Toon posts:

[C# .net SQL] datum notatie

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een eenvoudige applicatie waarbij de datum vanuit een .net v1.1 applicatie in een accesdatabase gezet moet worden. Nu wordt tijdens de insert de dag en maand omgekeerd. Bij acces is dit op te lossen dmv Date = format(date, "mm-dd-yyyy") voor de insert te zetten.

Nu ben ik al de hele avond op zoek naar een oplossing in C# .net. Via google en zoeken op GOT ben ik niet wijzer geworden. Heeft iemand een hint?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[google=c# .net date format] helpt niet?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 00:28:
Ik ben bezig met een eenvoudige applicatie waarbij de datum vanuit een .net v1.1 applicatie in een accesdatabase gezet moet worden. Nu wordt tijdens de insert de dag en maand omgekeerd. Bij acces is dit op te lossen dmv Date = format(date, "mm-dd-yyyy") voor de insert te zetten.

Nu ben ik al de hele avond op zoek naar een oplossing in C# .net. Via google en zoeken op GOT ben ik niet wijzer geworden. Heeft iemand een hint?
[rml]sinaasappelsap in "[ ASP/Access]Datum conversie"[/rml]

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

Sowieso is het handiger om met parameterized queries (zie FAQ) te werken, dan hoef je dat soort zaken niet uit te zoeken.

[ Voor 28% gewijzigd door Korben op 29-03-2005 01:10 ]

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Zoals hierboven gezegd kan je beter parameterized queries gebruiken dan heb je dit probleem helemaal niet.

Maar gebruik anders het formaat = "yyyy-mm-dd"

dat wordt door alle databases volgens mij ondersteund.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 13:09
rwb schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 09:15:
Zoals hierboven gezegd kan je beter parameterized queries gebruiken dan heb je dit probleem helemaal niet.

Maar gebruik anders het formaat = "yyyy-mm-dd"

dat wordt door alle databases volgens mij ondersteund.
Is ook de oplossing die ik iedere keer blijf roepen... B)

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Pagina: 1