dit topic hoort trouwens in WOS thuis waar veel meer topics over MCE zijn en je aan de hand van ervaringen zelf kan uitmaken wat je handiger vindt:

- het gemak en kwaliteit van een standalone HDD-recorder
- de veel uitgebreidere mogelijkheden van MCE, waarbij wel behoorlijk wat tweakwerk (register, drivers etc) vereist is. Als je daar geen zin in / verstand van hebt zou ik uitkijken naar een kant-en-klare oplossing:

http://www.microsoft.com/...diacenter/waartekoop.aspx

http://www.mce2005.nl/index.asp?id=2
Pagina: 1