[PHP] Upload script

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Besten,

ik ben een uploadscript voor grote bestanden aan het schrijven.

De bedoeling is dat als een gebruiker een file wil uploaden, er een apart venster wordt geopend waarin staat dat de gebruiker even geduld moet hebben tot de file is geupload.

Dit nieuw venster doet natuurlijk ook de upload functie, maar hoe kan ik een gebruiker meedelen dat hij even moet wachten tot de file is geupload (want de pagina is nog niet geladen als de file nog aan het uploaden is) om nadien mee te delen of dit gelukt is of niet.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien met een innerframe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Met behulp van een "onsubmit" parameter in de form-tag zou je een popup of een iframe kunnen openen.
In eht geval van een popup doe je er verstandig aan om deze met een target naa, te openen zodat je op de volgende pagina de popup eenvoudig weer kunt sluiten.

Edit:
Ik ben in een gulle bui. ;)

Je uploadpagina:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
function open_popup(){
   window.open("popup.php","targetname");
   return true; //zorgt er voor dat het submitten gewoon door kan gaan, false zou de submit tegenhouden
}
</script>

<form name="uploadform" enctype="multipart/form-data" method="post" onsubmit="return open_popup()">
Bestand: <input type="file" name="bestand"><br />
<input type="submit" value="Uploaden">
</form>

Je moet zelf maar even een popup verzinnen.

En de pagina die je krijgt als de upload voltooid is:
HTML:
1
2
3
4
5
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
function sluit_popup(){
   targetname.close();
}
</script>

Als je verstandig bent zorg je er voor dat je de popup pas laat sluiten wanneer de pagina volledig geladen is, dus even een onload in je body-tag zetten:
HTML:
1
<body onload="sluit_popup()">

Uiteraard is dit de code in een simpele vorm, maar met enig inzicht en de jusite websites kun je dit zo aanpassen.
Overigens heb ik de code niet uitgeprobeerd, echter theoretisch gezien zou dit zo moeten werken.

[ Voor 82% gewijzigd door Joen op 29-03-2005 00:16 ]