Toon posts:

Ris Blue Screen 0x000000BB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een RIS image installatie (win2000 Server), dit loopt goed tot hij van de text mode naar de GUI wil gaan want dan krijg ik een Blue Screen met de volgende foutmelding:

0x000000bb (0x00000003, 0x00000c0, 0x00000000, 0x00000000) Er is een initialisatiefout opgetreden tijdens het opstarten vanaf het netwerk.

Ik heb een intel Pro 1000/mt in mijn NEC vl4 flex desktop zitten.

Deze oplossing werkt niet http://www.intel.com/supp...pro100ve/sb/cs-008343.htm en is ook niet van toepassing op mijn netwerkkaart. Maar deze oplossing kom ik telkens weer tegen bij het zoeken.

Op de Image staat win2000 pro SP4

Kan iemand mij hiermee helpen??

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:52

Tys

Intel Support Page

Ik denk dat het bovenstaande ook voor jou adapter werkt ...

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

Verwijderd

Topicstarter
Thiaz schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 11:05:
Intel Support Page

Ik denk dat het bovenstaande ook voor jou adapter werkt ...
Nou dat is dus wat ik bij mijn post vertelde dat die oplossing niet werkt

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:52

Tys

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 11:07:
[...]

Nou dat is dus wat ik bij mijn post vertelde dat die oplossing niet werkt
Mijn excuus, had over je url heen gelezen.
Er zijn zo goed als geen gevallen (volgens google) met bovenstaande error en jou kaart, misschien eruit halen tijdens installatie?

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

Verwijderd

Topicstarter
Eruit halen? Hoe moet ik dan een netwerkinstallatie doen?

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 14:07

TheZoo

Animals Behind Bars

Vervangen door een ander type misschien ;)

[ Voor 5% gewijzigd door TheZoo op 29-03-2005 11:24 ]

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:58
Zet even de debug modus aan op je ris installatie, hoe kun je hier nalezen: http://www.microsoft.com/...distrib/dsed_dpl_CEEU.asp post daarna even de exacte foutmeldingen.

Heb je handmatig .sys bestanden toegevoegd aan de i386 root? Zo ja, haal deze eens weg en kijk eens of de installatie daarna wel lukt.

Verwijderd

Topicstarter
leon1e schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 11:28:
Zet even de debug modus aan op je ris installatie, hoe kun je hier nalezen: http://www.microsoft.com/...distrib/dsed_dpl_CEEU.asp post daarna even de exacte foutmeldingen.

Heb je handmatig .sys bestanden toegevoegd aan de i386 root? Zo ja, haal deze eens weg en kijk eens of de installatie daarna wel lukt.
Misschien ben ik fout hoor, maar volgens mij wordt de driver in de i386 folder gebruikt in de textmode en zodra die overgaat naar GUI gaat ie kijken naar drivers in de $oem$, $1, Drivers folder en zodra ik die sys file weghaal uit de textmode gaat ie fouten geven tijdens textmode en kom ik al helemaal niet verder. Maar wat die Debug modus betreft ga ik even naaar kijken

Verwijderd

Topicstarter
Debus mode aangezet dan krijg ik er een textbestandje bij namelijk PASSWD

Dit is de foutmelding die erinstaat:

SamChangePasswordUser2 on machine \\VDLALMRIS for user TsInternetUser returned 0x0

Verwijderd

Topicstarter
dat is dus niet de goede logfile en de bin logfile komt er niet bij te staan.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:56
Even een vraagje?
Je geeft aan dat het probleem zich voordoet als de machine naar de GUI start, heeft die dan de files al allemaal gecopieerd naar de lokale machine?

Ik heb ook regelmatig problemen gehad met deze NIC's en RIS. Heb je nadat je de files in de i386 directory hgebt gecopieerd en gerenamed naar e100bnt5.sys, alle pnf files verwijderd en de RIS services geherstart?

Op de volgende link staat de informatie die ik toen gebruikt hebt. Dit loste toen mijn probleem op.

Verwijderd

Topicstarter
Rolfie schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 12:07:
Even een vraagje?
Je geeft aan dat het probleem zich voordoet als de machine naar de GUI start, heeft die dan de files al allemaal gecopieerd naar de lokale machine?

Ik heb ook regelmatig problemen gehad met deze NIC's en RIS. Heb je nadat je de files in de i386 directory hgebt gecopieerd en gerenamed naar e100bnt5.sys, alle pnf files verwijderd en de RIS services geherstart?

Op de volgende link staat de informatie die ik toen gebruikt hebt. Dit loste toen mijn probleem op.
haha, juist deze website heb ik ook net gevonden en helemaal gevolgt en dit probleem is weer uit de wereld geholpen.. thanks to http://wug.lutteman.se/articles/ris-add-nic.htm

Allemaal bedankt!

GR

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:58
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 11:35:
[...]

Misschien ben ik fout hoor, maar volgens mij wordt de driver in de i386 folder gebruikt in de textmode en zodra die overgaat naar GUI gaat ie kijken naar drivers in de $oem$, $1, Drivers folder en zodra ik die sys file weghaal uit de textmode gaat ie fouten geven tijdens textmode en kom ik al helemaal niet verder. Maar wat die Debug modus betreft ga ik even naaar kijken
Inderdaad, ik bedoelde het ook andersom. Maar zo te zien is het al gelukt :).

Verwijderd

Move NT > WOS
Pagina: 1