Toon posts:

Online database of programma voor intern IP registratie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een programma, waar iedereen kan zien welke ip-adressen er binnen het netwerk vrij zijn, ook moet iedereen een ip-adress kunnen toevoegen of toewijzen aan een apparaat.

Op deze manier kan er een registratie bijgehouden worden door iedereen.

bestaat zo`n programma? ik heb geen zin om het in excel te maken ofzo. ik wil wat uitgebreider en overzichtelijker.

ik heb al wat gegoogled maar kom niet verder dan domein registratie en ip voor externe netwerken.

Verwijderd

Ja deze programma's bestaan, en die kan je zo vinden op hotscripts.com. Ik heb er iig ooit een kunnen vinden op die website.

Ook ben ik zelf bezig om een tool te schrijven waarmee je met onbeperkt aantal gebruikers een netwerk kan beheren. Denk aan IP management, computername management, network cable layout, rack layout, switch layout <-> cable layout, etc etc.
Dit gaat een van de 3 paketten worden die ik via dit project ga leveren.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:05

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Zo'n applicatie als waar jij het over hebt KingOfDos zou zeker een uitkomst zijn. Ik hou me dan ook zeker aanbevolen!

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
ik ben dus echt op zoek naar een programma(of php script) waarmee je in ieder geval elk ip-adress een functie kan geven

voorbeeld:
10.0.0.1 - domain controller
10.0.0.2 - vrij
10.0.0.3 - gereserveerd
10.0.0.4 - mail server
10.0.0.5 - vrij
10.0.0.6 - webserver
10.0.0.7 - fileserver 1
10.0.0.8 - gereserveerd
10.0.0.9 - fileserver 2

en dat het dus online staat zodat elke gebruiker kan kijken of een ip vrij is voor gebruik, en zelf ook makkelijk en snel een taak kan toevoegen

Verwijderd

Wat dacht je van je Leases en Reservations in je DHCP snap-in?

• Bor

Bor

Dat is inderdaad een optie, maar als je geen DHCP gebruikt heb je er niet veel aan imho.

Verwijderd

Topicstarter
dan heeft Bor_de_Wollef bij deze ook dat beantwoord :P

dat is inderdaad het meest logisch, maarja geen dhcp hier, dus toch op zoek naar een registratie programma o.i.d

heb zelf al veel gezocht op freshmeat, hotscripts,google en hier maar ik kom echt niks tegen, net alsof iemand zoiets niet op een mooie manier wil registreren.

daarbij komt wel dat op het moment dat je zoiets wil registreren, je veel apparaten hebt, en dus ook vrijwel altijd met dhcp werkt. maar in dit geval dus niet. Ik hoop dat iemand me nog kan helpen

• Bor

Bor

Ik heb er ook al een keer naar gezocht maar echt goede (en gratis of goedkope) opties zijn er niet. Veel kleinere bedrijfjes gaan aan de gang met een excel sheet oid.

Verwijderd

Topicstarter
Bor_de_Wollef schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 09:41:
Ik heb er ook al een keer naar gezocht maar echt goede (en gratis of goedkope) opties zijn er niet. Veel kleinere bedrijfjes gaan aan de gang met een excel sheet oid.
dat is dan ook wel het overzichtelijkst.

maar er moet toch wel iets zijn om je gehele netwerk te registreren. heb je wel een dure oplossing gevonden? want dan kan ik dat misschien wel bekijken.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:27

Reptile209

- gers -

Je zou een tooltje kunnen maken dat de output van ping -a 10.0.0.x doorloopt en parsed voor je hele IP-range. De -a optie zorgt voor de reverse-lookup van de DNS-naam van een PC. Nadeel is, dat het alleen werkt/zou werken als alle PC's aanstaan. Misschien is daar een soort "geheugen-effect" op te zetten dat een IP dat al 2 dagen niet online is geweest, als "vrij" wordt weergegeven.
Doe er wat leuks mee :).

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 09:53:
Je zou een tooltje kunnen maken dat de output van ping -a 10.0.0.x doorloopt en parsed voor je hele IP-range. De -a optie zorgt voor de reverse-lookup van de DNS-naam van een PC. Nadeel is, dat het alleen werkt/zou werken als alle PC's aanstaan. Misschien is daar een soort "geheugen-effect" op te zetten dat een IP dat al 2 dagen niet online is geweest, als "vrij" wordt weergegeven.
Doe er wat leuks mee :).
ja dat is een goed idee, alleen is het probleem niet dat ik de ip`s niet weet, maar dat ik ze moet registreren. ik loop gewoon alle pc`s(inclusief vmware), servers en printers na en dan noteer ik alles wel. maar bedankt voor de tip.

stel dat ik jou manier doe dan weet ik wel dat er een apparaat op een ip zit maar dan weet ik nog steeds niet wat. maar anyway, wel een goed truckje wat misschien ooit van pas kan komen

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:27

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 10:42:
[...]
stel dat ik jou manier doe dan weet ik wel dat er een apparaat op een ip zit maar dan weet ik nog steeds niet wat. maar anyway, wel een goed truckje wat misschien ooit van pas kan komen
Daar is dus die -a voor: die doet de reverse-dns naar de computernaam. Als je die namen zinvol kiest (work1223, serv1, etc) weet je toch wat er achter die naam zit? En dus ook direct op welk IP.

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1