[Google] Hoe lang is de google cache houdbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 852 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik ben zelf altijd vrij strikt in het niet plaatsen van m'n echte naam op internet. Soms ontkom je er niet aan, vrijwel altijd wel.

Ooit heb ik echter op m'n tweakers frontpage profiel m'n echte voor- en achternaam ingevuld. Als je nu op mijn naam zoekt in google komt de pagina met m'n profiel tevoorschijn. Daar was ik niet blij mee.

Dus m'n echte naam weggehaald uit m'n profiel, maar google weet nog steeds dat mijn naam daar stond. Als je dus "in cache" kijkt zie je alsnog m'n naam.

Iemand enig idee hoe lang, als ooit, het duurt voordat ook de cache m'n nieuwe "echte naam" toont?

Firmpete on Aerie Peak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Je kan ze mailen met de vraag of ze het uit het cache willen slopen :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• th3
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-07 19:36

th3

of je kan er voor zorgen dat google de pagina re-cached :) (heeeeeeeeeeel veel links naar die url pointen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

th3 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 00:01:
of je kan er voor zorgen dat google de pagina re-cached :) (heeeeeeeeeeel veel links naar die url pointen)
Ik denk dat dat wel héél veel links zijn dan voordat Google hem re-cached. Iemand enig idee of dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atlas schreef op maandag 28 maart 2005 @ 23:48:
Je kan ze mailen met de vraag of ze het uit het cache willen slopen :)
Atlas :) Ik heb ook het zelfde probleem als de topicstarter.
Ik heb op google.com gezocht maar ik kan maar niet uitkomen op wel adres ik google moet mailen om hun mijn informatie uit de cache te laten slopen (kan dat echt :|)

Is dat de enige mogelijkheid trouwens?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Googlen op 'google re-cache' leverde eenzelfde discussie op. Blijkbaar mag je niet rechtstreeks naar de discussie, maar moet je een Google-referer hebben. Het is het vijfde resultaat: 'Forcing Google Re-Indexing'.

Misschien kun je hem bij Google's 'URL toevoegen' toevoegen.

[ Voor 34% gewijzigd door GlowMouse op 17-07-2005 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Als je denkt dat je alleen bij Google gecached wordt, kijk dan maar eens op http://web.archive.org/collections/web.html en schrik daar maar eens van.
Van veel websites wordt er een history bijgehouden van wat er zoal veranderd is.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c70070540 schreef op zondag 17 juli 2005 @ 14:59:
Als je denkt dat je alleen bij Google gecached wordt, kijk dan maar eens op http://web.archive.org/collections/web.html en schrik daar maar eens van.
Van veel websites wordt er een history bijgehouden van wat er zoal veranderd is.
Zo idd :|
gelukkig staat betreffende website er niet bij, althans staat er wel bij maar niet de page waar mijn persoonlijke informatie op staat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GlowMouse schreef op zondag 17 juli 2005 @ 14:46:
Googlen op 'google re-cache' leverde eenzelfde discussie op. Blijkbaar mag je niet rechtstreeks naar de discussie, maar moet je een Google-referer hebben. Het is het vijfde resultaat: 'Forcing Google Re-Indexing'.

Misschien kun je hem bij Google's 'URL toevoegen' toevoegen.
Ik heb de site opnieuw toegevoegd, dat begreep ik uit jou post en de post op de link die jij gaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ben ik weer, wat ik me nu afvraag over dit systeem van google-cache e.a.
ik bedoel het is zo gaar als de tering :X
net zogoed worden en caches bijgehouden van website die schadelijke/discriminerende e.a. content bevat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
dat klopt, en wat vroeg je je nou af? Dat kan ik niet uit je vraag opmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HunterPro schreef op maandag 18 juli 2005 @ 11:41:
dat klopt, en wat vroeg je je nou af? Dat kan ik niet uit je vraag opmaken.
haha ja ik was een beetje vaag.. :$ wat ik me dus afvraag mag dit zomaar wettelijk gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
die informatie is publiekelijk toegankelijk zonder dat in een eventuele 'gebruikslicentie' die je zou moeten accepteren bij ingang een tijdsduur aangegeven staat waarin die informatie toegankelijk is. Zolang Google geen commerciele uitbating van de gecachte gegevens doet (wat ze niet doen - ze plaatsen boven de cache bijv geen banners) lijkt er me vrij weinig mee mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het nog erger bij zie je mijn adres telefoonnummers en dergelijke.
en er komt ook even als eerste te staan dat erg veel van sex hou :X
Pagina: 1