Dvd's importeren in Windows Movie Maker

Pagina: 1
Acties:
  • 355 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een video clip maken op een vet nummer waarop je op de achtergrond de vetste aktie scenes ziet van alle vette films, videoclips scans uit strips die ik in mijn leven heb gezien maken.
kan diot met widnows movie maker? het is me niet gelukt om vob. bestanden te importeren. welk programma kan ik het beste gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Je moet de vob bestanden eerst omzetten naar een formaat waar Windows Movie Maker wel mee over weg kan. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pasta schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 00:54:
Je moet de vob bestanden eerst omzetten naar een formaat waar Windows Movie Maker wel mee over weg kan. :)
ik heb zo voorgevoel dat dit dit converten erg lang gaat duren...
is er niet een ander proggie die het wel kan importen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-08 15:38
Ik zit met hetzelfde probleem. Moet voor mijn stage dvd-files kunnen importen naar een film-edit programma. Pakt win movie maker geen dvd-files :( :'( 8)7 |:(
Help onsch! Heb al gegoogled op mogelijkheden, maar nog niets gevonden...

One small Uch for a man, one giant Uch for mankind | specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Je kan ze met virtualdub omzetten naar MPEG? Ik neem aan dat Windows Moviemaker MPEG ondersteunt.....

En afspelen van alle bestanden -> VideoLAN Media Player :D

EDIT: VirtualDubMOD importeert VOB bestanden en parset ze naar MPEG files, ik denk dat er dan ook wel iets als Save MPEG bij zit. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Tanuki op 20-05-2005 10:57 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:56

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Ik heb dit ook wel is moeten doen voor een paaswijding van school. Stukjes uit een DVD halen, en die mooi met moviemaker een beetje bewerken met fade-ins etc...

Dit heb ik toen als volgt gedaan:

- Open de VOB files met Virtualdub met MPEG2 ondersteuning
Hier te vinden: http://fcchandler.home.comcast.net/stable/

- selecteer hier alle gedeeltes die je wilt converteren, en sla deze op. Natuurlijk het beste met een compressie, XVID Mpeg4 bijvoorbeeld. Wil je superkwaliteit, moet je dit niet doen en gewoon zonder compressie, maar dan heb je wel veel schijfruimte nodig! Een nadeel is wel dat moviemaker er toch compressie overheen gooit, dus de kwaliteit gaat altijd achteruit.

Je kan dan de hoogste optie in moviemaker kiezen. Video voor lokaal afspelen, 2.1mb p/s PAL.

- Er zijn nu AVI files gemaakt die je kunt bewerken en uiteindelijk opslaan als WMV.

Veel succes!

offtopic:
CelestialCelebi was me voor :)

[ Voor 6% gewijzigd door Roland_EM25 op 20-05-2005 10:59 ]

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-08 15:38
Dank mensen!
Ben intussen aan het proberen, tis op mijn werk/stage, voor het proberen. Uiteindelijk zal ik het denk ik wel thuis gaan doen. (Al die stomme administrator-rechten enzo GROM)
Groetsel!

One small Uch for a man, one giant Uch for mankind | specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Door simpelweg even te kijken welke formaten Movie Maker ondersteunt (avi en mpeg onder andere) en vervolgens en te [google=convert vob to mpg] of [google=convert vob to avi] had je hier wel erg veel over kunnen vinden. Fluitje van een cent. De meeste dvd-kopieerprogramma's zouden het moeten kunnen. Toch lijkt het me niet echt de bedoeling dat we zo'n elementair onderdeel van je stageopdracht voor je gaan doen. Dit zal iets zijn wat je in de toekomst nog vaak nodig zal hebben als je het voor een stage nodig hebt :P

Lees Software Algemeen - Beleid even goed door, want daar staat precies in wat je zelf voorafgaand aan de topicstart hoort te doen. Ik sluit nu dit topic.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.