Toon posts:

9600 XT zorgt voor problemen op nieuwe systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb sinds 3 dagen een nieuwe mobo en een nieuwe processor. Na alles netjes geinstalleerd te hebben kreeg ik problemen met installeren van ATi Catalyst 5.3. Elke keer als ik een nieuwe driver van ATI installeerde leek dit goed te gaan maar , na de reboot ging opeens alles zo traag dat ik op een ogenblik allemaal roze horziontale strepen in beeld kreeg en een paar seconde later rebootte mijn systeem. Nadat het systeem opnieuw opgestart was krijg ik de volgende melding klik hier

Ook als ik het start menu open gaat dit ontzettend langzaam.

Wat heb ik allemaal geprobeerd:
- Nieuwe drivers geinstalleerd
- Gekeken voor een nieuwe BIOS
- Gekeken of de 9600 XT warm was
- Windows XP opnieuw geinstalleerd ( met service pack 1 )
- Gekeken op google en op GOT zonder resultaat

Specs:
AMD 64 3000+ s939
Asus A8V deluxe S939S
Sapphire 9600XT 128 ddram
Tagan 380 watt voeding

Wie kan mij helpen ?

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 15:54

Brainless-NL

lolkipo

Zet je agp een op 4x in de bios of in het ati control panel. Controleer ook eens de temperatuur van je videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Bedank voor je snelle reactie. Ik heb hem via BIOS op 4x AGP gezet en opnieuw opgestart en lijkt dat het werkt :) maar ik ga morgen voor de zekerheid nog een keer Catalyst 5.3 opnieuw installeren en kijken wat de pc dan doet.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 22:42 ]

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-08 18:53

Sa1

k heb 't zelfde is een x meegemaakt, vet waas was dat. Nieuwe drivers geinstalleerd, alles verschrikkelijk traag, zelfs het opbouwen van het welcome scherm duurte vet lang.

Ben er nooit achter gekomen wat er aan de hand was, ghost van een paar dagen terug der weer overheen, klaar alles werkte weer. Alsnog geprobeerd om de nieuwe drivers te installeren, en toen ging het dus wel gewoon goed..

was echt heel vaag..

Verwijderd

Topicstarter
Brainless-NL schreef op maandag 28 maart 2005 @ 22:18:
Zet je agp een op 4x in de bios of in het ati control panel. Controleer ook eens de temperatuur van je videokaart.
Ok het probleem is opgelost :*) Dank je Brainless _/-\o_

• hplos.nl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

leuk voor je dat 't werkt, maar dat is natuurlijk niet de oplossing he...

je koopt een kaart voor agp8x en je draait 'm maar op 4x .... ik zou 'm proberen in een andere pc en kijken wat er daar gebeurd en een andere (8x) videokaart proberen in deze pc.... zo kun je kijken of 't de kaart of je moederbord is.

je moet 't zelf weten, maar ik zou er wel wat aan doen.....

pc | server | laptop | pda

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Het verschil tussen AGP 8x en AGP 4x is zo goed als te verwaarlozen, dat ga je niet merken in performance hoor. Dus als het zo werkt zou ik het lekker zo laten :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
hplos.nl schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 09:35:
leuk voor je dat 't werkt, maar dat is natuurlijk niet de oplossing he...

je koopt een kaart voor agp8x en je draait 'm maar op 4x .... ik zou 'm proberen in een andere pc en kijken wat er daar gebeurd en een andere (8x) videokaart proberen in deze pc.... zo kun je kijken of 't de kaart of je moederbord is.

je moet 't zelf weten, maar ik zou er wel wat aan doen.....
In mij oude systeem heeft de 9600 XT altijd gedraaid op 8x agp maar ik ga vanmiddag toch even kijken met een andere kaart (G4 MX) of die ook problemen geeft met 8x agp

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-07 17:00

BertV

Handgemaakt

misschien ten overvloedde. maar die 9600xt serie op Asus draait ook bij mij alleen maar bij AGP4x...
Wat een gerommel trouwens met mijn KT400 chipset die automatisch AGP8x pakt zodat ie softwarematig naar 4x moet...

Is het trouwens al bekend of de fout bij Asus of ATI ligt?

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

BertV schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 15:58:
misschien ten overvloedde. maar die 9600xt serie op Asus draait ook bij mij alleen maar bij AGP4x...
Wat een gerommel trouwens met mijn KT400 chipset die automatisch AGP8x pakt zodat ie softwarematig naar 4x moet...

Is het trouwens al bekend of de fout bij Asus of ATI ligt?
zal wel bij via liggen denk ik :?
hebben ze eindelijk de sb bug eruit hebben ze een 9500 en 9700 ati bug erin.
bij mij in het boekje van de asus k8v se deluxe met k8t800 chipset van via staat er ook een waarschuwing voor dit probleem ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-07 17:00

BertV

Handgemaakt

chucky666 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 16:02:
[...]

zal wel bij via liggen denk ik :?
hebben ze eindelijk de sb bug eruit hebben ze een 9500 en 9700 ati bug erin.
bij mij in het boekje van de asus k8v se deluxe met k8t800 chipset van via staat er ook een waarschuwing voor dit probleem ;)
Ze zouden het eigenlijk met een vette BIOS update moeten oplossen dit probleem bestaat dus al zo'n 3 jaar. :)

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

BertV schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 16:05:
[...]

Ze zouden het eigenlijk met een vette BIOS update moeten oplossen dit probleem bestaat dus al zo'n 3 jaar. :)
dat bedoel ik :Y)
maar als je gaat kijken hoe lang het duurde voordat ze de sb bug eruit hadden dan kan het dus nog wel ff gaan duren.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Pagina: 1