Scanjet 2200C adaptor dood

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-12-2025
Hoi,

Zoals de titel al zegt, heb ik een Scanjet 2200C met een gare adaptor die 0,0V spanning levert. Aangezien mij dat een beetje (heel erg) weinig lijkt zal ik dus een vervangende adaptor moeten zoeken. De scanner is 4 jaar oud en bij HP kan ik vast niet meer aankloppen.

Het gaat hier om een 15V, 800ma adaptor.

Weet iemand wat ik het beste kan doen? Ik heb me al laten vertellen dat een nieuwe scanner waarschijnlijk goedkoper is.

tnx

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-02 10:33
Een standaard adaptertje kopen bij de handyman of zo, die de gevraagde stroom levert. Is volgens mij nergens voor nodig om een HP adapter aan te schaffen. Dan betaal je je groen en geel joh !

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:31

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Zoek anders andere dode hardware waar je de adapter van kunt gebruiken. Draytek Vigors gebruiken 15V, alsmede sommige Speedtouch modems. Wellicht kun je nog wat vinden :)

Hier stond een dode link.

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Ze liggen voor 32 euro bij de Conrad. Zoveel is de scanner ook ongeveer waard gok ik...

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• LollieStick
Massiefje schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 09:02:
Een standaard adaptertje kopen bij de handyman of zo, die de gevraagde stroom levert. Is volgens mij nergens voor nodig om een HP adapter aan te schaffen. Dan betaal je je groen en geel joh !
Het probleem is dat ik daarvoor speciaal naar Groningen moet omdat hier in de buurt geen "handyman" zit. Daarom wil ik wel graag weten wat die dingen ongeveer kosten zodat ik de afweging
kan maken of ik het wel of niet moet doen ;)
strandbal schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 09:03:
Zoek anders andere dode hardware waar je de adapter van kunt gebruiken. Draytek Vigors gebruiken 15V, alsmede sommige Speedtouch modems. Wellicht kun je nog wat vinden :)
Is misschien een idee. Als er iemand een adapter heeft liggen die aan de bovenstaande eisen kan diegene altijd contact met me opnemen.
zwippie schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 09:03:
Ze liggen voor 32 euro bij de Conrad. Zoveel is de scanner ook ongeveer waard gok ik...
Dat is me een beetje te veel. Als ik een 10tje bijleg heb ik een nieuwe scanner (hetzij van een ander merk o.i.d.).

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kan me vergissen, maar volgens mij hebben al die HP apparaten (printers, scanners, etc) de zelfde voedingsspanning. Dus probeer het eens met de adaprter van je printer :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• LollieStick
12V, van onze andere scanner (4470C) ook 12V. Dat was het eerste waar ik naar gekeken had ;)

Verwijderd

Bij de meeste Electronica toko's hebben ze wel 15V adaptertjes liggen zelfs speciaal voor printer/scanner, je kan het beste een trafo voedingkje nemen die zijn wel wat zwaarder qua gewicht maar gaan veel langer mee als die geschakelde voedingen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 09:43 ]

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-02 07:30
The_Eagle schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 09:38:
Kan me vergissen, maar volgens mij hebben al die HP apparaten (printers, scanners, etc) de zelfde voedingsspanning. Dus probeer het eens met de adaprter van je printer :)
was dit maar waar :)

neen, hp vind het nogal grappig om regelmatig voedingen te roeleren

nu zijn(of waren inmiddels?) de meeste aangesloten door middel van 3pin aansluiting met 32v/16v
de voorgaande meestal 12v 1250mAh en andere met zelfde voltage alleen andere connector

de HP Scanjet 2200C gebruikt als enigste (zover mijn kennis rijkt) 15V:
HP C8507-84201 HP Scanjet 2200C 15V DC 0,80A

voedingen zijn origineel (nieuwprijs) rond de 50-150 euro per/stuk

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

• LollieStick
Die scanner is nog maar een aanntal keer gebruikt en nu is die voeding al gaar. Eigenlijk vind ik dat de minimale leeftijd van zo'n ding zeker een jaar of 5-6 moet zijn. Deze was na 3 jaar al dood (heb hem nu pas weer nodig :P)

En ik hoop niet dat ze denken dat ze zo'n ding voor de nieuwprijs aan mij kunenn slijten. Voor diezelfde prijs kan ik 3 scanners krijgen.

Ik hoop dat iemand in de buurt nog zo'n ding heef liggen (of in ieder geval een soort gelijk adaptertje). Ik kan het eventueel nog proberen via HP te regelen (misschien dat ze zo aardig voor me willen zijn). Anders moet ik hier maar een advertentie in V&A zetten om te zien of iemand thuis nog zo'n ding heeft liggen.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-02 08:08

OgWok

U.N.C.L.E.

Misschien zit de Kijkshop bij je in de buurt. Daar heb je oa. universele adaptors van Hapé.

Zou er een bij kunnen zitten die dat voltage heeft. Wel moet je dan opletten op de +/- aansluiting.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• LollieStick
OgWok schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 10:04:
Misschien zit de Kijkshop bij je in de buurt. Daar heb je oa. universele adaptors van Hapé.

Zou er een bij kunnen zitten die dat voltage heeft. Wel moet je dan opletten op de +/- aansluiting.
tnx..
Kijkshop zit wel niet in de buurt (alleen in Groningen of Winschoten), maar met een telefoon komen we een heel eind ;)

Ik bel vanmiddag als ik thuis ben wel even :)
Pagina: 1