ATI TV-Out forceren, en nu echt...

Pagina: 1
Acties:

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 13:22
Ja ik weet dat alle TV-out topics een beetje gaan vervelen, maar eigelijk is er nooit een echte oplossing voor gekomen mijn inziens...

Het probleem is dus dat met mijn videokaart (Ati Radeon 9700Pro) de TV-out dan wél werkt en dan niét. Dat is dus hoogst irritant. Ik start mijn pc al niet graag opnieuw op, maar als het dan moet wil ik ook dat het werkt; nee dus; geheel willekeurig lijkt het wel te gaan, maar de TVout is wederom niet aan de praat te krijgen.

De S-video uitgang van de kaart is middels het gele blokje (zonder kabeltje) verbonden met een CINCH/Composite kabel die in de Line in van mn TV zit;
Voor de goede orde, het heeft allemaal wel gewerkt dus de combi zoals hij ligt moet werken.
Probleem is dus dat bij Display properties - Advanced - Displays, het TV icoontje grijs is, ipv. groen. De "force tv-out" optie in de nieuwe drivers maakt hier geen verschil bij uit.

Ja, ik heb de search gebruikt, zowel op Got als Google, ja ik heb de FAQ gelezen....

Ik heb ooit ergens op een of ander vaag forum gelezen dat het met een bepaalde weerstand mogelijk was om de kaart echt te laten denken dat er een tv aan hangt. Sindsdien niks meer van kunnen terugvinden.

Iemand met hetzelfde probleem, of nog liever; een oplossing?

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Verwijderd

Ohmega-drivers ipv Catalyst-drivers geprobeerd?

• Aesculapius
Ik draai sinds de aanschaf van mijn kaart alleen nog maar omega drivers :)

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-08 14:45
Andere kabel geprobeert? Miss heb je wel kabelbreuk ofzo

• Aesculapius
Out of the question; reeds geprobeerd, daarbij gebruik ik productiekabels waarbij je erg knap bent als je er een breuk in krijgt :)

• Aesculapius
niemand? er moeten toch meer mensen zijn die hier last van hebben?

Verwijderd

Is een tijdje geleden dat ik nog tv-out bij ATI ingesteld heb. Wat ik mij herinner van problemen:

> Kabeltjes kunnen verschillen. Er zijn er die enkel signalen uit sturen en er zijn er die signalen uit en in sturen. Laatste kopen, sommige kaarten werken enkel met die bidirectionele.

> Wat je mss meer helpt (want het werkt soms bij jou) is dat het ook uitmaakt of je die kabel er net in steekt of er al in zitten hebt van bij de start. Ik weet het allemaal zo goed niet meer maar probeer dat eens allemaal. Es starten zonder kabeltje erin, es met erin, es erin en eruit en zien wanneer ei detecteert en wanneer niet. Ik heb daar ook problemen mee gehad op laptop, maar veel te lang geleden om u meer te kunnen zeggen.

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 15:22
soms kan je videorecorder helpen

• Aesculapius
...als ik er een had :)

Ik meen ergens mensen gezien te hebben die hetzelfde probleem hadden en met een weerstandje sluitign maakte, zodat de kaart zg. echt een tv zag; welke weerstand en welke pinnen kan ik echt nu nergens meer vinden :(
Momenteel werkt de tv-out, na willekeurig aantal keer opnieuw opstarten weer even, maar ik had toch graag een oplossing, gezien de kans dat hij het morgen opeens niet doet, nét als ik een filmpje wil gaan kijken....

Verwijderd

Aesculapius schreef op zondag 03 april 2005 @ 19:16:
Ik meen ergens mensen gezien te hebben die hetzelfde probleem hadden en met een weerstandje sluitign maakte, zodat de kaart zg. echt een tv zag; welke weerstand en welke pinnen kan ik echt nu nergens meer vinden :(
Als je de tv-out forceert met de Ohmega-drivers, dan is detectie van je tv niet meer nodig. Wel is het idd zo dat er veel verschillende soorten aansluitingen bestaan voor ATI-kaarten. Maar als het nu wel werkt lijkt het me niet aan een verkeerde aansluiting te liggen.

• Aesculapius
kennelijk probeert ie toch nog op de een of andere manier te zoeken, anders zou ik toch altijd die tv-uitgang groen of rood hebben, en niet grijs?

Pagina: 1