menu wordt geblocked door norton firewall?

Pagina: 1
Acties:

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
geupdate:
Ik heb de inhoud van dit topic van een aantal maanden geleden wegehaald en even opnieuw beschreven. Probleem is dat ik steeds tegen het probleem aanloop dat dynamische menu's door Norton Internet Security geblocked worden. Tegenwoordig zie je steeds meer computers met Norton Internet Security (dell levert het volgens mij al standaard bij elke computer die ze verkopen). Het probleem wordt dus alsmaar groter.

Ik heb al verschillende opensource projectjes gebruikt maar deze geven steeds hetzelfde probleem dat het menu niet getoond wordt. bijv.:
JSCookmenu (een hele bekende, wordt volgens mij ook gebruikt bij Mambo)
CoolMenu4

Het probleem in Norton is op te lossen door bij "reclame onderdrukken" het vinkje bij "reclame onderdrukken" uit te vinken.

Dit is natuurlijk niet uit te leggen bij alle bezoekers. Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Is het misschien een stukje code wat Norton niet leuk vindt?

Ben benieuwd naar de reacties

voorb.:http://informatiefabriek.nl/testmenu/testmenu.htm

[ Voor 95% gewijzigd door Stalkert op 16-06-2005 14:39 ]

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:19

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

De 'fout' is Norton ... Norton rommelt wat aan met webpagina's en plaatst er code bij, zogenaamd om zijn gebruikers minder tot last te zijn ... de denkwijze erachter is dat zij welbeuwts fouten in javascripts forceren om zo te voorkomen dat deze 'ongewenste' handelingen kunnen uitvoeren ....,
(waarom men dan niet gewoon aanraad om javascript uit te zetten, is mij een raadsel, dat is namelijk een veel geeigendere en veiligere methode)

Ik vermoed dat Norton hier getriggerd wordt door het stukje:
code:
1
var retValtje = window.showModalDialog

Je kunt misschien op hier kijken voor een workaround voor Norton, maar dat is enkel een methode om Norton te 'tricksen', het essentiele probleem wordt er niet mee aangepakt en dat is dat Norton een verkeerde denkwijze hierbij aanhoudt.

overigens, javascript is clientside en hoort dus in W&G, niet in P&W

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Probeer het eerst eens terug te brengen naar een zo klein mogelijk voorbeeld waarin het fout gaat. Dan kun je daar zelf gemakkelijk achter komen. Ons naar een lap code laten kijken heeft geen zin iig.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:07

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Clientside zaken horen thuis in Webdesign & Graphics

>> Webdesign & Graphics

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Stalkert
Zie boven: Topic aangepast :)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Was het niet makkelijker om een nieuw topic te starten of om gewoon verder te gaan in dit topic ipv de TS te editten? Zo kloppen de reacties niet echt meer.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-04 11:34
Euh, Norton doet dit om reclame te blokkeren. Jij wil nu ervoor zorgen dat de 'reclame' zichtbaar blijft.

Volgende week heeft Norton een update, mocht het je lukken. Reclamemakers gaan namelijk jouw trucs stelen gok ik ;)

Norton :r
overigens heb ik verder geen verstand van webdesign oid, ik ken alleen wat basis html, meer niet

[ Voor 38% gewijzigd door stefan001 op 16-06-2005 14:54 ]

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Ik denk dat als je een standaard Suckerfish menu icm DHTML gebruikt dat het dan wel moet lukken.

[ Voor 6% gewijzigd door Rowanov op 16-06-2005 15:01 ]

• Stalkert
probleem opgelost. In het menu stond een link wat de volgende string bevatte: "/advertentie" schijnbaar blocked norton standaard alle links welke 'advertentie' bevat :?
Pagina: 1