Kheb zo'n nokia 3310 datakabel, een vriend van me heeft deze twee jaar geleden omgebouwd tot een flash-kabel. omdat ik 'm nu weer als datakabel wil gebruiken moet ik 'm weer terugbouwen. kheb alleen geen idee hoe die aansluitingen ook al weer zaten...

nu moet ik dus weten welke (kleur) kabel er aan welke pinout hoord te zitten..
(klik op plaatje voor grote versie - 2,35 mb)

kheb het volgende schema gevonden, volgens mij is het alleen niet het zelfde schema als op de printplaat is toegepast...

volgens dit schema zit 5 (van de com-poort) direct verbonden aan de GND, kheb deze doorgemeten. de issolatieloze kabel zou dan verbonden zitten aan de GND. de andere 3 kabels weet ik dus niet...
weet iemand hoe ze wel vast moeten zitten, en kan er schade aan de telefoon danwel computer ontstaan door het verkeerd aansluiten van deze kabels???

nu moet ik dus weten welke (kleur) kabel er aan welke pinout hoord te zitten..
(klik op plaatje voor grote versie - 2,35 mb)

kheb het volgende schema gevonden, volgens mij is het alleen niet het zelfde schema als op de printplaat is toegepast...

volgens dit schema zit 5 (van de com-poort) direct verbonden aan de GND, kheb deze doorgemeten. de issolatieloze kabel zou dan verbonden zitten aan de GND. de andere 3 kabels weet ik dus niet...
weet iemand hoe ze wel vast moeten zitten, en kan er schade aan de telefoon danwel computer ontstaan door het verkeerd aansluiten van deze kabels???