Toon posts:

Headset aan externe usb geluidskaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik zit dus een tijdje in Schotland, wat dus wil zeggen dat ik alleen een laptop tot mijn beschikking heb. Niet zo'n probleem, maar die van mij heeft een wel heel erg belabberde onboard sound, wat bellen via Skype/Teamspeak bijna onmogelijk maakt (brom).

Ik ga met een jaartje ofzo weer terug naar NL en daar zal ik een redelijke geluidskaart kopen en de headset die ik hier koop daar op aansluiten.

Tot die tijd zat ik dus te denken om een usb geluidskaart en een goede headset te kopen. De reden dat ik niet gewoon een Sennheiser pc-155 of een Plantronics 90 neem is dat die (volgens mij) te klein zijn en niet om mijn oren heen vallen.

Na wat zoeken op GoT ben ik de volgende headsets tegen gekomen:

AKG HSC 200 SR
Sennheiser HMD 280 Pro
Beyer Dynamic DT 234 Pro

De Sennheiser is eigenlijk wel wat boven mijn budget, maar ik vind hem zo geil :P
Voor de headset will ik eigenlijk niet meer dan 150-200 euro uitgeven, lijkt me dat ik daar toch een goede headset voor moet hebben. Let op een headset is dus een headphone+microfoon. Een headphone is geen optie!

Mijn vragen: ervaringen met externe geluidsadapters en goede headsets? En: goede headsets met een normale jack-plug die om je oren heenvallen, nog aanraders?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 01:37 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Voor 30-40 euro heb je ook al een Logitech USB headset. Die werkt zonder problemen en de kwaliteit is gewoon normaal.
Verder werken de externe geluidkaarten die ik allemaal gezien heb (van heel goedkoop tot heel duur) gewoon allemaal afdoende voor normale communicatie.
Als je ook veel muziek luistert, dan kan je beter voor een losse koptelefoon en microfoon gaan.
Al die PC koptelefoons kunnen echt niet tegen een goede Sony koptelefoon op. En ze zijn vele malen goedkoper dan al die headsets voor de PC. Voor 40-50 euro heb je een uitstekende normale koptelefoon. voor 20-30 euro heb je een losse USB geluidskaart. Let er wel op dat ze een versterkte koptelefoonuitgang hebben want anders schiet je er nog niets mee op.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
_bas_ schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 05:41:
Voor 30-40 euro heb je ook al een Logitech USB headset. Die werkt zonder problemen en de kwaliteit is gewoon normaal.
Verder werken de externe geluidkaarten die ik allemaal gezien heb (van heel goedkoop tot heel duur) gewoon allemaal afdoende voor normale communicatie.
Als je ook veel muziek luistert, dan kan je beter voor een losse koptelefoon en microfoon gaan.
Al die PC koptelefoons kunnen echt niet tegen een goede Sony koptelefoon op. En ze zijn vele malen goedkoper dan al die headsets voor de PC. Voor 40-50 euro heb je een uitstekende normale koptelefoon. voor 20-30 euro heb je een losse USB geluidskaart. Let er wel op dat ze een versterkte koptelefoonuitgang hebben want anders schiet je er nog niets mee op.
Erm, ik weet niet of je naar de headsets uit mijn lijstje hebt gekeken; dat zijn toch echt geen pc headsets en ik denk dat ze ook stuk voor stuk beter zijn dan een Sony van 50 euro...

Een pc-headsetje is dus niets voor mij, ik moet een ergonomisch ding hebben die helemaal over mijn oren heen valt.

Ik ben best bereid om er een beetje geld voor uit te geven, een goede headset is wel een paar centjes waard vind ik. Maar zoals ik al zei: een headphone is geen optie, ik moet echt eentje hebben met een goede ingebouwde microfoon.

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-02 13:52
Kijk ook eens op deze pagina:

https://www.icemat.com/shop/default.asp?main=products

De producten hier zijn eigenlijk geoptimaliseerd voor gamers, maar bieden toch wel een goede kwaliteit voor een relatief lage prijs (vergeleken met de andere opties die je zelf noemde.)

De Icemat Siberia is een goede headset, met grote oorschelpen, ik denk dat deze wel over je oor heen vallen. En een Icemat Siberia USB Soundcard is een erg kleine externe geluidskaart, die ook goede kwaliteit bied. Koop je beiden tegelijk (speciale combo op de website) dan ben rond de 100 euro kwijt (met verzendkosten).

Succes! :)

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)