Spacesim fans?

Pagina: 1
Acties:

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Een tijdje geleden heb me eens verdiept in de spacesim en spacestrategy spellen. Als je van diepgang houdt zitten daar toch wel juweeltjes tussen hoor!

Wat vinden jullie bijvoorbeeld van XTension of Homeworld: Cataclysm? Die muziek, de graphics, de verhaallijn, je gaat gewoon helemaal in het spel op! Eindelijk weer eens wat spellen die het oude Elite gevoel op de C64 benaderen! Het nieuwe project van Chris "Wing Commander" Roberts: Freelancer, schijnt helemaal fantastisch te worden. Geef mij maar wat meer van dit lekkers. :9~

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

koop dan ff snel starlancer (voorproefje van freelancer) en leef je uit :)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• Bar_en_boos
  • Niet online
Yep, eens even kijken of ie "te koop" is. >:)

Verder een tijd geleden eens Battlecruiser:3000AD gekocht. In potentie een hele mooie game, maar helaas onspeelbaar doordat het gepubliceerd is terwijl ie maar half af was. |:(

Iemand enig idee hoe speelbaar ie na al die patches is?

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

XTension was waardeloos, maar Homeworld en Cataclysm waren extreem gaaf. De oude originele Elite was in mijn inzien de enige echte Space sim klassieker :)

Freelancer heb ik niet zoveel vertrouwen in, om eerlijk te zijn. Het control system klinkt naar niks, er zijn nu al geruchten dat ze de gaafste dingen eruit moeten strippen, en de screenshots zijn best-wel-okee voor een spel dat NU uitgebracht zou worden, maar voor over een jaar?... Ik wacht wel af.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 16:51
Descent Freespace 2! Was prachtig!

Steam

Verwijderd

Op dinsdag 09 januari 2001 15:17 schreef Acolyte57 het volgende:
XTension was waardeloos *KNIP*
Waardeloos? Dan heb je het niet gespeeld. In ieder geval niet langer dan een half uur :p
Dat spel is echt wel zwaar cool! Vooral nu met de nieuwe patch die SUPERVEEL veranderd heeft :)

Mijn favoriet is trouwens Privateer 2: the Darkening
o als ik er aan terug denk...ik weet nog precies dat ik em kocht bij dynabyte...
het was 5 uur en de rolluiken van de zaak gingen al dicht en ik sneakte er snel nog onderdoor. "hebben jullie Privateer 2?" die vent zoeken en ja ze hadden hem net binnen, dus ikke snel gekocht..
thuis geinstalleerd (ik had Priv1 op diskettes al gespeeld, daarom wilde ik 2 hebben) en toen zag ik het: De mooiste graphics, de mooiste interface, de coolste ruimte-hak-handelen-diplomatie-verhaal-cutscenes die ik ooit gezien had WOOHOOOO *ahem*

Weken gespeeld samen met een maat van me. en flink jointjes roken offcourse :7
dat maakte het helemaal vet hehehe
anyway..ik wacht sindsdien op een waardige opvolger..een space sim die ALLES heeft en dan ook nog supergraphics he..ik ben optimistisch..hij komt eraan.

• Bar_en_boos
  • Niet online
Jaaaah, da's waar ook, privateer 2 is een van de spellen die ik ook heb gekocht. Inderdaad een prachtig spel met veel aparte film cutscenes, prachtige 'feel'. Alleen vanaf een bepaald moment kon ik geloof ik geen adds meer lezen via welke je personen kon inhuren, nieuwtjes lezen etc. Was geloof ik een bug in het spel.

Xtension is een schitterend spel en komt (naar mijn mening), samen met privateer 2 aardig dicht in de buurt van het beroemde Elite. Die muziek in Xtension alleen al; als je gaat docken met een spacestation, kippenvel gewoon! :D Toch?

Verwijderd

Kijk, wij weten waar we over praten :)

Die "bug" in priv2 had ik ook. maar da's eigenlijk geen bug omdat je dan alle missies al hebt uitgespeeld. dan moest je het "rode-lijn-verhaal" verder spelen en kreeg je alleen heel soms nog in je spaceship tijdens het vliegen een distress call van iemand ofzo..maar verder missies op :(

En X ja vet man..ook het bouwen van je eigen space stations roelt! en dan knaken verdienen ermee en beter worden/upgraden/meer bouwen echt zwaar cool. dat soort shit houdt me gewoon uuuuuuuren bezig..nie normaal..
:o

• Bar_en_boos
  • Niet online
Geen bug dus. Tsja, de rode lijn probeerde ik zo lang mogelijk te rekken om nog wat langer van het spel te kunnen genieten. Lekker knallen met die Kraven lasers. hehe Ik heb het trouwens nog niet eens uitgespeeld. Major computercrash een paar jaar geleden. Toch de draad maar weer eens oppakken.

Xtension zit ik nog in het beginstadium. 'K heb me eerst zitten vergapen aan de schoonheid van dat spel. Als ik weer tijd heb weet ik het wel.

Verwijderd

zorg dat je die nieuwe patch gebruikt als je xtension weer gaat spelen!
kweenie precies waar je m moet vinden though :/

waarschijnlijk op de website :)

• Bar_en_boos
  • Niet online
Ik zag ook al een aantal patches op gamespot staan. T/m versie 1.6 ofzo. Ik hoop dat ie werkt met die ...kuch... internetversie ...kuch die ik heb. >:)
Het ontbreken van een handleiding is soms ook lastig.

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-01 22:26
waar kan ik x-tension kopen dan in nederland ik kan hem niet vind (om een d\l site hoef ik niet te vragen hier dan hangt er meteen een slotje ;-)

Iseci

• Acolyte57

Acolyte57

Op dinsdag 09 januari 2001 15:32 schreef zanac het volgende:
Waardeloos? Dan heb je het niet gespeeld. In ieder geval niet langer dan een half uur :p
2 dagen lang. Ik dacht dat het een nieuwe favoriet zou worden in de trant van Elite. Jammergenoeg is het hele interface systeem triest, is het handelsysteem simplistisch en te misbruiken, combat niet interessant en zijn de spel graphics ook nog eens absurd saai.
Dat spel is echt wel zwaar cool! Vooral nu met de nieuwe patch die SUPERVEEL veranderd heeft :)
Hmmm, die heb ik nog niet geprobeerd. Misschien ooit nog eens.... nah.

[typos!]

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Verwijderd

Homeworld! Homeworld! :P

Verwijderd

ik ken al die moderne ruimtespellen niet, maar ik vond vroeger Elite: Frontier erg gaaf.. :)

Verwijderd

Op dinsdag 09 januari 2001 18:35 schreef Acolyte57 het volgende:

[..]
2 dagen lang. Ik dacht dat het een nieuwe favoriet zou worden in de trant van Elite. Jammergenoeg is het hele interface systeem triest, is het handelsysteem simplistisch en te misbruiken, combat niet interessant en zijn de spel graphics ook nog eens absurd saai.
Maakt niet uit dat het interface systeem triest is..dat is bij de meeste spellen zo..het gaat juist om het idee dat het een space sim is. Dat is al genoeg :)
Dat handelen was wel cool, vooral als je echt begon te verdienen met chip-plants en computer-plants.
De graphics waren voor die tijd geenszins saai man..hoe kom je erbij?
Het spel is een week leuk, dan heb je t uitgespeeld. Als je het 2 dagen bekeken hebt dan heb je er bestwel wat van gezien geef ik toe..
maja verschillende views is mogelijk offcourse... imo vindt een "echte" space simmer ook X een vet spel :p

Waar we natuurlijk met zun allen op zitten te wachten is DE waardige elite-opvolger die alles zal hebben: graphics, gameplay, interface, verhaal, handelen, hakken en weet ik veel wat allemaal. Eigenlijk een opvolger van Privateer 2 dus. Maja we kunnen nog wel ff wachten daarop denk ik :(
Ondertussen is X gewoon cool als tussendoortje!

• Acolyte57

Acolyte57

Op woensdag 10 januari 2001 09:44 schreef zanac het volgende:
Maakt niet uit dat het interface systeem triest is..dat is bij de meeste spellen zo..
Maar je kunt overdrijven. X heeft het zeker overdreven >:)
het gaat juist om het idee dat het een space sim is. Dat is al genoeg :)
Nee! Dat is dus niet genoeg! Ik bedoel, de sequels van Elite (Final Frontier en hoe die andere ook heette) waren ook ontzettend slecht, en hoe space-simmig ze ook waren, die waren echt TE waardeloos.
Dat handelen was wel cool, vooral als je echt begon te verdienen met chip-plants en computer-plants.
Het handelen had veel betere AI achter moeten zitten.
De graphics waren voor die tijd geenszins saai man..hoe kom je erbij?
Ze waren leeeeeeelijk :P
imo vindt een "echte" space simmer ook X een vet spel :p
Onzin. Een echte space simmer vind echte goeie space sims leuk. Slecht spul moet niet omdat je toevallig een fan bent voor goed spul doorgaan.

Maar ja, je hebt gelijk, er zijn nou eenmaal verschillende views :)
Waar we natuurlijk met zun allen op zitten te wachten is DE waardige elite-opvolger die alles zal hebben: graphics, gameplay, interface, verhaal, handelen, hakken en weet ik veel wat allemaal. Eigenlijk een opvolger van Privateer 2 dus. Maja we kunnen nog wel ff wachten daarop denk ik :(
Lang wachten, ja :(

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:01
STAR CONTROL 2!

I want to live forever, so far.. so good.

• Bar_en_boos
  • Niet online
hehe, duidelijke voor- en tegenstanders dus. Elite frontier heb ik ook nog gehad. Op 1 diskette. :7
Laten we wel wezen, Elite midden jaren tachtig was zo'n beetje de eerste in z'n soort en ongekend mooi voor die tijd. De AI was natuurlijk ver te zoeken, de graphics voor tegenwoordige begrippen uiterst primitief en de muziek (midi-klassiek!) ook niet over om naar huis te schrijven.
Tegenwoordig heeft iedere game mooiere graphics, imposanter geluid en intensievere gameplay.
Feit blijft echter dat er maar weinig spellen zijn waarin je zo op kan gaan als spacesims met handelselementen (vooruit, sommige fps'en dan!) :) Voor het type spel waarvan sommmige enthousiastelingen houden, namelijk spacesims, is xtension, privateer 2, homeworld, freespace ongeveer het kewlste wat er is. Dat blijkt ook wel uit deze discussie. Maar ja, smaken verschillen en gelukkig maar. :D

• Acolyte57

Acolyte57

Op donderdag 11 januari 2001 08:32 schreef Bar_en_boos het volgende:
Laten we wel wezen, Elite midden jaren tachtig was zo'n beetje de eerste in z'n soort en ongekend mooi voor die tijd.
Elite was origineel, vernieuwend, en prachtig. Heeft in zichzelf het 3d spacetrader sim genre gemaakt. En nog steeds kan niks aan het origineel toppen ;)

Verwijderd

en waar is X-Wing?? Leuk dat Starlancer of FreeSpace (vooral deel2!!) maar X-Wing was een van de beste spellen in zijn tijd, vervolgd door tie fighter (x-wing vs tie-fighter was minder). Elite was leuk op de msx maar later.....
Persoonlijk vind ik Freespace 2 de beste space shooter die er is, de graphics... het verhaal.... en die vliegtuigjes... erg kewl. Alhoewel de eerste Homeworld mij nachten heeft bezig gehouden, vind ik Cataclysm meer "af", de interface en controls zijn echt verbeterd en de engine is weer net wat gelikter!! Is er al bekend wanneer er een vervolg od sequel uit gaat komen???? Hebben jullie trouwens wwel eens een mod over Homeworld getrokken, is nog wat buggy ,maar iserg kewl om met Stardestryers te vechten ipv destroyers :9

• Bar_en_boos
  • Niet online
Oh ja, en niet te vergeten I-war. Heb ik een jaar of 2 geleden gekocht. Erg goede spacesim, waarbij je het commando hebt over een schip. Geen handelselement, maar zeker voor zijn tijd niet slecht.

Ik hoop nog altijd dat Battlecruiser 3000AD wat wordt. De originele versie die ik heb is niet echt speelbaar. Die handleiding alleen al!!! |:(
Er kwam toch een Battlecruiser 3020AD uit? Ik zou zeggen, voor degenen die houden van ultrarealisme, download de zeer uitgebreide demo eens van gamespot. Je hebt het commando over een capitalship, kunt shuttles sturen, waar je dan weer marines in moet stoppen. Verder krijg je opdrachten, moet je handelen, delfstoffen van planeten halen etc. etc.
Tenminste, dat zou je moeten kunnen doen. >:)

Verwijderd

ojaa..dat spel...

heb ik ooit erop gehad (de buggy versie ofzo) en snapte er geen hout van..was veel te onduidelijk..
wel erg uitgebreid enzo..maar het was toen onspeelbaar...
zal es gaan kijken naar die nieuwere versie..

• Bar_en_boos
  • Niet online
Ik kwam trouwens laatst wat lekkers tegen op de battlecruiser site, namelijk Battlecruiser Millennium. Bekijk de volgende preview maar eens. Ziet er goed uit en wordt hopelijk in maart gereleased. :9~

Verwijderd

nice :)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:42

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Voor al die mensen die elite een tof spel vonden en het wel een keertje met een paar duizend man tegelijk online willen spelen..

Kijk eens bij www.shareplay.com/spacemerchant/. Heb ik jaartje terug heel veel gespeeld (best verslavend)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Bar_en_boos
  • Niet online
Topic even opnieuw omhoog geschopt. Iemand enig idee of er recentelijk nog mooie spacesims met handelselementen ofzo zijn uitgekomen?

Oh ja, heb laatst xtension weer eens opgepakt, maar die nieuwste patch werkt niet op mijn 'versie'. Iemand hier ook problemen mee gehad?

Verwijderd

Elite en Elite:Frontier waren erg gaaf..

Laatst nog een Atari emulator gedownload en Frontier weerns gespeeld.. geen geluid en kreeg geen vijand neer. :(

Freelancer wordt ook een heftig spel :P
http://www.happypuppy.com/win/previews/freelancer-win-1.html

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

ik heb beide HW spellen hier liggen. HW2 is in onwikkeling. ETL (estimated time of launch) is niet bekend. de boxart preview was echt supergaaf en echt helemaal in HW stijl.

ik heb ook X-BTF. was wel leuk maar dat afreizen van het halve gebied voor de beste prijs wordt op den duur wel saai. ik wil wat meer actie. (ik begrijp dat X tension dat biedt?) helaas heb ik x-tension nog nooit zien liggen anders had ik die ook gekocht. (waar kan ik hem krijgen?)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

weet niemand waar X-tension of X btf gold (xbtf + xtension) te krijgen is?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Geen flauw idee. Ik heb hem nog nooit in de winkels gezien. Uiteindelijk dus maar op een andere manier 'aangeschaft'.

Kijk anders eens op de site van de softwarefirma www.egosoft.com.

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-02 15:35
descent freespace :9~ ownt :D

• Bart Coppens
  • Laatst online: 25-11-2021
Ik heb vroeger nog Space Simulator 1 gehad (vraag me niet meer hoe het werkte, was iets in 3D)

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

^^^ Die van Microsoft, waarin je alleen maar wat kon rondvliegen?

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 18:47
DARKSPACE!!!! jaja ik blijf het zeggen. :9
Is nu in open beta en GRATIS!
www.darkspace.net

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

• Mister_X
  • Laatst online: 26-10-2025
Hey dudes, ik heb een probleem, en dat is dat SPACE SIMS mijn enorm aantrekken, ook op TV geil ik ervan als ik spacesims zie (space, above and beyond, uiteraard starwars) alleen ik heb nog nooit een space sim gespeelt, althans nooit op internet en maar heel even gewoon singele player,

bij ons in de buurt zijn ook geen coole te kopen, wel heb ik een joystick, just in case,

maar

http://www.parsec.org/download.html
deze ga ik effe downen, gewoon een lan met 1 speler (ik dus) testen,

in idd ga ik denk even die darkspace proberen, heeft iemand die al gedaan? tell me please.

:)

• Mister_X
Hey dudes, ik heb een probleem, en dat is dat SPACE SIMS mijn enorm aantrekken, ook op TV geil ik ervan als ik spacesims zie (space, above and beyond, uiteraard starwars) alleen ik heb nog nooit een space sim gespeelt, althans nooit op internet en maar heel even gewoon singele player,

bij ons in de buurt zijn ook geen coole te kopen, wel heb ik een joystick, just in case,

maar

http://www.parsec.org/download.html
deze ga ik effe downen, gewoon een lan met 1 speler (ik dus) testen,

in idd ga ik denk even die darkspace proberen, heeft iemand die al gedaan? tell me please.

ow shit, helemaal vergeten!, kennen jullie I-WAR? die heb ik legaal gekocht, vond het echt gaaf omdat je alle vliegvrijheid had, er is een DEMO van deel 2 te vinden die er erg gaaf uitzag! die heb ik ook al tig gespeelt (1 level :( )
:)

• Bar_en_boos
  • Niet online
Ja, I-war heb ik ook gekocht. Ziet er inderdaad schitterend uit. Alleen vond ik de missies ietwat moeilijk.
Het is ook geen open game zoals bijvoorbeeld elite en xtension en open games hebben sterk mijn voorkeur.

De battlecruiser serie zag er hoopvol uit. Van Battlecruiser Millennium weet ik het niet, maar BC3000AD was uiteindelijk een regelrechte ramp.

• Dutchess_Nicole
Zekers ik speel al ruim een week (WAUW!!! zo lang al :9 ) Darkspace (waarom denk je dat ik het om de haverklap promoot) en ik vind het echt een superkewl spel.
Het mooie aan dat spel is dat het een online-persistent spel is, en de planeten draaien ook echt om de zon, dus hetzelfde stukje ruimte is geen twee dagen hetzelfde.

Ik offer hier nu zo'n beetje al m'n vrije tijd aan op. (en ik weet dat het niet mag, maar ik zet zelfs m'n }:O uit om prockracht te sparen. Nog betere graphics!)

Als je het ook wilt proberen, online ben ik [DIBC] Marky-Mark. (vraag niet hoe ik aan die naam kom :9 )

edit:
typo

• Mister_X
ben nu net thuis en ga darkspace downen :)

• Mister_X
ehm 32mb maar? klopt dit ? :)

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

wie kent http://www.talentforwar.net/ ?
daar ga ik somes eens heen voro de laatste info over space sims. het is een site die alle wargames met een ruimte thema bijhoud er is een gedeelte met links naar fansites en sites van de makers naast een beschrijving van elk spel

© ocf81 1981-infinity

• Dutchess_Nicole
ehm 32mb maar? klopt dit ? :)
ja dat klopt. de rest wordt bij het inloggen automatisch geupdate.

Verwijderd

I vind X-beyond the frontier mooi en de grafieken waren ook graaf; deed mij aan elite en compagnie denken!!

Verwijderd

www.planetarion.com (=is sinds een paar maanden betaald :()
www.ferion.nl (=GRATIZ!!)
En zo zullen er nog wel meer zijn
Zelf vind ik ferion het beste (grote map, veel diepgang enz)

• Bar_en_boos
  • Niet online
Het schijnt dat op 15 oktober de opvolger van het beruchte Battlecruiser 3000AD uitkomt: Battlecruiser Millennium. Zo op het eerste gezicht ziet dat er gelikt uit. Het is een zeer uitgebreide spacesim waarbij je ook op planeten kan landen en verder kan gaan als in een first person shooter.

Meer details vind je op www.bc3000ad.com. Ik houd hem in ieder geval in de gaten. :)

• Mister_X
ja ?? dan word het dus een mmorpg/fps? (ofzo)? dat zou kicke zijn? kan je dus ook grond wars uitvoeren, en ondertussen artellerie aanvragen van die mega cruisers in de ruimte zodat je in eeens zo'n independence straal naar beneden ziet komen ? :) ik draaf weer door,

maar ik ga er vanuit dat het landen op een planeet het laden van een level/wereld, zou betekenen... klinkt wel beetje ongeloofwaardig? (ehm, een spel van 100gb? ala 8dvd's? vooral die textures!? tenzij het maanlandschappen zijn. :) ben je gauw klaar :) )

effe op die site checkuh

• Mister_X
ik zag dat er een BCM (battlecruiser m?) demo gereleased is, kan iemand even downen/kijken? ik zit op me werk, asjeeeeblliiieeft..

• Bar_en_boos
  • Niet online
Hehe, zit ook op m'n werk. Ik down hem vanavond wel even. Die demo schijnt er anders al aardig lang te zijn. Er is zelfs al een patch voor verschenen.

P.S.
Ik hoop niet dat het zo'n woud van patches wordt als bij BC3000AD. Dat was meer patch dan game.

• Mister_X
en?

• Bar_en_boos
  • Niet online
Ik moet bekennen dat ik de ftp-download afgekapt heb. Edonkey nam namelijk nogal wat bandbreedte weg waardoor de Battlecruiser demo zeer traag naar binnen kwam. :P
Probeer het deze week wel zonder edonkey.

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Wat vindt men van I-War 2, ben hem nu an het spelen en hier zitten ook handels-elementen in. Ik speel echter nog niet lang genoeg om er echt iets van te zeggen.

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

• Mister_X
Op donderdag 11 oktober 2001 13:19 schreef udenjpg het volgende:
Wat vindt men van I-War 2, ben hem nu an het spelen en hier zitten ook handels-elementen in. Ik speel echter nog niet lang genoeg om er echt iets van te zeggen.
is ie al uit? ik heb de demo 4x uitgespeelt!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Ja, hij is in ieder geval al een tijdje op internet uit. Ik heb hem hier geinstalleerd, maar geeft wat problemen met de video-instellingen. 1024x768x32 met de default instellingen gaat goed. Zodra ik alle details op maximum zet, krijg ik iets van 0.5 fps ofzo. Zou het dan toch aan die viper 2 liggen?

Het ziet er aardig uit, alleen die achtergronden; ligt het nou aan mij of is dat in bijvoorbeeld homeworld of xtension veel mooier gedaan?
Moet alleen nog even weten waar alle knoppen voor dienen. :P
Pagina: 1