Toon posts:

[98]Volumeregeling probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb een probleem met mijn volumeregeling in Windows 98.
Ik wil de microfoon niet aan hebben en voor altijd niet. Ik zet hem dus gewoon uit, maar elke keer bij het herstarten van Windows wordt de microfoon automatish uitgevinkt en andere volumes staan opeens allemaal gelijk.
Wat ik ook doe met de volume instellingen, na herstarten staat alles weer op standaard instellingen.
Het is erg irritant. Ik wil gewoon dat ik de volume instellingen kan veranderen en blijft opgeslagen ook als ik de PC herstart.
Ik heb een Crystal onboard geluidskaart,
Kan iemand me vertellen hoe dit op te lossen is?

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Mischien moet je een andere driver draaien voor die geluidskaart. Wat voor driver heb je geinstalleerd ?
Zat er ook software bij de geluidskaart ?

Verwijderd

Topicstarter
het zijn drivers van het merk Crystal ( type C4232 als ik uit me hoofd nog weet)
Bij de vorige installatie van Windows, werkte de volumeregeling nog normaal, maar nu ik hem opnieuw heb geinstalleerd, is er gewoon iets wat ontbreekt.

De bijbehorende drivers heb ik ook toen geinstalleerd, maar het helpt niets.

Als dit probleem niet te verhelpen is, weet iemand misschien een programma waarmee ik mijn eigen volumeinstellingen kan opslaan?

• under-world
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Probeer het eens met dit pakketje http://www.shelltoys.com/...ndows_volume_control.html
Gebruik je ook Winamp btw ?

[ Voor 13% gewijzigd door under-world op 29-03-2005 21:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
het linkje die je gaf was een tijdje down. Ik zie dat ie weer werkt.
Ik zal vanavond even proberen op mijn laptop

Verwijderd

Ik denk dat ze je bij Windows Operating Systems nét even beter kunnen helpen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Met ZVolume Pro heb ik het geprobeerd, maar het is een trial version, daar heb ik niet zoveel aan
iemand anders misschien andere ideeen?

• borgdaville
  • Laatst online: 22:58
ik heb geen id hoe het komt dat je volume regeling zijn waardes niet onthoud, maar dat probleem met je microfoon kun je toch ook oplossen door hem niet in te steken. Stekkertje uit de geluidskaart en je hebt zowiezo nooit meer een microfoon.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Verwijderd

Ik pas je topictitel een beetje aan, met [98] ipv [XP] :)

Verwijderd

Topicstarter
borgdavile schreef op donderdag 07 april 2005 @ 09:43:
ik heb geen id hoe het komt dat je volume regeling zijn waardes niet onthoud, maar dat probleem met je microfoon kun je toch ook oplossen door hem niet in te steken. Stekkertje uit de geluidskaart en je hebt zowiezo nooit meer een microfoon.
dat zou mooi zijn, maar ik werk op een laptop waarvan de microfoon al ingebouwd zit. Voor hetzelfde geldt de ingebouwde speakers.
Hierdoor krijg ik meestal bij het opstarten van Windows een piepgeluid (soort van een feedbackgeluid omdat de mic en speakers bij elkaar zitten). Het enige wat ik kan doen is de Muteknop drukken op mijn laptop, maar dan moet ik dat bij elke opstart gaan doen.

er zijn een heleboel Volumeregelingsoftware die ik heb uitgeprobeerd, maar niets doet wat ik vraag :'(

• borgdaville
  • Laatst online: 22:58
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 14:50:
[...]

dat zou mooi zijn, maar ik werk op een laptop waarvan de microfoon al ingebouwd zit. Voor hetzelfde geldt de ingebouwde speakers.
Hierdoor krijg ik meestal bij het opstarten van Windows een piepgeluid (soort van een feedbackgeluid omdat de mic en speakers bij elkaar zitten). Het enige wat ik kan doen is de Muteknop drukken op mijn laptop, maar dan moet ik dat bij elke opstart gaan doen.

er zijn een heleboel Volumeregelingsoftware die ik heb uitgeprobeerd, maar niets doet wat ik vraag :'(
herinstallatie geluidskaart?

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Verwijderd

Topicstarter
borgdavile schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 08:04:
[...]

herinstallatie geluidskaart?
zoals ik al zei, dat helpt niet, hoe vaak ik het ook heb gedaan.
Ik zou het verder echt niet kunnen achterhalen :/
Pagina: 1