Toon posts:

Counter-strike: Source lag

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een netwerk met 2 pcs, met adsl en als op de ene pc counter-strike source draait krijgt de bovenste pc extreme lag met world of warcraft (5000 ms soms wel) en teamspeak (ook op wow-pc) krijgt ook lag (maar alleen wat ik verstuur via teamspeak; ik hoor de andere persoon prima, maar hij mij niet). Ook werkt soms IE niet meer of erg traag als beneden counter-strike aan staat. Weet iemand of het normaal is dat dit gebeurt met css? Ik heb een 1024 kb down / 320 kb up verbinding.

Alvast bedankt :)

Grt Bas

Verwijderd

Heb je toevallig WLAN?

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou best wel eens kunnen, maar weet niet zeker, beide pcs gebruiken onboard LAN (Via Rhine geloof ik) en gaan daarna naar sweex router --> ADSL modem (copperjet 810, voor Tiscali)

Verwijderd

Dit lijkt namelijk op enorm signaal verlies.

Maar geef is wat meer info dat kunnen we dingen gaan uitsluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, wat ik nu heb geprobeerd is wat tracking cookies die ik heb gevonden op css-pc gedelete, want ik vond het zo vreemd dat het aan counter-strike zou moeten liggen. Het zou natuurlijk kunnen, dat die tracking cookies en/of andere spyware voor hoog gebruik van upload zorgen, en als counter-strike + wow + TS erbij komen dat lag betekent in wow en TS ...

Tot nu toe heb ik nog geen lag gehad terwijl counter-strike aan stond en de spyware is gedelete, maar heb nog niet zo lang de tijd gehad om het te testen. (ga ik nu even doen ;))

Info:
Router: Sweex Broadband router
Modem: Copperjet 810 Ethernet + USB modem (gebruik ethernet)
(modem werkt als bridge en het wordt gerouteerd in router)
2x Via Rhine II Fast ethernet adapter (onboard)
router staat op dynamic IP
verder crosscabel van modem naar router, en 2 x twisted pair naar beide pcs van sweex router.

ik hou je op de hoogte van de spyware,

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 20:56
Probeer het geheel eens aan te sluiten zonder een 'bridge' functie. Ik heb vaker gezien op lanparty's 8)7 dat dit problemen gaf bij gamen via internet/lan.

• njh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-11 11:55

njh

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 14:45:
Ja, wat ik nu heb geprobeerd is wat tracking cookies die ik heb gevonden op css-pc gedelete, want ik vond het zo vreemd dat het aan counter-strike zou moeten liggen. Het zou natuurlijk kunnen, dat die tracking cookies en/of andere spyware voor hoog gebruik van upload zorgen, en als counter-strike + wow + TS erbij komen dat lag betekent in wow en TS ...

Tot nu toe heb ik nog geen lag gehad terwijl counter-strike aan stond en de spyware is gedelete, maar heb nog niet zo lang de tijd gehad om het te testen. (ga ik nu even doen ;))

Info:
Router: Sweex Broadband router
Modem: Copperjet 810 Ethernet + USB modem (gebruik ethernet)
(modem werkt als bridge en het wordt gerouteerd in router)
2x Via Rhine II Fast ethernet adapter (onboard)
router staat op dynamic IP
verder crosscabel van modem naar router, en 2 x twisted pair naar beide pcs van sweex router.

ik hou je op de hoogte van de spyware,
mag ik vragen waarom je een crosskabel gebruikt tussen modem en router?

verder, bestaat de lag nog steeds als je CS:S uitzet?
ben zelf ook actief met CS:S, maar ondanks dat kan ik prima online gamen (clan war) tegelijkertijd voip via ventrilo en een broertje die online gamed met diablo2 LOD.
Dit alles op een 512Kbit verbinding :)

Verwijderd

Topicstarter
crosscabel tussen modem en router omdat dat zo in het boeke stond van mn router :P

bridge functie uitzetten? Bij mijn modem kun je zegmaar een soort van voorsprogrammeerde instellingen voor Tiscali kiezen (2 verchillende namelijk: Tiscali router en en Tiscali bridge), en als ik hem niet op bridge zet moet ik dus op router zetten, of alle instellingen zelf doen, wat ik niet kan.

overigens loopt hij tot nu toe goed, ook als css aan staat (nadat ik de spyware eraf heb gehaald) maar ik kijk het nog eventjes aan ...

En hij was laatst (voor spyware) idd ook een beetje langzaam (internet) toen css niet aan stond, dus daarom heb ik die spyware ff gedelete, want ik vermoedde dat er iets anders aan het uploaden was op die pc ...

En verder zou mijn verbinding ook prima css + TS + wow aan moeten kunnen, want iemand anders speelt op een zelfde verbinding 2x wow en TS, en volgensmij (weet ik niet zeker) gebruikt wow meer bandbreedte dan css.
Pagina: 1