Toon posts:

PC voor VHS naar DVD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor mn stage bedrijf een PC bestellen (kant en klaar), ik dacht aan PC Builder van Alternate.

Doel:
VHS omzetten naar DVD
Videobewerking
en goed voorbereid voor de toekomst!

Er is hier èèn term die gebruikt moet worden; hoog inzetten! Dus geld speelt (bijna) geen rol!

Dit is mijn idee:
Proc: Intel Pentium 4 560J (3,6 ghz)
Proc Koeler: Zalman CNPS 7700-CU
Moederbord: Asus P5GD1 PRO
Geheugen 4x512MB Corsair XMS (Ze hebben geen reepjes van 1 GB)
Voeding: Thermaltake Purepower Silver 480Watt
Videokaart:Gigabyte X700Pro
Hard disk: Maxtor DM10 250GB & Maxtor DM9 80GB
DVD Brander: NEC ND3520A

Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren! Misschien kent iemand een beter bedrijf om een PC te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryhtorchild
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

cryhtorchild

TT page 888

Heeft die videokaart een ingang om de videorecorder aan te sluiten?

Fucking... What the fuck. Who the fuck fucked this fucking... How did you two fucking fucks... FUCK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als geld geen rol speelt zou ik voor een ENORM goeie videoplayer gaan en digitizerkaart. De verdere hardware geloof ik wel. Iedere processor is snel genoeg en je edit al lekker met 384MB geheugen met een S3 Virge videokaart. VHS is het probleem, zie dat maar eens goed te digitalizeren.
Geloof me, als je een goede player met eventuele TBC gevonden hebt is je budget al weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:53
is het niet handiger om iets van scsi of raid te gebruiken als je video gaat encoden enzo?

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-10 09:38
M.i. moet je niet de video-in van de videokaart willen gebruiken om beeld te capturen. Een dedicated kaart van, bijvoorbeeld, Canopus, zal een veel beter resultaat geven.

Mijn 'favoriete' bedrijf is Informatique, maar dat is allemaal natuurlijk zo subjectief als wat. Je kunt misschien beter een kijkje nemen in de ShopSurvey om te kijken wat betrouwbare winkels zijn om een dergelijke bestelling te doen.

[edit]
Ik ben het dus ongeveer eens met wildmedia, maar ik denk niet dat de uiteindelijke kwaliteit hier zo extreem van belang is - voor een stapje minder in kwaliteit heb je heel aardige analoog-in kaarten.

Denk overigens ook aan software. Een leuk systeem is één, maar daar kun je zo weinig mee zonder een leuk videobewerkings- en DVD-authoring pakket.

[ Voor 32% gewijzigd door ESteg op 29-03-2005 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat ben ik vergeten erbij te vermelden, Ik bestel er de Pinnacle Studio Moviebox DV Version 9 erbij!

Daar kan je toch de vhs op aansluiten?

Andere vestiging had ook al een PC besteld, met movie box maar daar duurt vhs naar dvd ongeveer 3 uur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 11:24:
Dat ben ik vergeten erbij te vermelden, Ik bestel er de Pinnacle Studio Moviebox DV Version 9 erbij!

Daar kan je toch de vhs op aansluiten?

Andere vestiging had ook al een PC besteld, met movie box maar daar duurt vhs naar dvd ongeveer 3 uur!
Ja die kan je daar op aansluiten. Een tip, bestel de Firewire versie en zorg dat je een Firewire-aansluiting op die pc hebt. Firewire ontlast je processor in tegenstelling tot USB2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja, die firewire versie is inderdaad belangerijk, maar is een AMD of Dual AMD niet beter?
Persoonlijk zeer goede ervaringen met AMD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf erbij, neem een goede player en een kaart die native met MPG2 werkt (Avid -extern, Canopus, Matrox enz) dan heb je aan een P3'tje al genoeg. En als geld er niet toe doet, waarom zou je dan ook maar Pinnacle overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 14:49
Ik weet niet of die moviebox een analoge ingaan heeft. Je videorecorder kun je anders niet aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-10 09:33
geloof mij intel roeleert op dit vlak. Vriend van me heeft amd64 en pentium 4. Hij is zelf grafisch architect en vind de pentium 10 keer beter en sneller, maar wel duurder. Hij werkt overigens ook met die pinnacle studio moviebox en nog een of ander pioneer box beide op firewire. Software gebruikt hij pinnacle liquid V6.1
Pagina: 1