Toon posts:

Ghost kan niet goed overweg met SATA raid 0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al het hele weekend aan het proberen een copy te maken van een HD met ghost om later naar een raid 0 array te zetten.

Dit blijkt echter nie zo simpel te zijn.

ofwel blijft ghost.exe hangen bij het opstarten.(gewoon grijs venster met niets in). ghost 2003 of 8.0
en met ghost 9.0 krijg je ze in windows ook niet gekopieerd.
Ik kan ze met ghost 9 wel naar een image zetten maar niet terug gezet krijgen.
Via de bootable cd van ghost 9 krijg ik de raid 0 array niet te zien. dus kan daar ook geen image op terugzetten.

De HD die ik wil kopiëren in een maxtor die met serial ATA aangesloten is (geen raid)
Hier staat dus het OS op windows XP Pro

De HD's waar deze op moet komen zijn 2 Raptors van western digital in raid 0

Ik heb alle serial ATA RAID driver geinstalleerd van de fabrikant van mijn moederbord.

Het gaat over het volgende moederbord http://global.giga-byte.c...ts/Products_GA-8PENXP.htm

de settings van sata-raid staan in de bios ook allemaal aan.
Iemand enig idee wat er hier mis gaat? of hoe ik toch een image kan maken en terugzetten of direct kopiëren naar de raid 0 array.

• peterhuibers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10-2007
Kijk eens naar de parameters die je kunt mee geven met gohst. Kun je ook wat mee doen. Heb hier geen ghost dus kan de parameter niet zo geven.

Pete

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 14:48

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

*bumpje, ook uit eigen belang*

Ik heb op dit moment een enkele Raptor met 3 partities (OS, Program Files, Persoonlijke Data). Deze drie partities wil ik graag gaan Ghosten en later terugzetten op een Raptor RAID0-config.

Iemand ideeen hoe dit gaat?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voordat ik je kan helpen heb ik meer info nodig:
1) Hoe start je ghost 8.0?
2) Wat zijn de foutmeldingen die je krijgt?