Tangent AMP-50

Pagina: 1
Acties:
  • 1.379 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 23:05
Zo'n 2 maanden geleden heb ik mijn speakers vervangen en nu wordt het tijd dat ook mijn versterker eens wordt vernieuwd.
Via een kennis hoorde ik over de Tangent AMP-50. Deze zou volgens hem uitstekend geluid geven en van binnen ook behoorlijk audiofiel in elkaar zitten tewijl de versterker slechts 80 euro kost.
Op internet heb ik tot nog toe 0 ervaringen kunnen vinden met deze amp. En zelfs plaatjes - anders dan van de voorkant - zijn nauwelijk te vinden.
Ik ben dus erg benieuwd over er hier mensen zijn die ervaring hebben met deze amp

Tangent AMP-50

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cwkorevaar/fora/AV/Tangent%20AMP-50/1.jpg

Max power 8 Ohm RMS: 2 x 40W
Max power 4 Ohm RMS: 2 x 50W
Frequency range +/- 3 dB: 10-63.000 Hz
Distortion: <0.05 @ 1watt
Channel separation: > 59dB
Tone control: Treble +/-14dB @ 10KHz, Bass +/-14dB @ 100Hz, Loudness:
Signal / noise ratio: > 80dB
Front display languages: English
Analoge audio inputs: 6 x stereo (Tuner, DVD, CD, AUX1, AUX2, Phono)
Speaker outputs: 1 set (binding posts)
Analoge audio outputs: 1 x stereo (line out)
Mains voltage: 240V / 50-60Hz
Dimensions (HxWxD): 75x430x285mm
Weight: 6,3Kg
Cables: Powercord included
Manual languages: Uk, D, F, NL, E, DK
Remote control: Infrared
Batteries: 2 x AAA Included

Tangent
AMP-50
Zelf gevonden foto's
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cwkorevaar/fora/AV/Tangent%20AMP-50/tangent_amp-50_inside.jpg

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Het geluid zou veel weg hebben van Cambridge Audio (of Yamaha). Het design trouwens ook. Voor de rest weet ik evenveel als jij. Ik ben altijd tevreden geweest van Eltax producten en ik neem aan dat hun dochtermerken Tangent en Cilo even goed in prijs/kwaliteitverhouding zijn.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:05

GaMeOvEr

Is een hork.

Nou, die specs zijn in iedere geval verdomt nietszeggend.

Distortion gemeten aan 1 Watt? Ja lekker, en hoeveel is dat dan bij 10 Watt? of bij 40? En op welk frequentiebereik?

En deze vind ik ook niet echt fris:
Channel separation: > 59dB
Ja, dat doet mijn FM stereo tuner ook ja, 59dB...

Maar goed, voor 80€.

[ Voor 12% gewijzigd door GaMeOvEr op 28-03-2005 20:06 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:28

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik zou nog even doorsparen....

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

teacher schreef op maandag 28 maart 2005 @ 20:05:
Ik zou nog even doorsparen....
Kijk, nou zo een replies vind ik het grappigst.
Heb je de versterker al ooit gehoord?
Al ooit überhaupt gezien?
Zeg er dan ook niets over, of onderbouw het met wat argumentatie zoals GameOver.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
GaMeOvEr schreef op maandag 28 maart 2005 @ 20:01:
Nou, die specs zijn in iedere geval verdomt nietszeggend.

Distortion gemeten aan 1 Watt? Ja lekker, en hoeveel is dat dan bij 10 Watt? of bij 40? En op welk frequentiebereik?

En deze vind ik ook niet echt fris:

[...]

Ja, dat doet mijn FM stereo tuner ook ja, 59dB...

Maar goed, voor 80€.
Distortion is vervorming heh?
Bij hoeveel watt hoort dit dan gemeten te worden? Hoe scoren de betere stereo amps gemiddeld op dit gebied?
59dB is idd niet echt shocking veel nee.
Dit vond ik op breem.nl:
Bij stereo weergave is het wenselijk dat het signaal van het ene kanaal niet in het andere terecht komt.

De overspraak moet minder zijn dan zo'n -60 dB, maar de meeste versterkers halen gemakkelijk -80 dB of meer.

Bij veruit de meeste stereo opnames zit het geluid nooit helemaal aan 1 kant, zodat een beetje overspraak geen kwaad kan. De overspraak mag echter niet vervormd zijn.
De Tangent scoort dus erg laat hier, maar geluids technisch zou het niet zo erg zijn.
TomSwinnen schreef op maandag 28 maart 2005 @ 19:58:
Het geluid zou veel weg hebben van Cambridge Audio (of Yamaha). Het design trouwens ook. Voor de rest weet ik evenveel als jij. Ik ben altijd tevreden geweest van Eltax producten en ik neem aan dat hun dochtermerken Tangent en Cilo even goed in prijs/kwaliteitverhouding zijn.
Weet je misschien nog waar je die info vandaan hebt?
Zoals gezegd heb ik nog niets over het geluid van de versterker kunnen vinden. Verder dacht ik dat Cambridge (uiteraard?) vrij warm (engels) klonk, terwijl Yamaha juist vrij ongekleurd klinkt?

[ Voor 3% gewijzigd door ernst op 28-03-2005 20:39 ]

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

ernst schreef op maandag 28 maart 2005 @ 20:37:
Weet je misschien nog waar je die info vandaan hebt?
Zoals gezegd heb ik nog niets over het geluid van de versterker kunnen vinden. Verder dacht ik dat Cambridge (uiteraard?) vrij warm (engels) klonk, terwijl Yamaha juist vrij ongekleurd klinkt?
Info komt van Eltax zelf. Wel, van de Belgische distributeur, waarmee ik vaak info uitwissel voor nieuwsitems op Audioforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:35

Jag

Ah joh, alleen versterkers met een bijzonder hoge uitgangsimpedantie (lees: buizenversterkers) hebben een beetje een eigen klankkleur, de rest is psychoakoestiek.

Beoordelend op de specs zie je dat het een goedkope amp is. Krap bemeten power supply (levert amper meer (max) vermogen bij een lagere impedantie), veel crosstalk tussen de twee kanalen (seperation van nog geen 60dB). Maar ach, dat betekent nog echt niet dat ie slecht klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 09:28

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

TomSwinnen schreef op maandag 28 maart 2005 @ 20:22:
[...]

Kijk, nou zo een replies vind ik het grappigst.
Heb je de versterker al ooit gehoord?
Al ooit überhaupt gezien?
Zeg er dan ook niets over, of onderbouw het met wat argumentatie zoals GameOver.
Heb jij hem wel eens gehoord?

offtopic:
rustig maar, denk aan je hart....

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

teacher schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 18:07:
[...]
Heb jij hem wel eens gehoord?
Nee hoor. Maar ik beweer dan ook niets goeds of slechts over de amp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MARTIJN_
  • Laatst online: 08-05 18:14

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Conrad heeft deze versterker ook, en de rest van de set ook
Op de conrad site kun je ook de handleiding en de servicemanual downloaden.
versterker 340719
DAB tuner 340717
CD speler 340718

PGEQRZEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98057

De specs. zijn in ieder geval niet om over naar huis te schrijven, en meestal zijn de specs. bij dit soort merken ook nog wel wat aan de optimistische kant.
Ik heb deze versterker echter nog niet gehoord dus kan ik geen oordeel vellen.
De vraag is: wat wil je?
Wil je een hifi-setje opbouwen: koop een tweedehands versterker van bijv. Denon, HK, Marantz, enz. of spaar nog 150 euro door (wel al bijna 3x zo duur dan).
Wil je iets nieuws en moet er gewoon geluid uit komen, dan is dit een optie.
Je moet het maar zo zien: een losse versterker klinkt (bijna) altijd beter dan een geintegreerd minisetje van merken als JVC (no disrespect, maar om even duidelijk te maken dat bijv. die Marantz of Denon minisetjes wel goed klinken).
Deze klinken echt niet slecht, en deze versterker zal heus niet slechter klinken.
Heb je echter goede speakers, verwacht dan echt geen Cambridge Audio/ Yamaha geluid.
Op lage volumes zal het wel meevallen met het verschil, maar op hogere volumes en bij diepere bassen zal je wel degelijk verschil merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Laatst online: 06-05 15:13

w00Dy

Make soap, not war

Ken nog wel zo'n amp zoals deze:
Koda KD-269 nl. en die klinkt voor 150 euro echt super. Dus, wie gaat er 80,- opofferen als wilde gok? :p

Zo op het zicht zie ik al veel mod mogelijkheden, gelijkrichter, elco's, ringkern afschermen etc etc.
Bovendien zeggen specs als >59 dB en >80 dB evenveel als "de auto heeft 4 wielen"

[ Voor 55% gewijzigd door w00Dy op 29-03-2005 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
De koda KD 269 wilde ik eigenlijk gebruiken icm deze versterker voor bi-amping.
TomSwinnen
Kan ik de belgische importeur misschien mailen, of bezoekt hij dit forum wel eens?
Ik ben erg benieuwd naar iedere ervaring met dit apparaat. Ik heb van een kennis die zelf als een soort uit de hand gelopen hobby ook Eltax importeerd begrepen dat deze versterker behoorlijk goed moet zijn, maar iets meer (en liefts iets minder 'gekleurde') info zou welkom zijn.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Moet je gewoon even mailen naar : info@24sound-shop.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Laatst online: 06-05 15:13

w00Dy

Make soap, not war

ernst schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 21:53:
De koda KD 269 wilde ik eigenlijk gebruiken icm deze versterker voor bi-amping.
Heb je al een KD 269? Want conrad verkoopt die dingen niet meer los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 10:07
Je kan voor € 80 - € 100 ook hele fijne 2e hands ampjes krijgen.. Ik noem een NAD 304 :) Dat is echt een geweldige versterker, ondanks zijn vermogen van 2 x 35 Watt had hij ( in tegenstelling tot een Denon 2 x 98 Watt versterker ) totaal geen problemen met het aansturen van de DM2's van mijn vader.. En aangezien dat niet het enige argument kan zijn, de geluidskwaliteit is ook super.. :)
Jajaja... Ik weet het, ik ben NAD fan.. :p

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98057

on-topic: 2e hands is wel de beste optie inderdaad in dit geval met dit budget.
off-topic: Ik ben het ermee eens dat NAD een goed merk is dat erg voorzichtig is met de specs., maar ik ben toch benieuwd welke Denon versterker je vader heeft.
Ik heb nog een 2*60 watt PMA-737 staan en die heeft met nog geen enkele speaker moeite gehad en heeft nooit harder dan 35% gekund in een kamer van 50 m^2 met verschillende speakers. Zelfs met 2 speaker paren van 4 Ohm gaf dit geen problemen.
NAD is daarentegen wel een erg goed merk inderdaad en je kan er terecht een fan van zijn.
Denon is echter ook altijd wel eerlijk met zijn specs., je moet ze alleen goed lezen.
Ze geven het vermogen altijd op met 2 speakers aangedreven, NAD met alle speakers aangedreven.
Aangezien je het hier over stereo versterkers hebt lijkt me een beetje sterk dat die 2*98 watt moeite heeft met enigzins normale speakers.

on-topic: Als je geen problemen hebt met 2e hands spullen is dit de beste optie. Zet maar eens een Koda versterker van 150 euro naast een Denon/Marantz/Onkyo/HK/NAD/Yamaha die 2e hands hetzelfde of iets minder kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 10:07
Anoniem: 98057 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 00:12:
on-topic: 2e hands is wel de beste optie inderdaad in dit geval met dit budget.
off-topic: Ik ben het ermee eens dat NAD een goed merk is dat erg voorzichtig is met de specs., maar ik ben toch benieuwd welke Denon versterker je vader heeft.
Ik heb nog een 2*60 watt PMA-737 staan en die heeft met nog geen enkele speaker moeite gehad en heeft nooit harder dan 35% gekund in een kamer van 50 m^2 met verschillende speakers. Zelfs met 2 speaker paren van 4 Ohm gaf dit geen problemen.
NAD is daarentegen wel een erg goed merk inderdaad en je kan er terecht een fan van zijn.
Denon is echter ook altijd wel eerlijk met zijn specs., je moet ze alleen goed lezen.
Ze geven het vermogen altijd op met 2 speakers aangedreven, NAD met alle speakers aangedreven.
Aangezien je het hier over stereo versterkers hebt lijkt me een beetje sterk dat die 2*98 watt moeite heeft met enigzins normale speakers.

on-topic: Als je geen problemen hebt met 2e hands spullen is dit de beste optie. Zet maar eens een Koda versterker van 150 euro naast een Denon/Marantz/Onkyo/HK/NAD/Yamaha die 2e hands hetzelfde of iets minder kost.
Het type van die Denon weet ik niet meer, hij heeft ze toen allebei mee naar huis gekregen van de audiozaak om ze beide te proberen.. Zoals waarschijnlijk wel duidelijk is heeft hij de Denon dus niet genomen.. :)
De speakers waar het om gaat zijn speakers met een nogal laag rendement, er moet dus redelijk wat vermogen aan te pas komen om ze hun werk te laten doen..

verder heb ik niets ontopic te melden, dus maak ik mij hier gauw weer uit de voeten.. :p

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Pagina: 1