Mandrake 7.2 installatie mount probleem

Pagina: 1
Acties:

• radicalEMT
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 12:56
Wie kan mij verder helpen:

Ik boot vanaf cd-rom Mandrake 7.2, hij start op maar na "initializing cdrom" geeft hij "Mount failed: invalid argument". Na op ok gedrukt te hebben: "Error mounting ramdisk" waarna ik mijn hele systeem alleen nog kan rebooten.
Eerdere distro's (waaronder Mandrake 7.01) werkten prima. Bios updates etc. maakten niks uit.

Systeem: Abit bh6, 192M ram, celeron 300A, exxtreme graphics blaster, 6.4 Gb Samsung hd, voodoo2, scsi brander, Aopen 32x cdrom, sb 16 isa.

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:27
probeer het eens met een Mandrake opstartflop.

• radicalEMT
Ook al gedaan.... gaf hetzelfde probleem |:(

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:27
Genoeg hdspace?

Kopieer dan alles naar een hardeschijf, boot van flop met hdinstall image en installeer van hd

Niet de meest elegante oplossing, maar toch, het werkt :)

• radicalEMT
Is die "ramdisk" niet een disk in het ramgeheugen? Dan zou het daar aan liggen.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:55

Valium

- rustig maar -

hij probeert je ramdrive te laden vanaf de CD. Dat lukt blijkbaar niet. Heb je meerdere cd-rom spelers? En zo ja. Heb je al eens geprobeerd in je andere te stoppen?

Heb je wel een officiele CD? gewoon een FTP-dump werkt (natuurlijk) niet.

Wat je ook nog kan proberen is een installatie die volledig vanaf diskettes start. Text-only opstartdiskettes dus. (zullen er dan wel 2 of 3 zijn)

Verwijderd

Heb je een scsi of ide cdrom speler?

Het kan zijn dat hij de hele cd niet kan mouten maar dat als foutmelding geeft. Het booten vanaf de cd wordt in het begin door de bios geregeld en wordt daarna overgenomen. Het begin werkt altijd wel, of hij moet de cdrom speler zelfs niet in de bios zien. Maar het mounten gaat weleens verkeerd, omdat de kernel die gebrukt wordt door het Live system op de cd, je cdrom speler niet ondersteund. (8>

• radicalEMT
Zelf een mogelijke oplossing al gevonden op:

http://www.mandrakeuser.org/troubles/tquick6.html :

Quick Hacks VI
[all] 'Error Mounting Ramdisk'
(Contributed by Shannon B. Saylors, edited)

"I got this error:

Mount failed: Invalid Argument. Error mounting ramdisk. This shouldn't happen, and I'm rebooting your system now.

I figured it out. It wasn't my media but my downloaded file! I downloaded the ISO file again and found out that my first ISO download wasnt completed (even though it said it was). Downloaded it again at night when the servers weren't busy and BOOM! It worked! Hope this helps someone from pulling out all their hair!"

Moraal van het verhaal: Gebruik de md5 checksum voor de iso's!!! (md5check.exe voor Windows, te lezen op bovenstaande pagina)

Ga zo maar weer effe 650Mb downloaden (T3 :9~).

In ieder geval bedankt voor de hulp tweakers!
Pagina: 1