Toon posts:

Nieuwe videokaart voor mijn delletje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal! :)

Deze jongen heeft wat centjes over die hij in zn pc-tje wilt stoppen })

Probleem is alleen dat ik een computerlowbrain ben :'(

Mn videokaart is aardig veroudert en deze wilde ik vervangen, maar nu is mijn vraag of dat zin heeft en of het mogelijk is.

Spec.:

Dell Dimension 8200
p4 2.4 Ghrz
Gefrorce 4 TI-4200 64 Mb videokaart
80 Gig harde schijf
512 RDram

moederbord = ?????? (intel 880 ofzo ?)

Nu las ik goede dingen over de Leadtek GeForce 6600 GT 128MB ... a 200 euri

Dit vind ik een schappelijke prijs... maar pastie wel in mn pc? en met voeding? Ik heb het proberen uit te zoeken in andere topics maar niet echt iets over gevonden :(

Zou leuk zijn als het kon en er progressie in mn systeem zit... kan ik eindelijk zonder pc-lag world of warcraft spelen;) >:)

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-08 23:10

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Enerzijds vraag je of het kan met je voeding, anderzijds geef je geen info over je voeding??? :?

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Best goede kaart die 6600 GT, en hij zal zeker werken in je pc. Ik heb ook een Dell 8250 en er zelf een 9800 PRO 128mb ingezet en loopt als een tierelier en nooit problemen met de voeding, terwijl ik er ook 2 hdd's in heb hangen en wat caselightspul.

Verwijderd

Topicstarter
bartvl schreef op maandag 28 maart 2005 @ 20:09:
Enerzijds vraag je of het kan met je voeding, anderzijds geef je geen info over je voeding??? :?
Sorry, ik weet niet echt wat voor moederbord erin zit :( dus ik weet ook niets over mn voeding

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-08 21:10
Gaat zeker passen.
Heb je zeker wel een 350 wat voeding voor nodig, heeft die dell denk ik niet.
Zorg wel dat je de AGP versie heb, Pci-E gaat niet passen.

Of-toppic: wat doet een computerlowbrain op GoT? :?

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 19:13

Wietse

¯¯¯¯¯

doeternietoe schreef op maandag 28 maart 2005 @ 20:13:
Gaat zeker passen.

Vragen stellen? wat doet een patiënt bij de dokter?

Verwijderd

Topicstarter

hehe, vragen aan de mensen die er wel verstand van hebben, anders mol ik straks mn pc :P

Verwijderd

@ doeternietoe

Zeker niet nodig die 350 watt, zover ik me kan herinneren is het een 270 watt voeding (in mijn 8250 dan) en nooit problemen mee gehad met mn 9800 PRO, die toch wel evenveel zo niet meer verstookt als de 6600 GT.

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-08 21:10
Van een gotter mag je verwachten dat tie meer van computers weet dan de gemiddelde nederlander.(die computerlowbrain is)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het lijkt me handig als je gewoon eerst de volledige specs geeft van je systeem.
Dat je niet weet wat voor mobo je hebt en daarom niet weet wat voor voeding je hebt is natuurlijk onzin, pak een schroevendraaier en haal die kast open, dan ben je er zo achter.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Gaat zeker passen.

opvolger (8400) heb um wel, ik denk dat er een 300Watt dingetje in zit, dat moet denk ik wel lukken, alleen moet TS wel goed kijken dat hij een APG neemt!

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Niet eens een schroevendraaier voor nodig, op zn kant leggen en 2 klepjes onderop en bovenop indrukken en hy klapt zo open!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
6600 GT is wel een goede keus voor je lijkt me, is buget/prestatie toch zo'n beetje de beste kaart die er op dit moment te koop is (6800LE uitgezonderd maar dat is toch meer iets voor een echte tweaker)

waarschijnlijk zal je wel een nieuwe voeding moeten kopen, dan kan je het beste gelijk een zware nemen omdat je die dan ook weer in de toekomts kunt blijven gebruiken (bijvoorbeeld een mooie
tagan 480 watt)

maar opzich is een goede a-merk voeding van 350 watt ook wel voldoende (bijvoorbeeld enermax of tagan)

neem iig geen q-tec daar zijn erg veel problemen mee

Verwijderd

Topicstarter
Op de dell site kan ik bij "onderdelen voor mijn dell" nieteens mijn type vinden:P

dus ik vraag het maar bij de kenners:P

(ok ok.. ik ben niet helemaal een computerlowbrain ... )

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-08 21:06
Ze hebben zelf ook een support forum. Een thread gaat ook over het plaatsen van een 6600GT, bij de ene wil het wel, een ander heeft er een nieuwe PSU (voeding) ingezet omdat hij vastlopers kreeg.

Voor zover ik uit de thread kon opmaken zit er een 250W voeding in, dus het vervangen van de voeding is aan te raden, omdat je hem anders een ware marteling aandoet en uiteindelijk je hele systeem onherstelbaar kan beschadigen. Uit de thread worden alleen wattages genoemd in combinatie met andere Dimension types, zorg dat je eerst duidelijk hebt hoeveel vermogen je voeding kan leveren op de verschillende lijnen.

De thread: http://forums.us.dell.com...m_video&message.id=107743

[ Voor 17% gewijzigd door Jaap-Jan op 28-03-2005 20:24 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

De 8200 heeft een Intel 850 chipset met een 4X AGP slot. De powersupply is 250W, maar deze is waarschijnlijk heel ruim in Wattage.

Ik heb zelf een Poweredge 400SC met een 250 watt powersupply, en draai al meer dan een jaar met een ATI 9800 Pro, 3.2 Ghz P4, 2GB (4 x 512), een Raptor 36GB en een Seagate 160GB (sata), zonder ooit een probleem te hebben gehad. Dus Dell zet erop 250 Watt, maar het zou best eigenlijk een 350 Watt kunnen zijn (voor de kosten hoeven ze het niet te laten, maar als ze zeggen dat hij 'maar' 250Watt is en jij hijst je PC vol, en problemen hebt met power, kan Dell zeggen dat 250 Watt de maximale officiele belasting is).

[ Voor 7% gewijzigd door Device Manager op 28-03-2005 20:25 ]

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:10

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik zou de grafische kaart gewoon met rust laten, de processor is niet snel genoeg om de nieuwste games te draaien. Meestal wil je daarvoor een nieuwe grafische kaart, de ouwe games zullen wel meer fps halen. Ik zou van 512MB naar 1024MB upgraden, maar ram beperkt/vermijdt de haperingen/shocken in games.

[ Voor 19% gewijzigd door rapture op 28-03-2005 20:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb net even mn kast open gemaakt en volgens mij is het inderdaad 250 watt

Dus ik moet misschien een nieuwe voeding erbij kopen

het probleem van geheugen upgraden is dat het RDram is... een nieuwe grafische kaart is goedkoper en het lijkt mij meer effectief

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

PilatuS schreef op maandag 28 maart 2005 @ 20:19:
6600 GT is wel een goede keus voor je lijkt me, is buget/prestatie toch zo'n beetje de beste kaart die er op dit moment te koop is (6800LE uitgezonderd maar dat is toch meer iets voor een echte tweaker)

waarschijnlijk zal je wel een nieuwe voeding moeten kopen, dan kan je het beste gelijk een zware nemen omdat je die dan ook weer in de toekomts kunt blijven gebruiken (bijvoorbeeld een mooie
tagan 480 watt)

maar opzich is een goede a-merk voeding van 350 watt ook wel voldoende (bijvoorbeeld enermax of tagan)

neem iig geen q-tec daar zijn erg veel problemen mee
Als je dit gaat doen let dan wel even op de pinout, die willen nog wel eens net anders zijn bij Dell dan de standaard ATX. gevolg kan zijn dat je dus je mobo e.d. opblaast

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reply's :D:D
Pagina: 1