Welke printer?

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Slicer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 11:59
Nadat na vier jaar mijn HP Deskjet 660C kapot is gegaan zoek ik een nieuwe printer.

Welke kunnen jullie mij aanraden?? Prijs ong. f500. Alle merken behalve Epson :r!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik heb zelf de Deskjet 970Cxi

Afbeeldingslocatie: http://www.mandorian.com/jurgen/zooi/dj970cxi.gif

Virussen? Scan ze hier!

• Marc H
  • Laatst online: 22:47

Marc H

- - Is wakker - -

Ik heb dinsdag mijn DeskJet 660C vervangen (toeval :)) door een DJ 930C, de langzamere (goedkopere) uitvoering van die van Wildhagen. :) Dezelfde printkwaliteit, alleen langzamer.

Prijs: 465,- (Mycom) dus die is wel binnen je budget.

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Deskjet 930C voldoet bij mij perfect!! :) :) :)

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

• Aaargh!
  • Laatst online: 29-08 14:29

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

HP is :r

ze zijn ongelovelijk duur en printen slecht (of je moet echt een hele dure kopen)

ga voor Epson!

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Aarghh : dan heb je de 900-serie nog nooit zien printen... als je die op fotopapier laat printen is-ie net zo goed als een foto die in een afdrukcentrale is ontwikkeld.

Virussen? Scan ze hier!

• Fanaat
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Zo is het maar net wildhagen. Kruitvat kan er niet tegenop :) :) :) :) :)

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

• Christoph
  • Niet online
heb ook een 970CXi :)

Verwijderd

Neem een laserjet.
aanschaf en toner zijn iets duurder
maar is goedkoper per afdruk

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

tis maar net wat je wil.
Als je alleen tekst af drukt dan maakt het allemaal weinig uit geloof ik. Veel tekst==>laserprinter.
Mooie plaatjes, zo'n hp geval (en epson ook wel redelijk mooi geloof ik, maar die wil je blijkbaar niet..)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Heb een HP Deskjet 895Cxi. Perfect.
En meteen gebruiksklaar, daar hoef niet bij een Epson mee aan te komen die altijd aan het ratelen is. Koppen schoonmaken? Wat weer inkt kost.
:P

LinkedIn WoT Cash Converter

• The Slicer
  • Laatst online: 01-08 11:59
Nee, ik moet dus geen Eps :rn.
Die HP 930C lijkt mij wel wat. De 970Cxi erg goed maar wat duur en voor dezelfde kwaliteit en iets minder snelheid lijkt de 930C mij een goede keus.

Heeft verder nog iemand ervaring met Lexmark? In het bijz. de Z51??

• Rava
  • Laatst online: 03-05 15:22
die lexmark scijnt heel zuinig te zijn met inkt en hij kan 'praten' hij geeft aan wanneer het inkt bijna op is
heb zelf de hp 970 en die roeleert echt de pan uit,het 2de verschil met de 970 en 930 is dat de 930 niet dubbbelzijdig kan afdrukken

• looskuh
  • Laatst online: 07-12-2024

looskuh

Dawwgg

Ik vind al die Canon's perfect. Ouwe HP's zuigen. Epson vond ik ook wel ok alleen had ik nogal wat software probs int begin. neem een canon zouk zeggen.

Verwijderd

Ik heb gehoord dat de nieuwste Canons aparte inktpatronen per kleur hebben. Scheelt een hoop geld als alleen je geel op is en er nog genoeg blauw is.
Verder is het een goed idee om tweedehands een rond te neuzen. 'k Heb zelf een HP LaserJet III gekocht voor 150 piek. (Onlangs geheugenuitbreiding voor 80 piek.) En een vriend van me heeft een HP LaserJet 5 gekocht voor fl.300,-. Allebei tweedehands en draaien als een zonnetje !!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb de Epson 760... supersnel en lekker stil.. en dat voor de prijs van 390 gulden :)

Verwijderd

Hij zei toch dat hij geen EPSON wou!?! ;)

like mijn Epson Photo 700 is een beetje van slag. Ik heb hem nu 2 jaar en bij sommige WORD documenten denkt ie dat de kantlijn midden op de pagina ligt. Daardoor vliegt de kop tegen het plastic aan de zijkant aan (hij kan niet verder) en maakt de aandrijfriem een heel pijnlijk geluid.

Als ik een paar letters verander en opnieuw afdruk doet ie het wel goed?

Moet ik nu een claim richting Microsoft sturen als ie kapotgaat of ligt het aan de drivers of de printer?

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Mijn printer is momenteel een Lexmark Colorjet Z51 .

Deze printer geeft een prima output, alleen de driverondersteuning van Lexmark laat wel wat te wensen over. En de cartridges zijn f*cking expensive (120 piek), maar omdat ie zuinig is met inkthoef je dus minder vaak zo'n ding te kopen :)

En Rava: "die irritant vrouwenstem die je precies vertelt wat je printer allemaal doet is in het begin wel aardig, maar na een week of twee kun je dat wijf gelukkig ook gewoon uitzetten" :(

• Rava
Koen, wat voor zinnetjes kan ze allemaal zeggen dan?

iets in de vorm van 'I'm hot and dry please fill me'? :P als de inkt op is

Verwijderd

Even de nieuwe lijn van HP op een rijtje..

Eerst even uitleg over de PhotoRett-tech..
deze techonlogie zorgt ervoor dat (bij fotoret III (9xx-serie)) er 29 druppels inkt per dot worden gespoten, dit zorgt voor maar liefst 3500 tussen kleuren per dot! door de hoeveelheid inkt en deze hoeveelheid tussenkleuren zal een HP op 600x660 dpi (PhotoRett) BETER presteren dan de concurrenten.
PhotoRett is sneller, 600x600 dpi (gewoon ECHT 2x zo snel als 1200x600 dpi)

Maar vergeet niet.. de kwaliteit van Lexmark Z51 is ook zeer goed... op zoveel dpi is het verschil minder en minder te zien..

Let wel. Canon problemen zitten hem voor 95%!!! in de printerkop en er word aangeraden deze om deze om de 4x te vervangen..

----------
HP 840.
PhotoRett II. tot uh 8 p/m mooie kwaliteit.. tot 590 (5% dekking) afdrukken in zwart en tot 200 afdrukken in kleur (15% dekking)

HP 9xx serie..
tot 900 afdrukken black en tot 350 color, deze dekkings %... ok nu word t leuk.. PhotoRett III!!! deze printers in de 9xx serie hebben de mogelijkheid voor speciale i-mac kleuren kappen!! en tevens een "Annuleer" knop en dat werkt RELAXT... :)

930 is handig omdat ie "inklapbaar is"

950 is weer sneller en heeft een speciale invoer voor 10x15cm fotopapier!

970 heeft als extra's dat ie weer sneller is en STANDAARD de dautmatisch-dubbelzijdig-afdrukken-unit erbij heeft! :)

HP 840 349,-
HP 930 499,-
HP 950 699,-
HP 970 899,-
Z11 199,-
Z31 349,-
Z51 499,-

Prijzen weet ik niet 100% zeker.. maar zoiets.. tip.. laat de 840 stikken, niet zuinig genoeg.. en de Z11 ook laten stikken.. is 1-kops.. keuzes tussen de HP 9xx en Z51 lijken me zelf t verstandigst...

HP color cart. 84.95
HP black cart. 79.95
Lexm. black c. 89.95
Lexm. color c. 99.95
Lexm. photo c. 109.95

Canon vergeet ik liever..

ik hoop dat je nu een beetje een keuze kunt maken (wil dr ff bij zeggen, ik stond wel naast die HP 9xx serie toch mooi ff van de kunsten van de Lexmark Z51 te kijken)

Verwijderd

laserjet heb je geen moer aan, is alleen handig op kantoren of als je alleen tekst of zwarte plaatjes uit wil printen je kan wel zo'n color laserjet kopen die zijn wel heeeel mooi maar onwijs duur(ik had er laatst 1 in actue gezien erg mooie kwaliteit en dubbelzijdig enzo (als je een dure neemt he :) ))

een hp 720 print goed genoeg voor thuisgebruik hoor heb zelf nog een oud krot van een 540 staan die heel kut print (maar die zijn al niet meer te koop :)) Vriend van mij heeft de 720 en die doet het perfect ook haarscherp (dan wel geen mega kwaliteit voor foto's enzo maar bijvoorbeeld cd hoesjes doet hij haarscherp.)

• technopeuter
  • Laatst online: 18:45
Sinds twee weken heb ik de HP 930c Een hele leuke printer, lekker stil.
Maar langzaam! bij plaatjes, de software heeft enorm veel rekentijd nodig. dus je moet wel een moderne puter hebben.
En ik heb al meerdere keren foutmeldingen na eenprintopdracht gekregen. (na 5 min. nadenken/ratelen)
Echter de kwaliteit is ...goed.

diskeltische lurker

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

De HP 720C

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• xxxMaverick
  • Laatst online: 11-08 17:57
Kijk eens op http://www.kieskeurig.nl en dan naar de ervaringen van anderen. Heeft mij enorm geholpen

• Timmey
  • Niet online
HP is zekers wel kwaliteit!

Ik heb hier nog een oude zwart/wit deskjet 520 staan en hij's 7 of 8 jaar oud, en hij loopt nog steeds als een treintje!
Alleen drukt ie nu een beetje raar af, misschien omdat ik pas een 690C erbij heb staan, nogal wat afgerotzooid met printerkabels :)

Verwijderd

Weet niet of je veel kleur print dan mot je er een zoeken met gescheide kleuren is zonde om iedere keer een half volle credit weg te gooien om dat er een leeg is. Canon het wel een goede geloof ik weet alleen niet welke en hoe duur die is (heb je lekker veel aan).

• Rava
Xaran, das de Canon bjc 3000, voor prijzen kan je het beste ff op pricewatch kijken

Verwijderd

Rava >> thnx

• Orbit
  • Laatst online: 30-07 10:26
Damn, kan er mij iemand uitleggen waarom Epson slechter zou zijn??????

Mijn ervaringen met HP zijn eigenlijk bar slecht. De eerste wou enkel Groen printen (rode inkt werd niet aangesproken) en de tweede heeft het na 2 uur intensief werk opgegeven. En dat terwijl mijn Epson 740 rustig verder printte (sneller en mooier). Geef mij maar Epson, die zijn mischien in suport iets minder, maar die support zal je dan ook nooit nodig hebben.

Verwijderd

Orbit : Omdat het rot dingen zijn, misschien? Heb ooit zo'n Epson gehad en het was een #(*)(@)%(*#)(% ding. Mijn HP die ik nu heb is veel beter. Volgende word een Canon met gescheiden inkt-compartimenten.

• cor-gijs
  • Laatst online: 24-05 17:06

cor-gijs

Dig further for bigger hole

koen
je betaalt een beetje te veel voor je patroontjes
wij (detailzaak met comuterafdeling) vragen
(geloof ik) f89,00 voor die dingen
dan hebben wij er al een dikke mulriplier overheen gehaald
je wordt afgezet

There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.

Verwijderd

de hp 930 kan wel dubbelzeidig afdrukken, maar die module daarvoor moet je los bijkopen, die module zit wel bij de duurdere 970cxi (heb ik ook :))

• pim4
  • Laatst online: 27-08 06:26
[epson vs. hp]
epson slecht ? ik heb een 8 mndn met een stylus color 1520 gedaan, het enige wat klote is is de invoer van de A3, of dunne velletjes. model is al paar jaar oud maar heb nog steeds geen geen verglijkbare kwaliteit gezien voor die prijs ...
[/epson vs. hp]

Verwijderd

Doe wat je wilt, Lexmark is het snelst, stilst. HP is veruit het mooist maar ook veruit het duurst. die 840 en 940 zijn niet de moeite waard, te duur, koop dan lexmark. Die 970Cxi is gewoon ongelooooflijk zuinig en hij is net zo snel als lexmark, alleen dan 2x zo mooi (en 2x zo duur)
Epson en Canon zijn niet aan te raden. De papierinvoer van Canon is bagger en bijde merken zijn van kwaliteit HP400.
Laser is ook klote omdat je voor die prijs een net zo snelle 970Cxi hebt die ook zeer zuinig is en nog kleur ook!
Ik zou zeggen ga voor Lexmark als je geen 970Cxi kan betalen. Wil je 4/5 jaar met je printer doen en druk je veel af neem dan 970Cxi, wel duur!) O ja, bij Praxis kun je voor 5 piek ofzo pak 250 vel topkwaliteit 80g/m² papier kopen.

• Orbit
  • Laatst online: 30-07 10:26
Nu kan je zeggen dat smaken verschillen, maar Epson heeft dus wel degelijk de beste kwaliteit hoor, en tegenwoordig zijn ze ook nog vrij snel. HP heeft veel voordelen qua dienstverlening en gebruiksgemak, maar geef mij toch maar een Epson hoor, zelfs op "speed" ipv "quality" klopt ie een HP met kilometers voorsprong.

Maar ja, vele mensen zijn nog steeds van het principe, "ik heb HP, dus dat is het beste." Wel, ik heb de 2 (HP & Epson) maar nu vliegt die domme HP toch de deur uit hoor.
Pagina: 1