Toon posts:

Chello opzeggen en KPN aanvragen

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment bel ik via Chello dus het enige wat ik kan krijgen is dus internet via Chello, ik wil dit dus niet, ik wil Chello opzeggen en een KPN lijn aanvragen om Telebyte internet aan te vragen, hoe lang duurt dit en wat zijn de kosten?

Is Telebyte een goede provider via BBNed?

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:35

TwoR

Gekleurde stippen

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 10:15:
Op dit moment bel ik via Chello dus het enige wat ik kan krijgen is dus internet via Chello, ik wil dit dus niet, ik wil Chello opzeggen en een KPN lijn aanvragen om Telebyte internet aan te vragen, hoe lang duurt dit en wat zijn de kosten?

Is Telebyte een goede provider via BBNed?
Gewoon even naar de KPN bellen die weten vast wel hoe lang zoiets duurt.

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
Hangt van de provider af (adsl) waar je naartoe wilt.
Je moet rekenen dat als je je lijn opnieuw bij KPN aanvraagt je een paar dagen kwijt bent. (Sommige gevallen 2 weken).
Wil je nummerbehoud hebben? Meldt dit dan ook bij KPN!

Aanvraag van ADSL kan overigens bij de meeste providers pas als de lijn administratief weer in het systeem van KPN zit...

Denk ook aan de kosten die dit nog met zich mee kan brengen, KPN vraagt natuurlijk aansluitkosten.

Dus gewoon bellen en je weet het

[ Voor 4% gewijzigd door Jaywalker op 29-03-2005 10:22 ]

Koffie!!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-02 12:23

Shuriken

Life is all about priorities

En een tip doe het opzeggen van UPC via de telefoon. Via de post raken ze nogal eens wat kwijt...

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Jaywalker
Shuriken schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 10:22:
En een tip doe het opzeggen van UPC via de telefoon. Via de post raken ze nogal eens wat kwijt...
Voorheen stond in hun algemene voorwaarden dat dit alleen schriftelijk mocht. En kan me ook voorstellen dat ze zich daaraan willen houden. Anders is het voor buurman/vrouw die eens grappig wil zijn heel makkelijk om een geintje uit te halen.

Koffie!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon op dit moment in Thailand dus ik kan een beetje moeilijk bellen

• Shuriken

Shuriken

Een normale telefoon aansluiting duurt 2 weken. Voor ADSL hanteren ze officieel langer.

B.v. Mijn adsl aanvraag bij Xs4all kwam 13 sept binnen en 5 oktober was ie opgelevert.

• Jaywalker
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 10:32:
Ik woon op dit moment in Thailand dus ik kan een beetje moeilijk bellen
Het moet ook schriftelijk, staat bij punt 14.1 in algemene voorwaarden...
check www.upc.nl

Koffie!!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:49
Jaywalker schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 10:47:
[...]

Het moet ook schriftelijk, staat bij punt 14.1 in algemene voorwaarden...
check www.upc.nl
Ik heb het via de fax gedaan.
gewoon bellen, grietje aan de telefoon. Faxnummer vragen en dan meteen faxen.
2 minuten leuk babbelen met dat grietje en ze pakt de fax.

Maar ja.. ik heb dan ook 3 jaar bij de SDD van chello gewerkt en ik heb er nog wel wat contacten..

I want to live forever, so far.. so good.

• Shuriken

Shuriken

Ik had het dus schriftelijk gedaan. Had alleen geen zin om het aangetekend te versturen. Was dus niet goed gegaan.

Ik bellen. Blijkt dat je gewoon via de telefoon verhuizing en opzegging kan doen. Volgende dag had ik al een bevestiging in huis.

Vandaar dat ik zeg doe het lekker via de telefoon...ze hebben niet voor niets Druk 2 voor verhuizing en opzegging op dat nummer...

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
is het niet zo dat je tot het eind van het jaar aan dat chello abo vast zit?
je kan wel onder het contract uit, maar je betaald wel tot eind van et jaar?

dit is mij namelijk verteld door chello, waar ik nu al een dikke 3maanden vanaf ben (ja ik heb 2 lijnen nu, vraag niet waarom!)

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 10:29
Na je 1e jaar kun je per maand opzeggen (tenminste toen ik opzegde)

Ze zult het in stappen moeten opzeggen, want je kunt pas ADSL aanvragen nadat je een werkende telefoonlijn hebt.
Ik heb het als volgt gedaan.

- Bij KPN een telefoonlijn aangevraagd en KPN gemachtigd de Priority Telecom op te zeggen, KPN zal alles regelen.
- Op het moment dat de telefoonlijn opgeleverd was, ADSL aangevraagd en gewacht op een definitieve datum.
- Chello opgezegd (per post, aangetekend!!!! dan kunnen ze niks ontkennen want jij hebt het bewijs dat je het gestuurd hebt. Doe dit absoluut NIET telefonisch want dat had ik ook gedaan en ze wisten van niks later)

Mijn ADSL was in 2 weken tijd opgeleverd dus dit is allemaal gebeurd in 1 tot 1.5 maand tijd.

Zo heb je wel een stukje overlapping van je ADSL en Chello, maar je zit zeker niet zonder internet.

Voor kosten kun je gewoon bij KPN op de site kijken, daar staat alles van abbo kosten t/m nieuwe aansluiting kosten, ik dacht dat ik 45 euro heb betaald.

[ Voor 27% gewijzigd door jorritv op 29-03-2005 11:38 . Reden: extra info ]

• Jaywalker
Warbringer schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 10:50:
Ik heb het via de fax gedaan.
gewoon bellen, grietje aan de telefoon. Faxnummer vragen en dan meteen faxen.
2 minuten leuk babbelen met dat grietje en ze pakt de fax.
Is ook schriftelijk....en wordt met ontvangstbevestiging ook als wettelijk bewijsmateriaal geaccepteerd.
Maar ja.. ik heb dan ook 3 jaar bij de SDD van chello gewerkt en ik heb er nog wel wat contacten..
Waar heb je gezeten op de SDD.. En zijn er uberhaupt nog mensen werkzaam uit je tijd? Ik dacht dat ze alle 'oude' rotten ondertussen al weggejaagd hadden.

Ahhhh ik zie het al aan je mailadres.. Zuid...
-edit- kleine fax toevoeging
-edit2- gevonden

[ Voor 20% gewijzigd door Jaywalker op 29-03-2005 16:09 ]

Koffie!!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:49
Jaywalker schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 14:49:
Waar heb je gezeten op de SDD.. En zijn er uberhaupt nog mensen werkzaam uit je tijd? Ik dacht dat ze alle 'oude' rotten ondertussen al weggejaagd hadden.

Ahhhh ik zie het al aan je mailadres.. Zuid...
Inderdaad, eerst in Eindhoven toen Helmond en Eindhoven samengevoegd werden. later toch weer terug naar Helmond. (make up your mind! :P )

Ik weet niet hoeveel van de oude rotten er nog zitten maar ik ken nog een aantal mensen van SDD en FO in Nijmegen en die helpen me ook graag :) ik sta notabene nog steeds als UPC Employee geregged in Clarify!

I want to live forever, so far.. so good.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

Euhm, dit soort dingen staat gewoon in de algemene voorwaarden :? Verder kan Telebyte klantenservice je prima vertellen hoe lang het duurt om een nieuwe lijn op te leveren...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.