Pay peanuts get monkeys !
Verwijderd
Tricky dit. Volgens mij ben ik hier ook weleens tegenaan gelopen. Misschien een combinatie van het onbeforeunload event en de muis-(X/Y)-coordinaten? als de muis zich rechtsboven bevindt weet je dat er op het kruisje geklikt is, in alle andere gevallen zal het een back/forward/reload button geweest zijn....Ik geloof niet dat er een andere manier is om dit onderscheid te maken. Misschien weet een guru hier nog een nettere oplossing....
mous coordinaten lijkt me geen goed plan:
ALT + F4, File | Close en rechtsklikken | sluiten werken dan bijvoorbeeld al niet.
Een oplossing weet ik er echter ook niet voor.
ALT + F4, File | Close en rechtsklikken | sluiten werken dan bijvoorbeeld al niet.
Een oplossing weet ik er echter ook niet voor.
Je kunt toch gewoon een event handler op window.onunload zetten en als je niet wil sluiten false te returnen en evt iets met event canceling te doen.
Ik heb geen idee of dit werkt of dat de browser bij onunload al te ver heen is om nog te stoppen maar het is te proberen.
Ik heb geen idee of dit werkt of dat de browser bij onunload al te ver heen is om nog te stoppen maar het is te proberen.
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
Ik denk niet dat je dit voor elkaar krijgt. Jij zoekt eigenlijk een soort onclose eventhandler en die is er simpelweg niet.
Maar hij wil alleen een melding als het scherm gesloten wordt, niet als er op 'vorige' of 'volgende' geklikt word.
Oeps, niet goed gelezen. Misschien iets met framesets doen en alleen op de hoofdframeset dat onunload event ding zetten?
[ Voor 67% gewijzigd door McVirusS op 29-03-2005 13:58 ]
wat je zou kunnen doen is de applicatie in een window starten waar de backbutton niet in te zien is en ipdv je eigen backbutton maken
waarom wil je trouwens niet dat ie bij de backbutton getriggerd wordt? het lijkt me net zo onwenselijk als het sluiten van een window...
waarom wil je trouwens niet dat ie bij de backbutton getriggerd wordt? het lijkt me net zo onwenselijk als het sluiten van een window...
Verwijderd
Je houdt dan nog steeds het probleem dat iemand kan rechtermuisklikken en back kiezen, of de reload button gebruiken natuurlijk. Overigens kan ik me wel situaties voorstellen waarbij er alleen bij het verlaten van de site iets moet gebeuren. (Uw gegevens zijn nog niet opgeslagen!...etc)marty schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 14:55:
wat je zou kunnen doen is de applicatie in een window starten waar de backbutton niet in te zien is en ipdv je eigen backbutton maken
Is er niet een server-side oplossing hiervoor? Misschien kan je zien wanneer de sessie beëindigd wordt door de gebruiker?
Maar even wachten op een antwoord van de TS...
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 17:28 ]
Dat is exact waar ik het voor wil gebruiken.Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 17:28:
[...]
Overigens kan ik me wel situaties voorstellen waarbij er alleen bij het verlaten van de site iets moet gebeuren. (Uw gegevens zijn nog niet opgeslagen!...etc)
Je noemt server-side oplossen. De applicatie is in ASP gebouwd, ik zou niet weten hoe je dit server-side zou kunnen doen. Er is wel een sessie actief, namelijk die van de ingelogde gebruiker.
Pay peanuts get monkeys !
Maar dat probleem heb je bij de backbutton ook. Ik zie dus niet in waarom je daar onderscheid in zou maken.Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 17:28:
[...]
Je houdt dan nog steeds het probleem dat iemand kan rechtermuisklikken en back kiezen, of de reload button gebruiken natuurlijk.Overigens kan ik me wel situaties voorstellen waarbij er alleen bij het verlaten van de site iets moet gebeuren. (Uw gegevens zijn nog niet opgeslagen!...etc)
Ik ben zelf met het probleem bezig geweest en kan je garanderen dat het niet serverside op te lossen isIs er niet een server-side oplossing hiervoor? Misschien kan je zien wanneer de sessie beëindigd wordt door de gebruiker?
Pagina: 1