geluid valt opeens stil

Pagina: 1
Acties:

• Mosselmaniac
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09-2025
Wat er nu toch weer gebeurd is. Ik zal eerst even mijn situatie schetsen.

Ik heb een dolby surround setje, 5.1.
Geen receiver enzo, mijn 5 boxjes zijn aangesloten op de subwoofer.

Via mijn computer gaat er een draadje naar deze subwoofer, als ik dan een knopje indruk op de woofer gaat al het geluid dat op de pc wordt afgespeeld via stereo naar de boxen toe. werkt perfect.

via mijn dvd gaan er draden via 5.1 naar m'n woofer toe, werkt ook perfect.

wat gebeurde er nou daarnet; ik draaide muziek op mijn computer en opeens verstomd het geluid. ik hoor heel zacht het geluid nu, als ik mijn boxen belachelijk hard zet komt er wel gewoon geluid uit. maar ja, dat is gewoon veel harder dan dat het eerst was; want als ik overschakel naar een dvd knallen je oren eraf. Hoe komt dit? iemand enig idee?

Ik zelf denk dat dit komt omdat ik dat ding 2 dagen lang aan heb laten staan dat er iets verbrand is ofzo, of kan dat niet? :S Ik hoor dus nogsteeds geluid he.... maar gewoon veel te zacht. ik weet het niet meer :(

Bedankt alvast

Verwijderd

Met welk programma beluister je muziek en bekijk je DVD's?

Je set zal niet defect zijn (anders komt er gewoon geen geluid uit). Hou er rekening mee dat directsound en waveout 2 verschillende systemen zijn. Vermoedelijk zal er een instelling een beetje paraplu zijn. Als we de programma's in kwestie niet kennen is het niet makkelijk om je te helpen.

Verwijderd

volume control van windows zelf al gecheckt?

• Mosselmaniac
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09-2025
Mja, dat is het niet. het werd echt in 1x zacht zeg maar. gebruik gewoon winamp.

Was aan het spelen, midden in het liedje (van the corrs haha ;)) viel het geluid zachter.

geen instelling veranderd, geen programma's geinstalleerd... hmmm

EDIT:

DAHAAAAG Volume @ windows helemaal down.
Jongens, dit was de meest noobische post aller tijden..... Zit niet lekker in me vel :( en dat doet dan informatica....... thanks. sorrry.

[ Voor 30% gewijzigd door Mosselmaniac op 29-03-2005 00:35 ]

Verwijderd

Eerst zeg je dat je naar een DVD aan het kijken bent, nu is het een spel spelen 8)7

Vermoedelijk is er een simpele geluidsfader op 0 gezet. Dubbelklik eens op het volumeicoon, zorg er dan voor dan de WAVE volopen staat.

PowerDVD zet zowel de master als de wave op hetzelfde niveau. Andere programma's enkel de wave of de master.