'pinnacle' video inlezen met imovie / final cut (pro)

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• F-X
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-03-2024
Heb een vraagje.....
Ik heb al reeds video gecaptured met Pinnacle studio. Is nu dus een avi bestand.
Kan ik dit avi bestand nu ook inlezen en bewerken met bv. iMovie of Final Cut Xpress/Pro?
Of moet ik het perse opnieuw capturen? (wat lastig zal gaan omdat ik niet alle video meer heb vanwege hergebruik van de bandjes). :-(

• Dmitri
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Misschien is het een idee om het eens te proberen.

Maar het lijkt me zo dat als de genoemde programma's avi's in kunnen lezen dat ze deze ook wel in kunnen lezen.

Kijk eens hier http://www.apple.com/ilife/imovie/import.html

of hier http://www.apple.com/finalcutpro/specs.html

Gevonden met Google ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Dmitri op 29-03-2005 11:54 ]

• F-X
Sorrie, dat had ik er nog bij moeten vermelden, maar ik heb (nog) geen apple, dus kan ik het ook niet proberen, maar ik zou het wel graag willen weten voordat ik zo'n ding aanschaf.
En ik dacht (maar weet dus niet cker), dat het capturen ook altijd met een bepaalde codec gebeurt. Dus ik kan me voorstellen dat dat problemen op kan leveren.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Final Cut is me wat te duur, maar ik heb het even voor je geprobeerd met iMovie HD, en daarbij kun je gewoon een willekeurige AVI file (ongetwijfeld ook DV-encoded) naar het "clips" veld slepen, en dan wordt het geimporteerd. Ik weet vrijwel zeker dat Final Cut dit ook kan :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• F-X
Thanx guys, dit neemt mn twijfels wel weg. Kan ik met een gerust hart wat aanschaffen... :)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Zou helemaal geen probleem moeten zijn ik kan me zo ook geen codecs herinneren die specifiek voor alleen 1 platform geschreven zijn. Als je nou een klein stukje avi hebt en ergens neer zet wil ik wel even kijken voor je vanavond.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1