Toon posts:

[KDE3.4] Wat ik nog moet weten...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net succescol KDE3.4 opgestart. Alleen kon ik dat alleen vanuit init 3 met startx. Ik heb namelijk een scriptje gemaakt dat alle omgevingsvariabelen goed zet en dan het command startkde doet. Dat script run ik vanuit /etc/X11/xinit/xinitrc.

Bij het installeren van Mandrake 10.1 heb ik alleen GNOME geinstalleed want, ik wilde KDE3.4 hebben. Ik heb het via konstruct gecompiled en geinstalleerd.

Maar bij het opstarten start mijn computer GNOME op en niet KDE. Terwijl startx staat geconfigureerd voor KDE. Hoe moet ik ervoor zorgen dat ik KDE bij het "gewone"opstarten kan laden?

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 10:48
Wat bedoel je met 'gewone' opstarten? startx/xinit?

Dan moet je ~/.xinitrc aanpassen. exec gnome-session commenten en exec startkde toevoegen/uncommenten.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik weet geen andere beschrijving van gewoon opstarten. Bij het opstarten naar init 5. Dus met grafische schil. Ik heb juist xinitre aan gepast, maar dat geeft geen effect.

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Nu ook zonder stropdas

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

echo "exec startkde" > ~/.xinitrc

is genoeg hoor....

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

Verwijderd

Topicstarter
Dit staat er in die link (en dat is nou precies wat ik wilde:)

# Q: How do I add a new window manager to the DM's (mdkkdm/kdm/gdm) menu?
# A: Add a new entry in /etc/X11/wmsession.d/ (the format should be obvious by looking at the other files in that directory) and run /usr/sbin/fndSession as root.

Maar /usr/sbin/fndSession heb ik niet.

Nadat ik zo'n file had gemaakt, kon ik nog steeds niet kiezen voor KDE
Pagina: 1