Op mijn site heb ik momenteel een gastenboek en een soort weblogje. Nu wil ik, om onderhoud makkelijker te maken, de tabellen voor de reacties (nieuwscomments) en het gastenboek (gastenboek2)
Nu krijg ik 27018 rijen in 'reacties'. Dat zijn aantal rijen in gastenboek2 (114) * rijen in nieuwscomments (237). Geen toeval dus. Nu is dus de vraag hoe ik gewoon 114+237=351 rijen krijg. Wat doe ik fout, en hoe moet het wel?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| $query=mysql_query("SELECT * FROM nieuwscomments,gastenboek2 ORDER BY gastenboek2.date, nieuwscomments.date ASC") or die(mysql_error()); while ($r = mysql_fetch_array($query)) { $id = $r["id"]; $nid = $r["nid"]; $naam = $r["naam"]; $bericht = $r["bericht"]; $date = $r["date"]; $tijd = $r["tijd"]; $ip = $r["ip"]; $antwoord = $r["antwoord"]; echo"$id<br />\n"; $sql= "INSERT INTO reacties (id,nid,naam,bericht,date,tijd,ip,antwoord) VALUES ('','$nid','$naam','$bericht','$date','$tijd','$ip','$antwoord')"; mysql_query($sql) or die(mysql_error()); } echo"done!"; |
Nu krijg ik 27018 rijen in 'reacties'. Dat zijn aantal rijen in gastenboek2 (114) * rijen in nieuwscomments (237). Geen toeval dus. Nu is dus de vraag hoe ik gewoon 114+237=351 rijen krijg. Wat doe ik fout, en hoe moet het wel?