[PS CS] Contrast/Kleuren

Pagina: 1
Acties:

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:45
Hallo allemaal,

sinds enkele weken lijkt er een setting verandert in mijn Photoshop (misschien wel in Windows XP zelf?) waardoor alles wat ik open of doe veel donkerder is dan het echt is. Als ik bijvoorbeeld een "oude" psd open dan is deze veel donkerder dan het resultaat. Ook als ik een screenshot neem en plak in Photoshop dan komt deze niet overaan met wat het echt is, maar als ik dezelfde screenshot plak in Paint dan toont deze wel hoe het echt moet zijn.

Mijn mode staat op RGB, en hier een screenshot met mijn color-profile en een voorbeeld.

http://www.substruction.com/junk/screenshot.jpg
Op bovenstaande screenshot kun je dus het kleuren profiel zien maar ook de psd van mij website die ik geopend heb. Het ziet er donker-groen uit, terwijl dit in het echt niet zo is. Het bereikte resultaat: http://www.substruction.com/ (als dit wordt aanzien als spam dan zet ik een screenshot in de plaats)
Je kunt duidelijk het verschil zien. Wat ik ook sinds enkele weken heb kun je ook zien op de screenshot. Het menu bovenaan. Normaal is deze grijs, als ik er nu op klik of gewoon over ga veranderen die dingen in het wet, heel eigenaardig allemaal.

Iemand een idee welke instelling in Photoshop CS dit is, en als dit aan windows ligt wil een modje dan zo vriendelijk zijn dit topic te verplaatsen?

Flying.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:51
Het ligt eraan met welk kleurenprofiel je werkt in PS. Die bij RGB staat in je screenshot moet je veranderen. Waarnaar weet ik niet, dat kan jij het beste zien op je computer :)

• Flying
Phreak schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 11:00:
Het ligt eraan met welk kleurenprofiel je werkt in PS. Die bij RGB staat in je screenshot moet je veranderen. Waarnaar weet ik niet, dat kan jij het beste zien op je computer :)
Het veranderen van de RGB in het kleurenprofiel heeft geen effect. Het blijft zo donker jammergenoeg.

• Flying
Ik heb probleem zelf kunnen oplossen en dacht even op GoT neergooien voor mensen met hetzelfde probleem. Bij View > Proof Setup > Monitor RGB
Heb namelijk onlangs nieuwe monitor aangekocht, en het is sinds dan.