Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

usb frontpaneel

Pagina: 1
Acties:

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:24
eerst ff dit...al gezocht op dit forum en op google, maar ik kwam er niet uit

Op m'n mobo zitten 2 interne usb 2.0 connectors ("for usb2.0 cables" staat in boekje)
Nu heb ik er een oud frontje aan gehangen (gewoon 2 sub connectors, met kabelkes eraan)
maar ik kom er niet uit of het nu usb 1.1 of usb 2.0 speed is dat ik heb...

Zijn dat speciale kabels voor usb2.0? of lukt het ook met gewone draadjes zoals ik nu gebruik?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wat ik wel weet is dat de connector van een USB 2.0 bracket niet in de pinnetjes van een USB 1.1 moederbord past. Het lukt wel als je elk pinnetje apart aansluit.

Verwijderd

Volgends mij gebruikt USB 2.0 kabels met een extra afscherming. Mocht je dat niet hebben dan zal het niet een grote ramp zijn, dan gaat het wat langzamer dan volgends de standaard (je haalt de standaard zowiso niet door de al aanwezige storing). Of je erg veel verschil merkt dat weet ik niet, dat moet je even testen. Opzich lijkt het me geen probleem.

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 21:19
volgens mij word 2.0 en 1.1 gewoon via de hardware bepaald in de chips dus, en is dit afhankelijk van de apparatuur die je eraan hangt, anders had je nooit 1.1 aan 2.0 of andersom kunnen hangen, bovendien verschillen de aansluitingen per mobo, zoek dus ff op in de handleiding hoe de pinnen zitten, anders schijnt t flink te roken

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:55

Khaine

Python liefhebber

Misschien ook slim om even te kijken bij de fabrikant van je frontje ?
Dan kun je direct zien of het 1.1 of 2.0 kabels zijn.

Ik vermoed btw dat MR_Wazoo wel eens gelijk zou kunnen hebben.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Verwijderd

USB 2.0 is twisted pair en shielded (zie USB spec's > usb.org) - alles wat dat niet is, is dus geen USB 2.0 compliant kabel. ;)
Pagina: 1