[XP]Extern bureaublad, lokale gebruiker niet laten uitloggen

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:08
Als ik via Extern Bureaublad (WinXP Pro) inlog op een ander XP systeem wordt dit systeem automatisch uitgelogd. Ik wil dit echter tegen gaan.

Het liefst zodat de lokale gebruiker kan zien wat ik doe via Extern Bureaublad. Is dit mogelijk zonder het gebruik van externe programma's zoals *VNC e.d.?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Remote Assistance (Hulp op afstand).

[ Voor 34% gewijzigd door alt-92 op 28-03-2005 21:19 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Spixo
BackSlash32 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 21:18:
Remote Assistance (Hulp op afstand).
Voor zover ik weet is dit niet te gebruiken indien Windows Messenger niet geinstalleerd is?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan ook requests via email doen dacht ik. Verder is er over remote-assistance erg veel te vinden op GoT en google. Wat eb je zelf allemaal al kunnen vinden hierover?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Spixo
sanfranjake schreef op maandag 28 maart 2005 @ 21:21:
Je kan ook requests via email doen dacht ik. Verder is er over remote-assistance erg veel te vinden op GoT en google. Wat eb je zelf allemaal al kunnen vinden hierover?
Naar remote-assistance heb ik geen onderzoek vericht omdat ik stellig overtuigd was dat dit zonder Windows Messenger niet mogelijk was.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Windows Messenger is een standaard geinstalleerd onderdeel (niet te verwarren met MSN Messenger).
Dus tenzij je het door middel van een XPlite / nLite achtig iets eruit gesloopt hebt staat er nog steeds Windows Messenger op.
Hooguit heb je de snelkoppelingen via Software > Windows add/remove components verwijderd, simpel terug te zetten.

Windows Messenger is ook via GPOs te blokkeren, in tegenstelling tot MSN Messenger, dus ik zie er geen bezwaar tegen Windows Messenger wel op een systeem te laten staan als ik er door middel van GPOs invloed op kan uitoefenen.
sanfranjake schreef op maandag 28 maart 2005 @ 21:21:
Je kan ook requests via email doen dacht ik.
Sterker nog, zelfs de invitation als File opslaan en doorsturen is een mogelijkheid.

[ Voor 19% gewijzigd door alt-92 op 28-03-2005 21:26 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Edit: ik ben veel te laat :) Sanfranjake, je kan inderdaad ook Remote Assistance per E-mail doen:
http://www.microsoft.com/...emoteassist/viaemail.mspx

[ Voor 169% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 21:26 ]

• Spixo
BackSlash32 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 21:24:
Windows Messenger is een standaard geinstalleerd onderdeel (niet te verwarren met MSN Messenger).
Dus tenzij je het door middel van een XPlite / nLite achtig iets eruit gesloopt hebt staat er nog steeds Windows Messenger op.
Hooguit heb je de snelkoppelingen via Software > Windows add/remove components verwijderd, simpel terug te zetten.

Windows Messenger is ook via GPOs te blokkeren, in tegenstelling tot MSN Messenger, dus ik zie er geen bezwaar tegen Windows Messenger wel op een systeem te laten staan als ik er door middel van GPOs invloed op kan uitoefenen.
Windows Messenger is nog altijd officieel uit te schakelen via een winnt.sif bestand tijdens de Windows setup! Dit heb ik dan ook gedaan, mijn systeem heeft geen Windows Messenger map.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan kan je het dus op de 2 andere mogelijkheden doen :)
1) mail (Outlook)
2) Filebased.

• Spixo
Helaas heb ik geen Windows help meer op mijn systeem. (8>

Maar ik neem aan dat diegene die hulp wil de invite moet starten? Dan zal ik die persoon vragen het te doen.

Met Extern Bureaublad had ik wel al aangepast dat je ook mag inloggen zonder wachtwoord, maar ik dacht ook altijd dat je dat automatisch logoff kon uitzetten.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ricardo87 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 21:26:
Windows Messenger is nog altijd officieel uit te schakelen via een winnt.sif bestand tijdens de Windows setup! Dit heb ik dan ook gedaan, mijn systeem heeft geen Windows Messenger map.
......
Helaas heb ik geen Windows help meer op mijn systeem. (8>
Teveel weggetweaked dus :+
* alt-92 ziet best wel voordelen erin, maar heeft liever een werkend systeem waar je ook wat mee kan doen ;)

• Spixo
BackSlash32 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 21:32:
[...]

Teveel weggetweaked dus :+
* Spixo ziet best wel voordelen erin, maar heeft liever een werkend systeem waar je ook wat mee kan doen ;)
Ben je Tweaker of niet :+

Maar je hebt gelijk.... overigens is dit het eerste nadeel dat ik heb bemerkt sinds ik deze gestripte XP draai (al ruim 5 maanden)

Update:
Inmiddels heb ik het bestand RcBuddy.MsRcIncident ontvangen. Alleen als ik het aanklik vraagt Windows waarmee ik het wil openen?

Toch niet met Windows Messenger he? >:)

[ Voor 20% gewijzigd door Spixo op 28-03-2005 21:41 ]

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

MORE INFORMATION
The Remote Assistance Invitation file is written in Extensible Markup Language (XML) and can be read and edited in a text editor such as Notepad. Remote Assistance invitation files uses the following extension:
.MsRcIncident
In Windows XP, this extension is associated with Help and Support Center. When the Expert executes the .MsRcIncident file, Windows starts Help and Support, and then Help and Support passes the information to Remote Assistance. Remote Assistance then parses the file and starts the process of initiating a Remote Assistance session with the Novice computer that created the file.
bron
Ik neem aan dat je Help and Support Center nog wel werkt? :)

[ Voor 4% gewijzigd door the_shadow op 29-03-2005 10:36 ]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die heeft ie er uit gesloopt :+

oftewel: you're f00ked :P

[ Voor 32% gewijzigd door alt-92 op 29-03-2005 11:37 ]

Pagina: 1