Toon posts:

Share/Netwerk problemen ST 510 / Belkin

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
1 KPN ADSL komt binnen op speedtouch 510
2 Bedraadde verbinding naar Pc1
3 Bedraadde verbinding naar Belkin 802.11g Wireless Network Access Point F5d7130.

En aan de access point zitten zo'n 5 pc's.

Alle ip adressen zijn handmatig ingevoerd.

Nu is het geval dat het bedrade en het draadloze gescheiden is als het ware, internetten wil wel op alles. maar pingen weer niet!
Ik kom er helemaal niet meer uit.. ik heb gezocht en vanalles geprobeerd, maar ik kan het maar niet aan elkaar koppelen op een of andere manier!

Wie helpt me uit de brand?

Bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 20:59 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
XP firewall :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
XP firewall staat uit... op alle PC'S
Verder zijn alle bestand delen dingen ook goed ingesteld en aan.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je niet gewoon ergens een firewall draaien die het verkeer blokkeert? En anders misschien een virusscanner welke dat doet?

Ik lees dat je al van alles hebt geprobeerd. Wat heb je allemaal al geprobeerd, en wat vond je hierover op GoT en Google? Lees ook Policy - Network Troubleshooting en FAQ - Network Troubleshooting nog even goed door :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
staat dat ding wel in bridge mode (je accesspoint) ik las in de handleiding dat je dat apart kon instellen, zodat je lan en wlan 1 netwerk vormen..

kan me voorstellen dat als jij je wlan NAT naar je LAN, dat je die machines op het WLAN dan niet kan pingen.. dan blocked hij hem dus

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
FF volgens de FAQ nog:..

Protocollen: TCP/IP / "NWLINK IPX/SPX/NET BIOS" / NWLINK NETBIOS
Bekabeling : UTP
Op Alle pc's win XP
Een realtek (op het moederbord) netwerk device (bekabeld)
En de rest heeft allemaal belkin wireless kaartjes

Firewalls zijn er niet.
Foutmeldingen: Niet kunnen pingen
Computer niet zichtbaar in Zoeken naar computers in mijn werkgroep.

Alles was eerst dynamisch geregeld. ik heb er nu vaste ip adressen van gemaakt, dit werkt overal maar toch zien de netwerken elkaar niet.
Verder heb ik MAC adressen toegevoegd (om door te laten) in de wireless accesspoint maar dit werkt helaas ook niet

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-04 16:04
Ik denk dat je Belkin accesspoint een accesspoint en router in 1 is en dat je hem even volgens de handleiding in bridge mode moet zetten. Je SpeedTouch deelt dan de IP-adressen uit (als je DHCP zou gebruiken) en je accesspoint fungeert dan slechts als "doorgifteluik" van dataverkeer.
Je ip-radressen-reeks kan op zowel het draadloze als het bedrade gedeelte wel het zelfde zijn, maar als dat accesspoint als router fungeert kun je de 2 netwerken niet kopelen tot 1 netwerk.
Conclusie: probeer je accesspoint in bridge mode te zetten.
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 21:10:
(...)
Verder heb ik MAC adressen toegevoegd (om door te laten) in de wireless accesspoint maar dit werkt helaas ook niet
MAC-adressen toevoegen is meestal een soort beveiliging tegen ongewenste draadloze gebruikers. ;)
Dat heeft dus niet helemaal met het doorlaten van dataverkeer vanaf die PC's naar de rest van je netwerk te maken.

[ Voor 31% gewijzigd door Joen op 28-03-2005 21:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is geen router, echt puur een access point die je met je vaste netwerk kan verbinden.
Maar daardoor wel raar dat je daar dan niet op kan..
Ik kan een bridge zetten, en dan moet ik de MAC code van de Speedtouch invoeren, gedaan maar ook geen resultaat...

Verwijderd

Topicstarter
Ik was er ff zat van, en heb de belkin access point maar ff gereset.
Verder heb ik het maar wel weer op DHCP ingesteld.
De bekabelde pc kan nu wel op de draadloze!!
MAar niet andersom?! Dit is echt raar...
owjah.. de bridging staat op "accept all"... dus dat moet wel ff goed gaan..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 21:52 ]

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-04 16:04
Firewall op de bekabelde PC? Als het Windows XP is kan het de ingebouwde firewall van Windows XP zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Neej firewalls staan overal uit.! Het ligt dus of aan de pc zelf... Instellingen.. of dat het bekabeld is dus...

Ik denk zelf instellingen.. Maar het rare is dan nog dat ik niet kan pingen.
Ik zie de pc nu wel in de netwerkomgeving in XP.
Maar als ik klik: U heeft niet de juiste machtigingen en kan Netwerkpad niet vinden
Pagina: 1